Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Likte du å gå gravid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Likte du å gå gravid?
JA! 101 39,15%
Greit nok det ja. 40 15,50%
Tja, likte og likte... 34 13,18%
NEI! 59 22,87%
Njaei...vet ikke helt 18 6,98%
Dustepoll! 6 2,33%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 18:29   #81
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Likte du å gå gravid?

NEI! Fikk en forferdelig svangerskaps depresjon som nesten tok livet av meg. Ønsket bare at enten jeg eller fosteret skulle dø under hele graviditeten bortsett fra de første 8 ukene.
Heldigvis hadde jeg en magisk fødsel, når babyen kom ut var det bare gode følelser.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:34   #82
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Tja, graviditeten hadde jo sine magiske øyeblikk, men jeg foretrekker absolutt å ha ungen på utsida kroppen.

Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 18:40   #83
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

(kanskje for at noen skal forstå at jeg har hatt sex )

Det greide min lokale bartender å "avsløre". Etter å ikke ha vært der på en stund kom jeg inn høygravid en lørdags ettermiddag omtrent hele rocke-oslo var der og spiste hang over-frokost og han brølte "NÆMMEN GLITTER, HARRU P***!? "

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 19:49   #84
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har noe blandede følelser rundt dette å gå gravid. På den ene siden så storkoste jeg meg med den voksende magen, det å kjenne liv, og hele følelsen av det å bære på nytt liv. Den mindre trivelige delen av det var at jeg ikke kunne røre meg noe særlig uten å ha store smerter fra ryggen og ned i bena (isjas), kvalme, og redsel for prematurfødsel.

Jeg er faktisk temmelig glad for at jeg aldri skal være gravid igjen. Det plager meg ikke det minste å vite at jeg ikke skal ha flere barn.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 19:50   #85
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to svangeskapene jeg har vært igjennom har vært de to verste periodene i mitt liv. Fylt av kvalme, angst og et smertehelvete uten like. Så et klart og rungende nei fra meg. Det ble fine unger ut av det da, det er bra. Men aldri mer.

Gammel 03-09-09, 19:53   #86
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja,jeg likte å gå gravid,men så hadde jeg ingen plager i svangerskapet.
Hadde heller ingen overivringe mageklappere rundt meg heller,og det er jeg takknemmeligfor.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 19:54   #87
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Selve graviditeten likte jeg veldig godt. Det jeg derimot ikke likte var at jeg nesten ikke hadde immunforsvar og var sykmeldt 1 uke i slengen hver måned omtrent.

Gammel 03-09-09, 19:55   #88
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte "Greit nok det ja". Jeg likte veldig mye med å være gravid, faktisk alt annet enn at jeg ble så sliten av å være det og å jobbe fullt samtidig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 19:58   #89
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trives stort sett å gå gravid. Dersom man ser bort i fra kvalmen i første trimester, samt litt pust og pes i tredje.
Jeg merker forskjell på svangerskapene da, og følte meg mer fin og var mer stolt de to første gangene. Nå blir jeg bare sur og grinete av alle tafserne.

Gammel 03-09-09, 20:14   #90
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Njaei. Jeg syntes igrunn' det var litt kjedelig.. Det tok jo en evighet, ingen ville snakke om NOE annet, og så fikk jeg ikke til noen ting. Jeg hadde ikke mange plager, men de jeg hadde (ble sliten av ingenting + hormonell hodepine) var hemmende nok. Ikke fikk jeg føde heller, så jeg er litt snurt.. Og jordmora jeg gikk til var en kronidiot. NÅ, derimot, tenker jeg tilbake og får helt stjerner i øynene.

Gammel 03-09-09, 20:20   #91
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg synes Hasselnøtt sa det godt en gang: Det er tross alt en god del bedre å ikke være gravid enn å være det.

Ja, det er jo det: Kroppen fungerer min fungerer langt bedre og lettere uten en gravidmage enn med, selv om jeg har hatt enkle graviditeter.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Alle (nesten i alle fall) forteller meg at jeg kommer til å glemme hvordan det er og ønske meg flere barn om noen år. Hvordan kan de vite det? De har ikke vært igjennom det vi har vært igjennom. Og jeg kjenner jeg blir provosert over at folk allerede nå begynner å mase om nestemann når jeg enda ikke har klart å få til en en gang.
Jeg føler også at jeg kun er interessant pga magen, og at det forventes at man skal være så fordømt lykkelig hele tiden. Og ha glød. Og så skal jeg selvfølgelig ikke være farget av det som skjedde sist, men være lykkelig og tro på at det garantert går bra denne gangen. Det er det faktisk ingen som kan vite, og det gjør meg redd. og så er jeg selvfølgelig kjemperar som ikke har begynt å hamstre inn til nurket enda. For jeg er jo over tolv uker og da går det alltid bra.

