|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Det jeg tenkte mest på da jeg skrev HI var vel det å kjøpe spinndyre klær uten å prøve dem, feks. At man så en jakke til mange tusen kroner, dro kortet, kom hjem og så at fargen eller størrelsen var litt feil. Hvis jeg kjøper noe svindyrt skal jeg hvertfall være sikker på at plagget er noe jeg kommer til å bruke mye fremover. Men så er det jo forskjell på min økonomi og andres da, selvsagt.
![]() |
#43 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Gleder meg til jeg kommer inn på salgssidene. Da skal jeg kanskje gjøre noen impulskjøp |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg er nok litt som Iset, jeg har min egen grense for hvor mye jeg synes det er greit å gi for plagg.
![]() |
![]() |
#45 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Ja, må nok innrømme jeg er det ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg går også under kategorien gnien impulsshopper. Jeg er veldig kresen og finner aldri ting når jeg leter etter dem.
![]() |
#47 |
Textrovert
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg liker ikke shopping, så derfor blir det ikke mye impulsshopping heller. Men det hender jo at jeg helt tilfeldig finner et plagg som passer meg bare helt perfekt, og da kjøper jeg det, selv om det ikke var planlagt. Men da må jeg ha prøvd det og vite at det passer. Å impulskjøpe noe som bare "ser" fint ut, har aldri skjedd. Det eneste dyre jeg kan huske å ha impulskjøpt, er tørketrommel. Da satt mannen og jeg på kafé og snakket om det måtte være kjekt å ha. Ti minutter senere var vi på Elkjøp.
![]() |
#48 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?
Signerer. Jeg kjøper nesten aldri noe planlagt. Jeg bruker imidlertid ikke så mye penger på klær i forhold til mange andre, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Enda en som trener
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg kjøper gjerne klær på impuls. Prisen varierer kraftig, men generelt sett kjøper jeg dyrere klær nå enn jeg gjorde for for eksempel 10 år siden, fordi økonomien nå er en helt annen. Det betyr allikevel ikke at jeg kjøper en genser til 3500,- på impuls |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg har litt for mye beslutningsvegring til å bli impulsshopper. Jeg blir alltid stående og lure på om plagget virkelig sitter pent, om fargen er bra til meg, om jeg har noe som passer til osv. Skapet mitt er ganske slunkent ja. Jeg ender altså opp med alltid å være på jakt etter klær, men finner sjelden noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg er ingen impulsshopper når det gjelder klær og sko. Det eneste må være dersom det skulle være opphørssalg i en butikk og jeg tilfeldigvis passerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Tidligere var jeg en impulsshopper så det holdt. Men aldri dyre ting. Etter at jeg har fått mer kjøtt på kroppen er det ikke like lett å impulsshoppe. Så nei, jeg driver ikke så mye med det lenger. Og i allefall ikke ting som koster mer enn 300 kr. Koster det mer må jeg tenke litt og så kanskje kjøpe. Og da er det jo ikke en impuls lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Ja, impulssshopper gjør jeg gjerne. Det er sjeldent jeg planlegger at jeg skal shoppe. Når jeg først da "detter over noe", så er det ikke alltid så viktig hva det koster, men hva jeg trenger og har lyst på.
![]() |
#54 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg finner oftere noe når jeg egentlig ikke skulle handle, enn når jeg er på en planlagt shoppingtur. Jeg bruker aldri mer enn jeg har råd til, og jeg prøver alltid klærne. Likevel hender det at det blir et og annet bomkjøp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
søt
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg er dårlig på shopping i utgangspunktet... så det blir ikke Mye Impulsshopping.
![]() |
#56 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Kanskje spørsmålet i HI egentlig burde være "gjør du ofte dyre bomkjøp"? For det var jo egentlig det jeg skulle frem til. *dårlig til å ordlegge seg*
![]() |
#57 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Uff, nå føler jeg meg helt forferdelig. Jeg impulskjøpte en kjole til 2500 kr i går. Det bare skjedde. Og jeg pleier ikke å gjøre det, egentlig. Jeg har ikke tenkt så mye på det i ettertid heller, helt til jeg leste her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Hvorfor føler du deg forferdelig? Du kjøpte en kjole du kommer til å bruke, er jo ikke noe galt i det.
![]() |
#59 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?Nei, ikke annet enn garn.
![]() |
#60 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er dere impulsshoppere?
Fordi det var unødvendig, og for dyrt. Og så hadde jeg ikke på forhånd bestemt at jeg trengte en brun kjole, og det burde jeg gjort. Så da jeg leste denne tråden fikk jeg akutt dårlig samvittighet over å ha impulsbrukt så mye penger midt oppi alle julegaveinnkjøpene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|