Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frp og kontantstøtten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 15:47   #61
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Men betyr det også da at innvandreren, som ikke har lønnet arbeid og som aldri har betalt skatt, skal betale 5 ganger så mye som andre dersom de velger barnehageplass? For en vesentlig del av kostnaden til plassen er jo dekket av statstilskudd.


Tja, for eksempel. Eller de kan begynne å jobbe og betale skatt. De har de jo tid og anledning til dersom de har vært så heldig at de har barnehageplass.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:50   #62
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Jeg har betalt skatt til nederland i tre måneder. Det er riktignok halvannet år siden, men dog.

Snuppa er nederlandsk (har nederlandsk far), er bosatt i nederland og har derfor krav på barnetrygd.

Dersom du betaler skatt til Norge (eller evt. betaler inn trydeavgiften alene) til Norge, så har hun også krav på tilleggs-barnetrygd fra Norge. Den nederlandske barnetrygden er latterlig lav, og da vil hun motta beløpet som overstiger det nederlandske beløpet fra Norge. Dette er EU/EØS-regler.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:52   #63
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg synes det er helt logisk at norske statsborgere blir fanget opp av de norske velferdsordningene dersom de ikke jobber, eller av andre grunner ikke ønsker/kan jobbe. De innehar ett av kriteriene for støtte. De fleste norske kvinner har dessuten før eller siden betalt skatt, og vil før eller siden komme til å betale skatt. Man trenger ikke være spesielt snartenkt for å forstå at svært mange innvandrerkvinner er hjemmeværende (uansett nasjonalitet, bortsett fra muligens svensker.... ). Noen ønsker å jobbe, svært mange ønsker ikke å jobbe. De har ikke norsk statsvorgerskap, og kan da heller ikke forventes å få tilgang på alle offentlige støtteordninger bare sånn uten videre.

Men norske kvinner pleier jo å argumentere med at deres menn betaler skatt og dermed har de rett til kontanstøtte. Det regner jeg med at mennene til disse kvinnene også gjør?

Uansett så er argumentet for kontantstøtte at det 1) skal gi foreldre mulighet til å være sammen med sine barn og 2) at det er en "erstatning" for at man ikke har fått barnehageplass. Jeg er ikke noen stor tilhenger av kontantastøtten, men når den først finnes så klarer jeg ikke å se at man skal skille på hvem som skal få den ut fra hvor de kommer fra.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:11   #64
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er ikke bare kravet at man er bosatt i Norge?

Trenger ikke å være bosatt i Norge, det holder at en av foreldrene jobber i Norge. F.eks vil en svensk eller en polsk arbeider her i Norge kunne få kontantstøtte for sine barn hjemme i Sverige/Polen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:13   #65
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dersom du mener at alle skal ha lik rett til kontanstøtte, hvorfor har jeg da ikke rett til hverken barnetrygd eller kontantstøtte? Jeg er norsk, jeg er hjemmeværende, jeg betaler skatt til Norge.

Jeg kan selvsagt ikke svare deg på hvorfor det er sånn - det er jo ikke sånn at regelen forandres bare fordi jeg mener alle burde hatt rett til det

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:16   #66
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.191
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, man kan fint være medlem av norsk folketrygd uten å være bosatt i Norge.

Det vet jeg - jeg stilte spørsmålet fordi du sa at man må betale skatt og trygdeavgift for å kunne være medlem av folketrygden, og jeg tror man kan være medlem så lenge man er bosatt i Norge, selv om man ikke betaler skatt/trygdeavgift. (Altså selv om man ikke har skattbar inntekt.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:31   #67
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Og jeg gidder ikke engang begynne å snakke om nordmenn i Spania, eller andre land. Velferdsstaten er ikke en ordning der man får igjen etter hva man har betalt. det er jo selve poenget. Så lenge man bor i Norge yter man etter evne og får etter behov. Det er velferdskontrakten.

Yter etter evne og får etter behov du! Jommen sa jeg likhet for loven!

Akkkurat som om jeg ikke har behov for barnetrygd, med én inntekt i et land som er ca. 8 % dyrere å bo i enn Norge, hvor vi i tillegg må betale av egen lomme for helsetjenester, barnehage, skole osv.osv..... og akkurat som om jeg ikke har gjort meg fortjent til velferdsskontrakten etter å ha jobbet fulltid og betalt min skatt med forståelse i alle år, og ved at jeg hvert eneste år fortsatt betaler godt over, og mer enn evne i form av skatter og avgifter til Norge, og fortsatt er ansatt i et norsk selskap hvor jeg igjen skal tilbake til så snart permisjonstiden min er omme.

