|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KirkevalgetNå har jeg vært inne på kirkevalg.no og lett og lest. Bare bisperådslisten lå det inne informasjon om kandidatene, og maken til tungvindte greier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: KirkevalgetMann er ikke døpt eller noe og fikk valgkort. Han meldte seg og ut etter at han fant ut at han sto der og det var da han fylte 18.
![]() |
#24 |
Type R ;)
![]() Sv: Kirkevalget
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 01-08-09 kl 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kjernesnill
|
Jeg er ikke i kirka på søndager, men jeg har benyttet og kommer til å benytte med av andre tilbud de har. Var med i tensing da jeg var tenåring, en ungdomsgruppe i noen år. Nå er eldstejenta mi litt med i et barnekor, og med tiden kan det jo være hun velger å bli med i en ungdomsgruppe eller konfirmere seg i kirka. Da har det mye å si for meg hvem som er aktive i arbeidet med utformingen av disse tilbudene. Jeg kommer til å stemme, nettopp fordi jeg har lyst til at de som representerer mine meninger skal være med i menighetsrådet.
![]() |
#26 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Lista har jeg men den består kun av navn. Og det er ikke så mange flere navn enn plasser. Det jeg savner er litt mere om kandidatene. Jeg har tilbrakt en times tid på nettet og sett det skjemaet de i varierende grad har fyllt ut. Ser at enkelte (de mest profilerte) er så arrogante at de ikke fyller ut noe om seg selv og hva de står for. Jeg vil gjerne stemme på sak og ikke tryne. Og jeg vil gjerne ha informasjonen såpass lett tilgjengelig at jeg ikke må søke etter den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: KirkevalgetSånn. Da har jeg gått gjennom kandidatene til bispedømmerådet og gjort meg opp en mening om hvem som fortjener min stemme. Enig med Maz i at det er enkelte som virker noe arrogante i måten de presenterer seg selv på. Dustete at de som har ført opp politiske verv ikke tar med parti-tilhørighet. Men google er fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Type R ;)
![]() Sv: KirkevalgetEtter det jeg leste så kunne jeg bare stemme på menighetrådet her. hadde blirr noe annet om det var noe stort jeg skulle stemme på
![]() |
#29 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: KirkevalgetJeg er ikke akkurat noen kirkegjenger, men kommer til å stemme likevel. Menigheten har et bra tilbud til barn, unge og eldre - og det er mange av den jordnære typen der. Jeg kjenner en del av de som står på valg (her: med bilde og omtale), og kommer til å stemme inn noen av de litt yngre, liberale kanditatene.
![]() |
#30 |
Unik
|
![]() Sv: KirkevalgetTrur nok eg må stemme, her har det vert så masse bråk og krangel mellom prest og kyrkjerådet at de aner det ikkje. Og slikt vil me ikkje ha. Så me får finna dei rette kandidatane og få dei inn i rådet.
![]() |
#31 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: KirkevalgetKom dette som et eget kort samtidig med det vanlige valgkortet, eller står det noe ekstra om det på valgkortet? Jeg fikk valgkort i går og lurer på om jeg kan slå meg til ro med at alt er i orden ift utmeldingen min fra statskirka siden jeg ikke fikk noe om kirkevalget eller om det fortsatt kan komme.
![]() |
#32 |
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: KirkevalgetJeg ble helt satt ut når jeg fikk valgkortet - dette hadde jeg ikke hørt om engang. Vi kommer ikke til å stemme, jeg har ikke minste anelse om kirkene her vi bor. Vi flyttet hit for 2 år siden og har ikke benyttet oss av noen av dem.
![]() |
#34 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: KirkevalgetJeg har sittet i menighetsrådet i nesten åtte år, først fire år som vara, og nå har jeg snart sittet fire år i selve rådet. Står på lista denne gangen også, men er litt usikker på om jeg egentlig ønsker å sitte en ny periode... Skal uansett stemme (og telle stemmer...
![]() |
#35 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: KirkevalgetInspirert av denne tråden har jeg nå gått inn og sjekket hva de ulike kandidatene i Bjørgvin bispedømme står for, og skrevet ned navnene på dem som er for mangfold og rom for ulike teologiske meninger, og registrert at han jeg kjente best til på forhånd og som jeg regner som en fin fyr, er i mot ekteskap mellom homofile, så da kan ikke han stemmes på allikevel. Bjørgvin er en gjeng konservative mørkemenn, gett. Med noen greie unntak.
![]() |
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: KirkevalgetJeg kom plutselig på at en sak som høres fislete ut (utleie av kirken) godt kan være ganske betydningsfull. I Oslo skal menighetsrådet beslutte om de vil leie ut (eller selge, for den del) enkelte halvtomme kirker til andre trossamfunn, for eksempel katolske, som har en skrikende mangel på lokaler. Det betyr en del for Oslo, egentlig.
![]() |
#37 |
Protonterapeut
|
Deler du listen så jeg slipper å gjøre samme researchen?
![]() |
#38 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Hun bispedømmerådskandidaten fra Stryn var ungdomsskolelæreren min en gang i tiden. Jeg har sjelden sett henne så hissig som den dagen noen av gutta slengte homo-skjellsord i en time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Unik
|
![]() Sv: KirkevalgetKva er det med dei unge som står på lista i Bjørgvin Bispedømme. Alle er jo imot homofile skal få vigslast og i heile tatt.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: KirkevalgetHmm, må jeg til med google og greier for å finne ut dette, eller kan dere dele litt om disse børgvinolka? Unge, strykes grunnet homofobi. Men resten? Trenger å vite hvem som ikke er "konservtive mørkemenn"...
![]() |
|
|