Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kosenavn for det som vokser i magen? Liten uhøytidelig undersøkelse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 19:34   #41
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosenavn for det som vokser i magen? Liten uhøytidelig undersøkelse

Eh...

Makken
Luffedyret (Hun hadde jo ingen fingre ennå, bare peivet med luffene på UL)
Beistet (det MÅTTE bare være et skikkelig beist der inne siden jeg var i så dårlig form)
Beisteline (fikk vite at det var jente)
Latmakken (på overtid ja...)

Og jeg må understreke at alle kjælenavn ble gitt med all verdens kjærlighet, og i beste mening. Jeg var på et tidspunkt sent ute i svangerskapet usikker på om jeg ville klare å venne meg av med å si Beisteline når hun var født, men det gikk overraskende bra.

Gammel 10-11-09, 23:03   #42
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg hadde noen kallenavn, men kan ikke huske de..............

Gammel 10-11-09, 23:05   #43
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Maia kalte vi for popkornet (påkkorn), mens Felixen av en eller annen grunn ble hetende pimpernellen (men jeg tror ikke vi brukte det så mye).

Gammel 10-11-09, 23:05   #44
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste ble kalt for Colargol, mens hun senere bestemte at lillebror i magen skulle kalles Bittelill

Gammel 10-11-09, 23:10   #45
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Vi hadde bare kallenavn på førstemann i magen og navnet var Bolla

Gammel 10-11-09, 23:11   #46
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Bittelille, neste ble da bittebittelille, men må innrømme at det var sjelden nummer tre ble kalt bittebittebittelille. Det ble liksom litt langt ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 23:18   #47
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kommer ikke på noe kallenavn - men fikk litt lyst å sjekke inne på SM....
Kalte dem "babyen" en liten stund, men tidlig i begge svangerskap har vi bestemt oss for navnene og kalt dem for det. Selv om Vesla ble kalt Jonathan de 4-5 første månedene...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 23:31   #48
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sistemann kalte jeg "Lille Håp", fordi vi håpet på å gå langt nok i svangerskapet og at han skulle klare seg.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 08:51   #49
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Mazungen gikk under det klingende navnet "Birger Anthony Laurensius Runa" etter våre gode hjelpere som gjorde det hele mulig.

Lillesmurf eller bittelillesmurfen ble også brukt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 09:01   #50
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Luffedyret (Hun hadde jo ingen fingre ennå, bare peivet med luffene på UL)

Hæ? På ordinær UL? Jeg har bilder av første med distinkte fingre med ledd, spredd ut i vifteform på UL i uke 17. Jeg mener fostre har fingre før uke 12.

Blått støv er sånn SG-terminologi, der den som er blitt gravid, blåser "blått støv" (tørkede blå streker?) på de mindre fertile, i en slags "kaste brudebuketten"-greie som skal bringe lykke/gni inn hvor mye man selv har lyktes.

Gammel 11-11-09, 09:06   #51
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har fingre i uke 12. Men det kan jo hende Flubby har vært på UL før det. Jeg har vært på så tidlig UL at jeg har sett "luffene".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 09:42   #52
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Tror ikke vi hadde noen kallenavn, ble babyen og vi sa muligens lillebror etter å få vite at minsten var en gutt, husker ikke helt.

Gammel 11-11-09, 09:50   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kalt ungene mine nurket når de lå inni maget og en stund etter at de kom ut også. Små babyer er ganske nurkete.

Gammel 11-11-09, 09:54   #54
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

På nett; Knøttet og derfor naturligvis Knøtto.

IRL; babyen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:13   #55
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har aldri kalt dem noe annet enn babyen.

Der var jeg også. :fremmedgjort:

Gammel 11-11-09, 13:44   #56
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hæ? På ordinær UL? Jeg har bilder av første med distinkte fingre med ledd, spredd ut i vifteform på UL i uke 17. Jeg mener fostre har fingre før uke 12.

Nei, det var i uke 11 hun het Luffedyret, var med på en studie under graviditeten, så jeg hadde flust med UL-undersøkelser

Gammel 11-11-09, 15:32   #57
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke noe spesielt kallenavn vi. Det er kanskje knøttet som er mest i bruk, men det brukes på samme måte som man ville sagt barnet/ungen/babyen og ikke som et egennavn. Etter ultralyden for en måneds tid siden har vi nok mest referert til ham med det som antakelig blir navnet hans.

Spiren får jeg forresten fullstending spader av, jeg tror nesten det mest befriende ved å være her i stedet for på SM er at det ordet ikke brukes så mye. Jeg forsøkte å unngå å bruke det så godt jeg kunne før jeg rømte hit. Jeg har også litt problemer med nurket, som ei venninne bruker mye. Jeg grøsser like mye hver gang jeg hører det, uten at jeg klarer å sette fingeren på hvorfor.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 02:02   #58
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De to yngste har hett henholdsvis Basse og Bitlille i magen. Det har hengt ved etter de kom ut også.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 02:05   #59
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, Snorkfrøken var jo gutt helt til hun kom ut, og alle trodde "han" var så stor, så på slutten het "han" faktisk Tjock-Pelle.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 02:20   #60
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har heller aldri kalt dem for noe annet en baby(en).

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.