Så rettferdig er velferdskontrakten.

Så gidder ikke du å snakke om nordmenn i Spania eller andre land. Nei, selvsagt ikke....hva er forskjellen? Adressen, ene og alene, og det at vi ikke opptar norske sykehusplasser, barnehageplasser osv. så lenge vi oppholder oss utenlands.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:33   #68
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Trenger ikke å være bosatt i Norge, det holder at en av foreldrene jobber i Norge. F.eks vil en svensk eller en polsk arbeider her i Norge kunne få kontantstøtte for sine barn hjemme i Sverige/Polen.

Nei, dette stemmer ikke.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:39   #69
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, dette stemmer ikke.

Jo, det stemmer.
"Kontantstøtte for eit barn som er busett i eit anna EØS-land kan ein gi dersom ein av foreldra
• arbeider i Noreg, på norsk kontinentalsokkel eller på norsk skip,
• er medlem i folketrygda mens han eller ho arbeider i eit anna EØS-land, eller
• mottek pensjon frå Noreg på grunnlag av tidlegare yrkesaktivitet."

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:28   #70
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det vet jeg - jeg stilte spørsmålet fordi du sa at man må betale skatt og trygdeavgift for å kunne være medlem av folketrygden, og jeg tror man kan være medlem så lenge man er bosatt i Norge, selv om man ikke betaler skatt/trygdeavgift. (Altså selv om man ikke har skattbar inntekt.)

Man må betale trygdeavgift til Norge for å ha krav på norsk trygdedekning. Dersom man ikke har inntekt/går på sosialstønad så betaler indirekte det offentlige ja... så igrunnen har både du og jeg rett.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 17:34   #71
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jo, det stemmer.
"Kontantstøtte for eit barn som er busett i eit anna EØS-land kan ein gi dersom ein av foreldra
• arbeider i Noreg, på norsk kontinentalsokkel eller på norsk skip,
• er medlem i folketrygda mens han eller ho arbeider i eit anna EØS-land, eller
• mottek pensjon frå Noreg på grunnlag av tidlegare yrkesaktivitet."

Denne regelen du viser til her er riktig, men den omhandler norske statsborgere som bor i utlandet, slik som meg, og som IKKE skatter til det landet de er bosatt i. Så dersom en svenske arbeider i Norge, opptjener han pensjonspoeng som via norsk/svensk-trygdeavtale overføres til Sverige, og hans barn får svensk barnetrygd/barnbidrag, men har ikke krav på norsk barnetrygd og kontantstøtte. I Skandinavia er regelen slik at man betaler trygdeavgift kun til ett skandinavisk land.Dvs. Er man svensk, jobber i Norge, får man tilbakebetalt trygdeavgiften man har betalt inn i Norge. I Sverige er regelen slik at arbeidsgiver betaler trygdeavgiften via sin arbeidsgiveravgift. Er man derfor som svensk ansatt i et svensk selskap i Norge, så er allerede trygdeavgiften betalt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:36   #72
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.693
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Denne regelen du viser til her er riktig, men den omhandler norske statsborgere som bor i utlandet, slik som meg, og som IKKE skatter til det landet de er bosatt i. Så dersom en svenske arbeider i Norge, opptjener han pensjonspoeng som via norsk/svensk-trygdeavtale overføres til Sverige, og hans barn får svensk barnetrygd/barnbidrag, men har ikke krav på norsk barnetrygd og kontantstøtte. I Skandinavia er regelen slik at man betaler trygdeavgift kun til ett skandinavisk land.Dvs. Er man svensk, jobber i Norge, får man tilbakebetalt trygdeavgiften man har betalt inn i Norge. I Sverige er regelen slik at arbeidsgiver betaler trygdeavgiften via sin arbeidsgiveravgift. Er man derfor som svensk ansatt i et svensk selskap i Norge, så er allerede trygdeavgiften betalt.

For en polsk arbeider, som jobber/skatter til/i Norge, og som dermed innmeldt i Folketrygden, har de samme rettighetene til kontantstøtte og barnetrygd som andre.

Jeg beklager at jeg ikke spesifiserte at det gjaldt den polske arbeideren. Regelen gjelder EØS-land, dog ikke Skandinavia.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 18:52   #73
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Yter etter evne og får etter behov du! Jommen sa jeg likhet for loven!

