Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 18:42   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: havregrøt med cc
Lunsj: 2 skiver lavkarbobrød, skinke, ost og mye paprika
Middag: 3 kyllingklubber + blomkål- og brokkoligrateng

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 07-10-09, 11:08   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Dagens mat
frokost: En skive hjemmebakt lavkarbobrød med soppstuing, vårløk, plommetomat og litt revet ost.
Lunsj: Havregrøt med CC
mm: En Russel Stover bar
Middag: Isets frokostpannekake
kvelds: En Atkinsbar og noen Macadamia-nøtter.

Krise matdag når man ser på hvor lite grønnsaker og hvor mye tull jeg har spist

Sist redigert av gnuri : 07-10-09 kl 21:32.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 20:58   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blåbær - du har da ikke spist for mye?! Det ser helt flott ut det der! litt mer grønnsaker ift totalen og du er helt innenfor det du kan spise Teller du karboinnhold og ser på proteinene er det toppers!
(men klart, føler du deg stappa er det jo for mye. Men sånn innholdsmessig er det ikke ille)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 02-10-09, 20:59   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er heeeeelt enig med m^2. Det der er ikke for mye mat. Med mindre du er overmett og har overspist, men det der ser veldig rktig ut.

Gammel 02-10-09, 22:38   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Ok, greit å høre! Skulle nok kuttet litt på lunsjen, var den som gjorde meg litt stappa.
Ellers bruker jeg å spise mer grønnsaker enn i dag.

Gammel 02-10-09, 23:16   #6
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: Omelett av 3 egg, fløte, pepperoni, jalapeno-ost, ost
Lunsj: Omelett av 2 egg, fløte, pepperoni, jalapeno-ost, ost
Mellom: Wiener i lompe
Middag: 2 ost og baconpølser (Coop sine 3,8 karb pr 100g), fløtestuet halvt blomkålhode
Kvelds: Jordbæris (ala Iset) m/hakkede hasselnøtter og hakket sukkerfri mørk sjokolade

For lite grønnsaker i dag, men tok det inn på masse bær i jordbærisen da!

Gammel 04-10-09, 23:03   #7
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Da er vi tilbake fra høstferie, så jeg er veldig spent på vekta i mora tidlig. Jeg har vært flink karbemessig, jeg klarte til og med å unngå å kjøpe den sinnsykt gode kuleisen som resten av familien mesket seg med
Men det har blitt mye baconsvor, så det spørs vel likevel om vekta ikke har steget i stedet for å synke

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 04-10-09, 23:07   #8
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

I går:
Frokost: Havregrøt med cc
Lunsj: Rester av lavkarbopizza
Middag: Et par spanske kjøttboller+ salat
Kvelds: Baconcrisp

I dag:
Frokost: Havregrøt med cc
Tidlig middag: Gryte av indrefilet, bacon, sopp og løk i creme fraiche og fløtesaus. Masse blomkål, gjestene fikk hjemmelaget potetkrem.
Dessert: Lavkarbo sjokoladekake

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 04-10-09, 23:21   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I går glemmer vi.
Spiste fint hele dagen frem til peppes.

I dag:
Frokost: 2 kote egg, 3 osteskiver, 1 skinkebit, smør, litt cherrytomat, paprika og agurk.
Lunsj: en skyr
Middag: lasagne med sqash som plater og hurtigis til dessert.
snacks/kveld: litt baconsvor og en halv gulrot.

2 kaffe latte og en kopp te iløpet av dagen.

Gammel 05-10-09, 00:02   #10
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mandag i morgen og en glimrende anledning til blanke ark. Nuff said

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 09:20   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mandag ja. Jeg skal visst ha besøk av den røde nissen.
For i går spiste jeg dette:
To skiver brød fra Jacobs med ost.
To egg
Resten av dagens næring bestod av eplepai med krem. Uten sukker, men dog. Og 50 g mørk sjokolade.

I dag - ny dag.

Gammel 05-10-09, 09:23   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Ny dag her også

Frokost: Havregrøt med CC
mellom: Tyrkisk yoghurt med bringebær og sukrin
lunsj: To lavkarboskiver med smør og skinke
middag: Gryte med oksekjøtt, soyabønner, broccoli, blomkål og rosenkål.
kvelds: smootie med rømme, jordbær,sesamfrø,solsikkefrø,ett egg,litt splenda og litt melk
en Russel Stover-bar.

Smilefjes- det brødet fra Jacobs- hvor mange karber inneholder det ? Er det på Meny de har det ?

Sist redigert av gnuri : 06-10-09 kl 00:02.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 09:26   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

De har det på Ultra. Det er 32 i det med spelt og 34 i det med gulrot.

Det er veldig, veldig godt og metter lenge synes jeg. Også er det med gulrot trekantet, så når man legger to skiver på tallerkenen så ser det ut som et hjerte, og jeg er litt følelsesmenneske for tiden, så sånt er veldig viktig synes jeg.

Gammel 05-10-09, 10:36   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

mmm- må prøves

Takk for tipset

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-10-09, 20:12   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Noen som vet hvordan hjemmelaget knekkebrød (lagd på linfrø, sesamfrø, valnøtter, rugmel og sammalt hvete og havregryn) er på karber?

Ny dag for meg også, jeg er i samme syklus som smilefjes skjønner jeg.

Frokost: skyr
Lunsj: cherrytomater, lett norvegia og kalkunskinke
Middag: stoooor porsjon wokede grønnsaker med chillisaus (hadde ikke noe protein som egnet seg så da strødde jeg noen mandelflak over)
Kvelds blir et par kokte egg med reker og majones tenker jeg

Gammel 05-10-09, 20:27   #16
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Frokost: Kaffe latte + en Atkins bar. Var sent ute på jobb og skulle rett i møte.
Lunsj: Blandet salat med pepperskinke og feta.
Middag: Rester fra i går, dvs. svinegryte.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 06-10-09, 02:06   #17
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Havregrøt av store havregryn (bedre enn små)
Mellommåltid ettet trening: bar fra South Beach 18 karber
Sen lunsj: Salat med nystekt fersk tunfisk (namminam!!!), pinjekjerner, parmesan, rød løk og annet grønt.
Mellommåltid: Noen never valnøtter
Sen middag: Mer tunfisk med litt grønt. Bringebær, sour cream og sesamfrø.

Pelen er aktiv nå  
Gammel 05-10-09, 20:59   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Palmen - regn ut ut fra ingrediensene hvor mye det blir så får du riktig tall.

Her er dagen slik:
Havregrøt med cc og kanel
2 skiver jakobsbrød med ost
1 stykke eplepai
risotto (er med lavkarb enn det høres ut som)
jordbær og cc

Gammel 05-10-09, 21:05   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt treig, men dette jakobsbrødet. Hvordan er det på karber, og hvor fås det kjøpt?

Gammel 05-10-09, 21:06   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

De to variantene jeg har sett har 32 hhv 35 g karbo. Fant dem på Ultra.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.