Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 14:42   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Ja, det lurer jeg på etter en leterunde.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:56   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Hva med denne?


Bare i full fart, jeg har ikke lest veldig nøye. Så bare at den var laktosefri, og glutenfri.

https://www.bootsapotek.no/butikk/s/...lse&ref=search

  Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:58   #3
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Vi fikk Neokate, tror det var det det hette, på blåresept til eldste. Den inneholde ikke gluten,melk egg eller soya, hvertfall. Sukker vet jeg ikke med, men den var hvertfall aminosyrebasert.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:01   #4
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.577
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Sjugger - laktosefri betyr ikke nødvendigvis melkefri.

Balanse - Lillebror har fått en drikk som heter Elemental. Den er gluten- og melkefri, men jeg vet ikke noe om sukkerinnholdet. Jeg kan sjekke hvis det er interessant for deg. Dyre dråper, men han fikk dem på blå resept.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:55   #5
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Takk for tips, jeg strevde litt med å finne en innholdsfortegnelse for dem, men har funnet ut at Nutridrinken har mye sukker og en del myse (melkeprotein) i seg. Den utgår dessverre. Tar gjerne imot flere tips mens jeg sjekker videre på de andre, og takk for bidrag.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:58   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.577
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Nå er det riktignok to år siden vi sjekket, men utenom melkefri MME var Elemental den ene drikken som ikke er basert på melk i en eller annen form.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 16:11   #7
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Næringsdrikk uten gluten, melk og sukker - finnes det?

Her er en uten gluten og melkeprotein , men jeg er usikker på sukkeret.
http://www.fresenius-kabi.no/interne...videXtra+drink

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no