|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Er dere impulsshoppere?Impulsgrensa blir veldig flytende for meg, kjenner jeg. Jeg planlegger ofte (les: hele tiden) å kikke på klær, så da er jeg nok ingen impulshandler.
|
|
|
|
#2 |
|
En som trener
|
Sv: Er dere impulsshoppere?
For meg er impulsivitet planlagt. Når jeg er på planlagt shopping er det slettes ikke alltid så lett å finne noe jeg liker og som passer. Så mitt motto er at om jeg finner noe jeg liker og som passer, så kjøper jeg det selv om jeg ikke egentlig har planlagt å shoppe. Innenfor rimelighetens grenser, selvsagt, men vanligvis er det motsatte problemet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere impulsshoppere?Det jeg tenkte mest på da jeg skrev HI var vel det å kjøpe spinndyre klær uten å prøve dem, feks. At man så en jakke til mange tusen kroner, dro kortet, kom hjem og så at fargen eller størrelsen var litt feil. Hvis jeg kjøper noe svindyrt skal jeg hvertfall være sikker på at plagget er noe jeg kommer til å bruke mye fremover. Men så er det jo forskjell på min økonomi og andres da, selvsagt.
|
|
|
#9 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere impulsshoppere?Gleder meg til jeg kommer inn på salgssidene. Da skal jeg kanskje gjøre noen impulskjøp |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere impulsshoppere?Ja, må nok innrømme jeg er det ja. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg er nok litt som Iset, jeg har min egen grense for hvor mye jeg synes det er greit å gi for plagg.
|
|
|
|
#12 |
|
nju nja njo
|
Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg går også under kategorien gnien impulsshopper. Jeg er veldig kresen og finner aldri ting når jeg leter etter dem.
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg liker ikke shopping, så derfor blir det ikke mye impulsshopping heller. Men det hender jo at jeg helt tilfeldig finner et plagg som passer meg bare helt perfekt, og da kjøper jeg det, selv om det ikke var planlagt. Men da må jeg ha prøvd det og vite at det passer. Å impulskjøpe noe som bare "ser" fint ut, har aldri skjedd. Det eneste dyre jeg kan huske å ha impulskjøpt, er tørketrommel. Da satt mannen og jeg på kafé og snakket om det måtte være kjekt å ha. Ti minutter senere var vi på Elkjøp.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er dere impulsshoppere?Tidligere var jeg en impulsshopper så det holdt. Men aldri dyre ting. Etter at jeg har fått mer kjøtt på kroppen er det ikke like lett å impulsshoppe. Så nei, jeg driver ikke så mye med det lenger. Og i allefall ikke ting som koster mer enn 300 kr. Koster det mer må jeg tenke litt og så kanskje kjøpe. Og da er det jo ikke en impuls lenger. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Er dere impulsshoppere?Ja, impulssshopper gjør jeg gjerne. Det er sjeldent jeg planlegger at jeg skal shoppe. Når jeg først da "detter over noe", så er det ikke alltid så viktig hva det koster, men hva jeg trenger og har lyst på.
|
|
|
#16 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg finner oftere noe når jeg egentlig ikke skulle handle, enn når jeg er på en planlagt shoppingtur. Jeg bruker aldri mer enn jeg har råd til, og jeg prøver alltid klærne. Likevel hender det at det blir et og annet bomkjøp. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
søt
Sv: Er dere impulsshoppere?Jeg er dårlig på shopping i utgangspunktet... så det blir ikke Mye Impulsshopping.
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er dere impulsshoppere?Kanskje spørsmålet i HI egentlig burde være "gjør du ofte dyre bomkjøp"? For det var jo egentlig det jeg skulle frem til. *dårlig til å ordlegge seg*
|
|
|
#19 |
|
intro
|
Sv: Er dere impulsshoppere?
Hvis det er spørsmålet, er svaret mitt definitivt nei.
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er dere impulsshoppere?Da er mitt svar også nei. |
|
|