Akkkurat som om jeg ikke har behov for barnetrygd, med én inntekt i et land som er ca. 8 % dyrere å bo i enn Norge, hvor vi i tillegg må betale av egen lomme for helsetjenester, barnehage, skole osv.osv..... og akkurat som om jeg ikke har gjort meg fortjent til velferdsskontrakten etter å ha jobbet fulltid og betalt min skatt med forståelse i alle år, og ved at jeg hvert eneste år fortsatt betaler godt over, og mer enn evne i form av skatter og avgifter til Norge, og fortsatt er ansatt i et norsk selskap hvor jeg igjen skal tilbake til så snart permisjonstiden min er omme.

Så rettferdig er velferdskontrakten.

Så gidder ikke du å snakke om nordmenn i Spania eller andre land. Nei, selvsagt ikke....hva er forskjellen? Adressen, ene og alene, og det at vi ikke opptar norske sykehusplasser, barnehageplasser osv. så lenge vi oppholder oss utenlands.

Men guri malla så sint du er, da?

Visst har du bidratt til statskassen, men det i seg selv betyr ikke at du dermed har krav på å få noe igjen når det passer deg. Dessuten har du sikkert ikke rukket å skatte nok hittil til å feks ha dekket inn hva det kostet deg å gå på skole, kjøre med skolebuss, benytte deg av ulike kommunale tilbud osv. Det er ikke slik det virker. Hadde det vært sånn, kunne vi ha rensket landets gamlehjem for tidligere husmødre som aldri har vært yrkesaktive og ikke skattet mer enn etter de ble pensjonister.

Poenget er at du oppholder deg nettopp utenlands. Du er ikke på norsk jord. Norge har ikke ansvar for deg på samme måte som når du er på norsk jord. Du er ikke på oppdrag, du er ikke på jobb for Norge, du har valgt helt selv å bosette deg på Antillene. En dyr del av Antillene, men so what? Flytter du hjem igjen, så får du fulle rettigheter.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:23   #74
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men guri malla så sint du er, da?

Visst har du bidratt til statskassen, men det i seg selv betyr ikke at du dermed har krav på å få noe igjen når det passer deg. Dessuten har du sikkert ikke rukket å skatte nok hittil til å feks ha dekket inn hva det kostet deg å gå på skole, kjøre med skolebuss, benytte deg av ulike kommunale tilbud osv. Det er ikke slik det virker. Hadde det vært sånn, kunne vi ha rensket landets gamlehjem for tidligere husmødre som aldri har vært yrkesaktive og ikke skattet mer enn etter de ble pensjonister.

Poenget er at du oppholder deg nettopp utenlands. Du er ikke på norsk jord. Norge har ikke ansvar for deg på samme måte som når du er på norsk jord. Du er ikke på oppdrag, du er ikke på jobb for Norge, du har valgt helt selv å bosette deg på Antillene. En dyr del av Antillene, men so what? Flytter du hjem igjen, så får du fulle rettigheter.

Jeg er ikke sint. Da hadde jeg blitt skattefusker og trygdemisbruker....
Jeg forsøker bare å forklare hvorfor jeg ikke er helt uenig i dette utspillet fra Frp i forb. med kontantstøtten. Du har muligens rett i at jeg antakelig ikke har skattet nok i forhold til hvor mye jeg har behyttet meg av av sosiale goder i Norge ennå (jeg har ikke regnet på det), og det har da virkelig sannelig ikke innvandrere som kommer til Norge som ikke har jobb, eller vil jobbe heller. Men allikevel skal de ha rett til kontantstøtte, og alle andre sosiale ordninger uten å ha bidratt til statskassen, bare for at de har adresse Norge. Nei, det bør da virkelig stilles noen fler krav enn som så synes jeg. De er heller ikke norske statsborgere, og jeg kan da i enda mindre grad se hvorfor man skal gi dem et fortrinn i forhold til f.eks. meg. Mange innvandrere har helt frivillig valgt å bosette seg i Norge, akkurat som jeg frivillig har bosatt meg en periode utenlands, og dermed taper alle rettigheter i mitt eget hjemland, og nok en gang til tross for at jeg har betalt min skatt ærlig og redelig, og heller aldri ellers har forsøkt å drive trygdemisbruk og skattesnusk.