Syns ikke det er noe stas jeg, gleder meg til det er over og jeg heller kan nyte en sprell levende liten baby, forhåpentligvis.

Jeg kjenner meg så igjen, altså. Jeg var veldig mye redd og bekymret i første svangerskap pga historien, i hvert fall første halvdel. Det ble litt lettere når jeg kjente det sparket hver dag og sånn sett følte jeg hadde litt kontroll.

Merkelig nok, i retrospekt vil jeg si at det å gå gravid har vært en positiv opplevelse, sånn alt i alt. Jeg har nok i stor grad glemt det som var slitsomt (mer psykisk enn fysisk), og klarer å huske det som en flott reise somo tross alt er nokså kort. Som gravid for tredje gang har jeg følt et litt slitsomt første trimester på kroppen, jeg gleder meg til ukene mellom 18-30 og gruer meg til de ti siste.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 20:36   #92
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Både og. Jeg var UFBer og det satte veldig preg på psyken. Det og mye annet styr fra leger og jordmødre fordi jeg ble satt i risikopasientbåsen. Men det var samtidig helt fantastisk å få oppleve det. Fortsatt savner jeg følelsen av å kjenne ungen bevege seg inne i magen, og jeg savner også det at det endelig var greit å ha en stor mage. Med minsten hadde jeg en veldig fødselsangt og truende prematur fødsel, så de siste ukene med han var vonde.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:03   #93
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tja. Den første graviditeten var helt fantastisk, har aldri følt meg bedre. Andre gangen var slitsom, og helt annerledes enn første gang.

Gammel 03-09-09, 21:13   #94
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Med Maja var det NEI NEI NEI fram til uke 34. Etter det var det mer type: Likte og likte...

Med Leonard var det NEI NEI NEI fra uke 5 - uke 42.

(og jeg befinner meg i prøver-gjengen ja )

Gammel 03-09-09, 21:14   #95
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Men jeg likte å kjenne livet inni der. Og å glede meg til det var over.

Gammel 03-09-09, 21:18   #96
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte det da jeg gikk med Vesla for syv år siden, men nå hater jeg det.

Dette svangerskapet begynte med fæl kvalme, utmattende trøtthet og en forkjølelse som aldri gikk over, eskalerte videre til hodepine, tildels smertefulle kynnere, økende blodtrykk, helt og delvis sykmelding siden uke 22, videre kom halsbrann, forstoppelse, bekkensmerter og nå de siste ukene stadig hovnere ankler og en vekt som fyker i været for hver dag. Nei, fy f*** så godt det skal bli å bli ferdig. Jeg aner ikke hvordan jeg skal holde ut syv uker til, men tenker at nå kan det da umulig finnes noen flere svangerskapsplager jeg kan få?

Unnskyld sytingen, men dette var godt å få ut altså.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:19   #97
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Det å være gravid er oppskrytt synes jeg.
Man får en fin premie og det oppveier alt.

Gammel 03-09-09, 21:22   #98
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen forferdelige rååsa briller på når det gjelder graviditet. Jeg er ikke særlig romantisk anlagt, men er nok svært gravidromantisk. Samtidig så har jeg mine normale svangerskapsplager.

Første trimester med kvalme med førstemann og et 3-trimester som aldri ble fullført på grunn av preeklampsi og hastesnitt. Andre svangerskap var jeg ikke kvalm, men mye trøtt og sliten. Fra uke 26-33 brukte jeg mye energi på å frykte en gjentakelse av sist svangerskap med prematur barseltid. Litt ekstra styr på slutten med snuing av tverrleiebaby som likevel snudde seg tilbake til setestilling.

Tror egentlig ikke jeg er av de strålende sommerfugl-gravide som polyanna beskriver, men i ettertid så synes jeg det var ei fin tid. Og kan godt tenke meg å bli gravid en gang igjen om ikke så alt for lenge.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 21:29   #99
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg likte veldig godt å være gravid, og kunne gjerne vært gravid flere ganger om vi skulle hatt flere barn. Nå skal det sies at minstemann blitt over 4 år, så jeg tror nok jeg har fortrengt både bekkenløsning, leggkramper og halsbrann.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 22:19   #100
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Jeg likte det aller best første gangen. Den to andre gangene og, men jeg var mer utålmodig fordi jeg visste hva som ventet meg. (Jeg liker å føde og.) En stor grunn til at jeg liker å gå gravid er at det er de eneste gangene jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut. Og så har jeg vært i god form alle tre svangerskapene. Jeg kunne fortsatt løpe til bussen, om enn saktere etter hvert som jeg fikk større mage.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.