Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-09, 10:22   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?


"vi har lagt inn et gebyr på 15,- Vent til dette synes på kortutskriften, og bruk så den medfølgende koden fra kortutskriften til å knytte din konto til dette kortet. Da vil du kunne betale dette kjøpet". Jaha?
Jeg har foretatt et stort kjøp altså, og det var i den forbindelsen jeg fikk denne mailen, men...? Dette var mystisk?
Forøvrig med riktig navn og 4-siste-siffer på kortet


Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:10.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:24   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Er det første gongen du bruker pay-pal ?

Synes å huske at det var ein eller annan kode ting som eg måtte skriva inn då eg registrerte bankkort og pay-pal.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:24   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Ja. Du må bekrefte kontoen din på den måten.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:24   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Ja, jeg har også gjort det der, for å aktivisere kontoen eller noe sånt. Når man har handlet for en viss sum på Paypal må man det.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:25   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Har du akkurat registrert deg på Paypal? Jeg mener det var noe sånt de foretok seg helt i begynnelsen ja, men det er så lenge siden, så skal ikke si det for sikkert.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:25   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Forresten så kan man generelt se på oppbygningen av mailen om den er legit. Den er til ditt navn og sånt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:27   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Jeg har brukt paypal mange, mange ... mange ganger, men dette er første gangen jeg betaler et såpass stort beløp via dem.

Og det er fullt, og riktig navn, og riktig 4-siste-sifre-i-kortnummer. Men jeg blir skeptisk fordet jeg da...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:29   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Det høres ok ut.

Hvis du nå i tillegg går inn på paypal-kontoen ved å skrive adressen til paypal i nettleseren, ikke ved å klikke på noen link i mailen, skulle det være greit.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:30   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg har brukt paypal mange, mange ... mange ganger, men dette er første gangen jeg betaler et såpass stort beløp via dem.

Og det er fullt, og riktig navn, og riktig 4-siste-sifre-i-kortnummer. Men jeg blir skeptisk fordet jeg da...

Dette har jeg også gjort ved større beløp.

Men det er jo ikke noe farlig, phishing dytter deg jo til andre steder, men her skal du jo logge deg inn på paypal selv, du klikker ikke på noen linker, så du vet at du er på rett sted. Og så finner du der hvor du skal legge inn koden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:30   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Jeg har verifisert paypal på samme måten. De 15 kronene blir satt inn igjen på kontoen din når du har verifisert den.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:31   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?


...jeg hører dere sier det. Og hvis jeg går direkte til paypal.com skal jeg vel klare å overbevise meg selv om at det er greit...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 10:41   #12
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Jupp, helt ufarlig og noe man bør gjøre med en gang, så slipper man å bli sittende fast i flere dager mens man vente rpå den koden.
Jeg har brukt paypal i mange år og har bare gjort det en gang altså, så dette er ikke noe som gjentar seg hvis ikke man har flere paypalkontoer i familien man bruker da.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 11:02   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Jeg har handlet for over 3000 (i enkeltsalg) med Paypal og aldri måttet oppgi noen slik kode, men det er over et år siden, så det er kanskje noe de har begynt med nå?

Hvis du ikke følger noen linker i e-posten, men i stedet logger deg inn direkte på Paypal og får samme melding der, er det ganske sikkert greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 11:08   #14
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Jeg mener også noe tilsvarende skjedde når jeg hadde nådde en viss sum av totale PayPal-kjøp. Jeg husker ihvertfall at jeg synes det var pinlig, for jeg trodde ikke jeg hadde handlet for så mye opp igjennom.

Så lenge siden viser seg til paypal.com så er det nok trygt ja. Jeg fikk en phising-mail for ikke så lenge siden og da var det ikke til paypal.com, men mer til paypal.xxxx.com.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 11:10   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Det der måtte jeg også gjøre.

  Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 11:10   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Så lenge siden viser seg til paypal.com så er det nok trygt ja. Jeg fikk en phising-mail for ikke så lenge siden og da var det ikke til paypal.com, men mer til paypal.xxxx.com.

Phishing-adresser kan være ganske så troverdige hvis man ikke finleser, altså. Jeg ignorerer derfor alltid linker til slikt og går rett til hovedsiden og logger meg på der i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:06   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mystisk email fra PayPal - kan dette være legit?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Phishing-adresser kan være ganske så troverdige hvis man ikke finleser, altså. Jeg ignorerer derfor alltid linker til slikt og går rett til hovedsiden og logger meg på der i stedet.

Ja, selvfølgelig. Det er jo alltid det beste.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no