Det norske systemet oppfordrer jo nærmest til løgn og bedrag slik det er i dag. Jeg KAN f.eks. opprette en bostedsadresse på franske delen av øya jeg bor på, og dermed yte godt av kontanstøtte og barnetrygd. Ingen vil sannsynlig kunne oppdage det, men jeg gjør det ikke, fordi det ikke er moralsk riktig og fordi det er straffbart.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:26   #75
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Men hadde det ikke vært bedre å bare kutte ut kontantstøtten i det hele tatt for folk av alle farger og etniske opprinnelser? Da hadde ingen blitt gående hjemme? Og de hadde måttet jobbe, sannsynligvis i omsorgsyrker hvor vi virkelig trenger flere hender. Jeg mener virkelig at ingen arbeidsføre mennesker skal gå hjemme etter at vanlig fødselspermisjon er over.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 20:47   #76
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Uff og uff, nok et håpløst forslag.

__________________
Gutt '02 • Jente '03
Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:06   #77
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Synes at konatanstøtten skulle vært for alle uansett hvordan du ser ut. Men Det er jo ikke sikkert at alle synes det er tvang å være hjemme med barna. Kansje de har lyst til det.. Litt tvang har vel de med hijab kansje, men jeg tror at noen begynner å bli litt mer vestlige etterhvert og selv om intergreringen går sent så går den fortsatt. Bedre sent en aldri. Skjønner at noen kansje lider eller utnytter det men sånn er det bare. Jeg har jobbet hele mitt liv, vært hjemme i permisjonen og jobbet igjen. Nå har vi tenkt på en til og vi har kunne tenkt oss at jeg kansje var hjemme med kontanstøtte når poden kom. Nå har vi jo råd til det, for det er jo ikke så fysjle mye da å leve på da. mer som en tillegg, og noen trenger pengene, blant annet kansje de som er innvandrere. Det er jammen vanskelig for de stakkars folkene på tinget å lage noe som skal behage alle. Selv om de vil det selv..
Så som sagt jeg ville elske å være hjemme med kontantstøtte, og jeg ser ikke noe problem å ønske å være hjemme. Det er en jobb det og.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:11   #78
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

Synes at konatanstøtten skulle vært for alle uansett hvordan du ser ut. Men Det er jo ikke sikkert at alle synes det er tvang å være hjemme med barna. (...)
Så som sagt jeg ville elske å være hjemme med kontantstøtte, og jeg ser ikke noe problem å ønske å være hjemme. Det er en jobb det og.

Du kan være hjemme så mye du bare vil. Men da må du betale for det selv! Samfunnet spanderer en viss prosent av din lønn i en periode eller gir deg engangsstønad. Skal du ha mer, bør du bør finansiere det på egenhånd.

Det er ikke fordi det er utbredt tvang blant innvandrerkvinner i fht å være hjemme at de ikke bør få kontantstøtte, det er for at de skal få det bedre gjennom å lære mer norsk, få seg utdanning eller inntekt. Og at ungene bør bli bedre integrert og være i barnehage. Det samme gjelder barn av nordmenn med foreldre med lav eller ingenutdanning og liten eller ingen tilknytning til arbeidslivet. De bør også i barnehage. Sammen med de andre ungene. :jomereviersammen:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:25   #79
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

Så som sagt jeg ville elske å være hjemme med kontantstøtte, og jeg ser ikke noe problem å ønske å være hjemme.

Nei, vi kan alle ha ønsker. Men jeg stusser når våre personlige ønsker gjøres til begrunnelse for samfunnsmessige goder.

Selv har jeg lyst på en eksotisk ferie i ny og ne. Skal jeg gå inn for "feriestøtte" med den begrunnelsen? (Og nei, jeg likestiller ikke det å være hjemme med barn med ferie, jeg påpeker den manglende logikken i begrunnelsen din.)

Det finnes sikkert gode argumenter for kontantstøtte. "Jeg har lyst til å gå hjemme" er ikke ett av dem. Skal argumentet ha gyldighet, må du mene det også om du ikke har barn, eller planer om å få det.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 22:37   #80
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frp og kontantstøtten

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nei, vi kan alle ha ønsker. Men jeg stusser når våre personlige ønsker gjøres til begrunnelse for samfunnsmessige goder.

Selv har jeg lyst på en eksotisk ferie i ny og ne. Skal jeg gå inn for "feriestøtte" med den begrunnelsen? (Og nei, jeg likestiller ikke det å være hjemme med barn med ferie, jeg påpeker den manglende logikken i begrunnelsen din.)

Ba-da-BING! Nydelig, Allium. Nydelig!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no