Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er dere impulsshoppere?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 11:05   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere impulsshoppere?

Det jeg tenkte mest på da jeg skrev HI var vel det å kjøpe spinndyre klær uten å prøve dem, feks. At man så en jakke til mange tusen kroner, dro kortet, kom hjem og så at fargen eller størrelsen var litt feil. Hvis jeg kjøper noe svindyrt skal jeg hvertfall være sikker på at plagget er noe jeg kommer til å bruke mye fremover. Men så er det jo forskjell på min økonomi og andres da, selvsagt.

Gammel 13-12-09, 11:11   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. "Dyrt" er et veldig relativt begrep.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 16:46   #43
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gleder meg til jeg kommer inn på salgssidene. Da skal jeg kanskje gjøre noen impulskjøp

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:10   #44
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok litt som Iset, jeg har min egen grense for hvor mye jeg synes det er greit å gi for plagg.
Visst hender det jeg impulsshopper, men da er det stort sett på salg: Jeg har en egen radar for gode kjøp, har jeg hørt.

Gammel 13-12-09, 18:14   #45
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Ja, må nok innrømme jeg er det ja.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:43   #46
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går også under kategorien gnien impulsshopper. Jeg er veldig kresen og finner aldri ting når jeg leter etter dem.

Gammel 13-12-09, 18:48   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke shopping, så derfor blir det ikke mye impulsshopping heller. Men det hender jo at jeg helt tilfeldig finner et plagg som passer meg bare helt perfekt, og da kjøper jeg det, selv om det ikke var planlagt. Men da må jeg ha prøvd det og vite at det passer. Å impulskjøpe noe som bare "ser" fint ut, har aldri skjedd. Det eneste dyre jeg kan huske å ha impulskjøpt, er tørketrommel. Da satt mannen og jeg på kafé og snakket om det måtte være kjekt å ha. Ti minutter senere var vi på Elkjøp.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:57   #48
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg er impulsshopper, det er slik jeg shopper. Planlagt shopping resulterer nesten alltid i at jeg ikke finner noe av det jeg skal ha.

Signerer. Jeg kjøper nesten aldri noe planlagt. Jeg bruker imidlertid ikke så mye penger på klær i forhold til mange andre, tror jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:45   #49
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper gjerne klær på impuls. Prisen varierer kraftig, men generelt sett kjøper jeg dyrere klær nå enn jeg gjorde for for eksempel 10 år siden, fordi økonomien nå er en helt annen. Det betyr allikevel ikke at jeg kjøper en genser til 3500,- på impuls Men hva man anser som dyrt vil jo gjerne endre seg ettersom økonomien endrer seg...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:13   #50
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg har litt for mye beslutningsvegring til å bli impulsshopper. Jeg blir alltid stående og lure på om plagget virkelig sitter pent, om fargen er bra til meg, om jeg har noe som passer til osv. Skapet mitt er ganske slunkent ja. Jeg ender altså opp med alltid å være på jakt etter klær, men finner sjelden noe.

Jeg har litt beslutningsvegring når det kommer til duppeditter og andre ting også, men ikke så ille.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:20   #51
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen impulsshopper når det gjelder klær og sko. Det eneste må være dersom det skulle være opphørssalg i en butikk og jeg tilfeldigvis passerer.

Klærne og skoene som er kjøpt siste året har vært temmelig planlagt. Jeg beveger meg ikke inn i klesbutikker for moro skyld. Det er alt for kjedelig å handle klær til at det er noe jeg gidder å gjøre oftere enn det som er helt nødvendig.

Dyre bomkjøp har vel aldri skjedd tror jeg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 23:08   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere var jeg en impulsshopper så det holdt. Men aldri dyre ting. Etter at jeg har fått mer kjøtt på kroppen er det ikke like lett å impulsshoppe. Så nei, jeg driver ikke så mye med det lenger. Og i allefall ikke ting som koster mer enn 300 kr. Koster det mer må jeg tenke litt og så kanskje kjøpe. Og da er det jo ikke en impuls lenger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 23:15   #53
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, impulssshopper gjør jeg gjerne. Det er sjeldent jeg planlegger at jeg skal shoppe. Når jeg først da "detter over noe", så er det ikke alltid så viktig hva det koster, men hva jeg trenger og har lyst på.

Men impulsshopping, og å kjøpe ting uten å prøve dem henger ikke sammen for min del. Jeg prøver stort sett alltid før jeg kjøper.

Når det gjelder begrepet "dyrt" så er det umulig å sette en grense som vil være universell. Noen kan ikke bruke 100 kr uten at det merkes på månedsbudsjettet, mens andre kan svi av 20 000 kr uten at det merkes en plass. Det ene er ikke verre enn det andre sett ut fra spørsmålet i HI.

Gammel 13-12-09, 23:57   #54
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg finner oftere noe når jeg egentlig ikke skulle handle, enn når jeg er på en planlagt shoppingtur. Jeg bruker aldri mer enn jeg har råd til, og jeg prøver alltid klærne. Likevel hender det at det blir et og annet bomkjøp.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 00:02   #55
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er dårlig på shopping i utgangspunktet... så det blir ikke Mye Impulsshopping.

Men finner jeg plutselig noe jeg vil ha så kjøper jeg det.

Gammel 14-12-09, 08:13   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje spørsmålet i HI egentlig burde være "gjør du ofte dyre bomkjøp"? For det var jo egentlig det jeg skulle frem til. *dårlig til å ordlegge seg*

Gammel 14-12-09, 08:53   #57
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, nå føler jeg meg helt forferdelig. Jeg impulskjøpte en kjole til 2500 kr i går. Det bare skjedde. Og jeg pleier ikke å gjøre det, egentlig. Jeg har ikke tenkt så mye på det i ettertid heller, helt til jeg leste her.

Så nei, jeg pleier ikke å impulsshoppe dyre klær, men det skjer visst innimellom. Og jeg liker det ikke, og skal slutte med det. :noterer nyttårsforsett: Til mitt forsvar må det sies at jeg ikke kan huske et eneste bomkjøp som følge av slik impulsivitet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 08:56   #58
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hvorfor føler du deg forferdelig? Du kjøpte en kjole du kommer til å bruke, er jo ikke noe galt i det.

Gammel 14-12-09, 08:58   #59
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke annet enn garn.

Det hender at det ramler noen ekstra plagg ned i posen når jeg først er ute og handler, men i og med at jeg så godt som aldri handler, og iallfall ikke uten å være nødt, kan det neppe kalles impulsivt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 09:15   #60
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvorfor føler du deg forferdelig? Du kjøpte en kjole du kommer til å bruke, er jo ikke noe galt i det.

Fordi det var unødvendig, og for dyrt. Og så hadde jeg ikke på forhånd bestemt at jeg trengte en brun kjole, og det burde jeg gjort. Så da jeg leste denne tråden fikk jeg akutt dårlig samvittighet over å ha impulsbrukt så mye penger midt oppi alle julegaveinnkjøpene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.