Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-09, 15:55   #1
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset ...

"farlig" eller ikke?

Jeg har en tendens til å sette på spesielt oppvaskmaskinen o.l, også går jeg en tur med hund. Da er den ferdig til jeg tilbake..

Noen ganger setter jeg på vaskemaskinen o.l. og lar den stå over nattan.. Med lysa på altså.. Sovner fra hele greia.

Går dette under kategorien FARLIG, lettere ubetenksomt, tapper miljøet over tid pga ekstra strømforbruk eller |insert egen kategori her|

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:03   #2
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Jeg gjorde også dette før, men har slutta å sette på vaskemaskina når jeg ikke er hjemme, i tilfelle branntilløp.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:04   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.738
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Jeg vasker klær mens jeg triller tur. Mannen liker ikke at jeg går fra ting på, men vaskemaskina har han akseptert. Trøketrommel stoppes, og oppvaskmaskina setter vi på når vi er hjemme. Kaffetrakter slås helt av, etc.

Han har nok bare akseptert vaskemaskina fordi... vel, klær må vaskes, og mye også. Og siden guttungen ble født, veldig mye... Og, jeg gikk MYE tur når han var liten. Og går fortsatt helst en god tur hver dag. Vaskemaskina startes når jeg står opp.

Det er vel ikke helt anbefalt, og muligens i kategorien "lettere ubetenksomt", eller som jeg kaller det "muligens litt naiv" ("Det hender ikke meg"...) men jeg gjør det....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:08   #4
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Jeg lar aldri et elektrisk apparat stå på dersom jeg går ut eller om natta. Jeg lader heller aldri mobil om natta. Det er en potensiell brannfare i slike ting og jeg ser ikke behov for å ta den sjansen.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:09   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.738
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Kjipt det da. Vi har ingen under oss, så det går bare utover oss selv. Men, vaskemaskin er uansett i kjelleren (På badet, som jo dertil goså har membran under flisene sine, og avløp i gulvet under badekaret.). Jeg sitter jo ikke der og passer på den om jeg er hjemme heller. Lekker det vann, så oppdager jeg det ikke før jeg tilfeldigvis er der. Men begynner det å brenne, så kjenner jeg vel lukta om jeg er hjemme da...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:11   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:14   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Jeg er i kategorien struts, altså vet at det er farlig, men stikker hodet i sanden og setter maskinene på.

Er storebror alene, går ikke maskinene altså, er huset tomt får det så bare brenne ned.

Om natten har jeg ingen apparater på.

Tørketrommelen går bare når jeg er hjemme, den er skumlest av alle synes jeg.

Uansett, sjekk med forsikringsselskapet deres om du kan gå fra slike maskiner eller om de krever at du er hjemme.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:17   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Alt stoppes når jeg ikke er hjemme.
Som regel.
Om vaskemaskina ikke er feridig når jeg skal ut døra stoppes ikke den. Men om det skulle bli vannlekkasje går vannet i sluket. Så da er det brann igjen. Jeg tenker på det, men det er sjeldent det skjer. At jeg går i fra altså...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:18   #9
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Jeg setter ofte på både vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin osv før jeg går ut. Og det står som regel alltid på et eller annet på natta også.

Jeg lever visst livsfarlig jeg da.

Har jo ovn på om natta, og jeg ser egentlig på dette som mye mere risikofylt enn å ha en vaskemaskin stående på. Men jeg velger å ikke la ungene fryse på natta fordi det er farlig å ha ovn på.

Jeg hadde aldri blitt à jour om jeg ikke hadde gjort det på måten jeg gjør det i dag. Har eller ikke tenkt så mye over at det kan være brannfarlig.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:20   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

En kolleaga mistet alt i brann i vinter pga en oppvaskmaskin de dro fra. Så nei, det gjør jeg ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:22   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Men er det forskjell på om man bor i nyere hus der man har sjekket at alt det elektriske er i tipptipp stand, og maskinene er nye og uten feil osv, eller om man bor i gammelt hus der det elektriske anlegget er gammelt og maskinene er gamle osv? Eller kan det bare begynne å brenne sånn plutselig uansett? *domm*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:24   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Jeg tillater meg vaskemaskin, for den står i rom med sluk. Aldri tørketrommel.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:28   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Tørketrommelen tør ikke jeg heller gå ifra, terskelen for å gå fra den er mye høyere enn for oppvaskmaskin og vaskemaskin, jeg innbiller meg at en tørketrommel står i større fare for å begynne å brenne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:29   #14
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Nei, er enig i at det er forskjell på tørketrommel og vaskemaskin. Jeg drar sjelden avsted når den står på. Før jeg legger meg kan jeg godt sette den på, men jeg har røykvarsel i så og si alle rom.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:30   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Oppvaskmaskinen til kollegaen min var helt ny.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:30   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Struts her. Men jeg vasker sjelden når jeg er borte likevel altså. Har timer på maskina, så setter den på om kvelden - men den starter jo ikke før neste morgen. Har dessuten vaskerommet i felleskjeller, så kommer ikke til å merke at det brenner før det er altfor seint.

Min største synd er ledning til vannkokeren (tar den som regel ut om natta og om vi drar bort) og mobilladere. På soverommet står de alltid i veggen fordi kontaktene er så kronglete plassert.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:38   #17
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

ja det gjør jeg.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:43   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Vi vasker klær når vi er ute av huset, men bruker aldri tørketrommelen når vi ikke er hjemme. Oppvaskmaskinen setter jeg også på når jeg drar ut, hvis den trengs å kjøres. Vi har relativt nye hvitevarer.
Vi setter aldri på noe når vi sover, er livende redd for at det skal oppstå brann når vi sover.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:45   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Jeg setter aldri på vaske eller oppvaskmaskin når jeg ikke er hjemme. Har sett hvor stor skade det kan gjøre så det kommer jeg aldri til å gjøre nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 16:45   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å sette på vaskemaskin o.l. og forlate huset..

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Jeg setter ofte på både vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin osv før jeg går ut. Og det står som regel alltid på et eller annet på natta også.

Jeg lever visst livsfarlig jeg da.

Har jo ovn på om natta, og jeg ser egentlig på dette som mye mere risikofylt enn å ha en vaskemaskin stående på. Men jeg velger å ikke la ungene fryse på natta fordi det er farlig å ha ovn på.

Jeg hadde aldri blitt à jour om jeg ikke hadde gjort det på måten jeg gjør det i dag. Har eller ikke tenkt så mye over at det kan være brannfarlig.

Signerer.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no