|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: Kjøttrester fra middagen i går, en South Beach bar |
|
|
|
|
#3 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Honda- ja |
|
|
|
|
#4 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Flott, for det er en av de "sukkerne" uten om druesukker turbo tåler (han har fruktose ting :/)
|
|
|
#5 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Lykke til |
|
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Takktakk.
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: Frøknekkebrød med masse smør og skikkelig peanøttsmør (fra helsekost, inneholder kun peanøtter og salt)
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Hmm, enten Oopsies eller disse? Oopsies kan varieres i det uendelige. Jeg er glad i den søte varianten fylt med krem og bær, minner veldig om vannbakkels.
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Vi skal legge om kosten vår til Lavkarbo og jeg lurer på om det går ann å spise frukt? Ser at dere spiser mye kjøtt og grønsaker + bær og nøtter. men hva med frukt? Er det helt forbudt eller kan man spise litt?
Gutt~September 2000 Jente~Februar 2002 Gutt~Mars 2006![]() Sist redigert av Mayamor : 09-06-10 kl 10:25. |
|
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det er litt vanskelig å svare på siden lavkarbo er et så vidt begrep, det dekker så mye. På Lindberg kan man feks. spise frukt, på Ketolyse kan/bør man ikke det. Tenker du bare å kutte litt ned på karbene sånn generelt? Det er endel karber i frukt, sjekk hvor mye karbo den frukten du liker inneholder. Jeg spiser frukt men prøver å begrense det og holde meg mest til bær. Jeg skal ikke ned i vekt da, det skal mannen min og han holder seg unna frukt. Frukt bør uansett spises sammen med litt nøtter eller lignende siden det ellers gir svingninger i blodsukkeret. Jeg får søtsug av frukt.
|
|
#12 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Blondie- ser bra ut, men enda bedre om du har litt CC, og/eller litt frø og nøtter/mandler i havergrøten for å få mer proteiner. |
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Mayamor - jeg bruker kokosmel til lillegutt som ikke tåler hvetemel, det er fra Aman Prana og har 4g karber tror jeg per 100. Eller mandelmel (8g karbohydrater per 100). |
|
|
|
|
#15 |
|
Tankefull
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Min første dag etter flere måneder med masse karbo.
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Jeg har vært et par uker på ferie, og har levd høykarbo. Dog med en til to lavkarbomåltider om dagen, så det kunne vært verre. I morgen er det tilbake til lavkarbo igjen. På en måte er det fint å ta seg sånne friperioder, iallefall synes jeg det. For jeg kjenner så godt at jeg fungerer og føler meg bedre på lavkarbo, og får en skikkelig påminner om det.
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
He he, tilbake til lavkarbo igjen. Vel, vel. Jeg har levd litt lavkarbo, dog med en del sprekker innimellom. NÅ er jeg imidlertid ordentlig i gang igjen. Tillater meg bittelitt havregrøt i ny og ne, planen er å fortsette på et nivå mellom ketosenivå og Fedon. Helst nærmest ketose. Vi får se.
|
|
#18 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost (kl 10): Cottage Cheese, fløte, 1 ts bringebærsyltetøy m mindre sukker, sesamfrø, ristede solsikkekjerner. Nam. Kaffe med fløte.
|
|
|
#19 |
|
Tankefull
|
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?I dag har egentlig vert en litt dårlig dag, ikke ille, men ikke ketosenivå akkuratt. Dårlig planlagt.
|
|
#20 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
![]() |
Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 kokte egg med masse smør og en kopp kaffe med fløte.
![]() |
|
|