Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkkenmaskin

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-09, 20:40   #21
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har også Kitchen Aid og elsker den - rød og vakker er den
Den dekker absolutt våre behov - har aldri behov for å lage større gjærdeiger enn at maskinen takler det utmerket (2 brød). Har endel ekstrautstyr så jeg bruker den også til å raspe ost og grønnsaker, skive agurk til agurksalat og litt av hvert.

Veldig greit å ha litt ekstrautstyr. Jernia kjører innimellom kampanje på tilbehør, så det kan være greit å følge med der (Vi kjøpte en tilbehørspakke på Glasmagasinet og rett etterpå var vi innom Jernia der de solgte samme pakke for mindre enn halvparten av hva vi nettopp hadde kjøpt den for. Vi gikk tilbake og byttet, da, men da satt vi jo der med en tilgodelapp på Glasmagasinet i stedet )

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 20:56   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Vi har en kenwwod major, og er godt fornøyd med den, til gjerdeiger og kakerøre, men den er ikke kraftig misbrukt akkurat... Litt dårlig på å ta i kanten, slik noen skrev lenger oppe, på rører, det stemmer forsåvidt, men ikke sånn at det plager meg mye. (Kanskje fordi jeg ikke baker så mange kaker at det gjør noe...)

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:00   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har en Kenwood major 1200w.
Brukes til å bake brød, og andre gjærdeiger. Den lager mye hamburgere nå. Så mye annet bruker jeg den ikke til, men den er helt genial til sitt bruk, og har gjort at vi lager mye mer "tunge" deiger.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:04   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har samme som Necessario - varianten med stålbolle (lurer på om den bruker 700 W?). Du trenger høy kapasitet og ytelse hvis man skal bake noen brød av gangen. Vi lager grove brød av 2 liter væske hver gang vi baker (og baker alt brød selv) - maskinen takler fint 5 kg deig (vi baker 3 store brød hver gang). Man kan ikke lage så store deiger med f.eks. Kitchen aid.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:07   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Vi har brødbakemaskin, så jeg lager ikke store brøddeiger. Siden jeg nå bare har en håndmikser (og kronisk senebetennelse), så blir det ikke så mye jeg bruker den til. Bare til å lage eggedosis. Resten gjør jeg for hånd (og som sagt ...... kronisk senebetennelse).

Et vennepar av oss har nettopp kjøpt seg en kenwood og mannen i huset (som ellers ikke er noen ivrig baker/kokk) oppdaterer stadig på facebook om nye prestasjoner i matveien. Jeg har liksom et håp om at det samme skal kunne skje her, for vi har definitivt behov for å utvide repetoaret litt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:09   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Så lenge det ikke er snakk om store brøddeiger så er det fritt frem for å shoppe ut fra estetikk.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:21   #27
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.934
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har en Kenwood Major Titanium kjøkkenmaskin. Den er på 1200 watt. Jeg liker designet på denne, selv om jeg gjerne innrømmer at designmessig er Kitchen Aid finere

Har ingenting å utsettë på Kenwooden, bruker den til å lage deig, smoothie, milkshake, piske krem osv.

Vi har også en Braun food processor som brukes til å rive ost og sånn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:23   #28
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Ytelse: Kenwood.
Estetikk: Kitchen Aid.

Jeg har Kenwood, men kunne sikkert klart meg fint med KA. Spesielt siden det er så dårlig med plass på kjøkkenet at maskinen står fremme hele tiden.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:25   #29
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg kan forresten legge til at Bosch-en er bra med tanke på å sette i skapet. Jeg klarer ikke å ha noe på kjøkkenbenken (ergo utgikk Kitchen aid også). Boschen er lett å sette vekk. Understellet er flatt og tar liten plass.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:26   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Så lenge det ikke er snakk om store brøddeiger så er det fritt frem for å shoppe ut fra estetikk.

Men hvor mange watt trenger man når man antar at man ikke skal lage store brøddeiger?

Vi lager en del pizzadeig og litt gjærbakst (boller og sånt), så det må den takle.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:45   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg vet ikke om watt er så avgjørende. Kvaliteten har nok vel så mye å si. Vi hadde nemlig en billig jallakjøkkenmaskin til en tusenlapp. Den var på akkurat like mange watt som Kenwood'en, men gikk altså varm under blanding av sjokoladekakerøre. Det kom røyk fra den.

Vår Kenwood er på 800W og takler hvertfall fint gjærbakst av typen pizzadeiger og rundstykker etc.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:19   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Ytelse: Kenwood.
Estetikk: Kitchen Aid.


Jeg fikk kjøkkenmaskin av Glittermannen til jul, men måtte velge den jeg ville ha selv. Det stod til slutt mellom Kenwood og Kitchen Aid, og vi landet på sistnevnte. Den Kenwooden som jeg ville ha var enda dyrere enn Kitchen Aid, og til vårt bruk holdt KA i lange baner. Den takler boller og pizzadeig brillefint.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:21   #33
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.077
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men hvor mange watt trenger man når man antar at man ikke skal lage store brøddeiger?

Vi lager en del pizzadeig og litt gjærbakst (boller og sånt), så det må den takle.

Avhenger av mengde tenker jeg - jeg savner at jeg kun kan lage ca 20 boller i KA. Tilsvarer ca 1 kg mel, noe annet går ikke særlig bra.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 22:21   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.039
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg skal nok også ønske meg dette av mannen til bursdagen min. Siden det er noe vi begge har nytte av, skal han få lov til å bruke mer penger enn han pleier.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 11:42   #35
sølvpila
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 5
sølvpila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg gleder meg til å ta ibruk min aller første kjøkkenmaskin i dag,en Kenwood KM 260. Elkjøp hadde de på dagstilbud i forrige uke til 999,- Gleder meg mest til dette med brødbaking!!! Mye slappe brød i butikkene nå,med kort holdbarhet (les:ferskt,ikke tørt og smulete) Kan gi bedre tilbakemelding etter noen uker.

sølvpila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 11:50   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har Kitchen Aid, av samme grunner som Polyanna og glitterchick. Jeg syns den er veldig fin å se på, og det er et stort pluss å slippe å rydde den ut og inn av skap. Det at den står på benken gjør at den brukes mer. Men den kunne gjerne vært litt større.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 17:36   #37
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Jeg har en Kenwood major Classic, og den står fremme på benken. Blir brukt til alt fra brød til krem. Akkurat nå har jeg laget hamburgere.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 02:02   #38
sølvpila
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 5
sølvpila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

har hatt Kenwooden i noen dager nå,helt fornøyd! Baker 2 normalstore brød,utrolig godt å slippe eltingen. Bare 600W,men ikke noe problemer m gjærdeig. Fornøyd:-)

sølvpila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:44   #39
Sviski
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 20
Sviski har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor stor motorkapasitet trenger man egentlig? Jeg har nå begynt å titte i butikker og finner maskiner med alt mellom 350 og 1600 W. Forskjellen er jo enorm, men hva trenger man?

jeg ville ikke sett så nøye på effekten, de flotteste før i tiden lå på 400w og tok bedre og varte lenger enn mye på markedet idag. Men de hiver gjerne på en kraftigere og dyrere motor på de flotteste modellene.

Se på prisklassen og ut fra ditt bruk og lommebok. Velg kjente produkter som bosch, electrolux assistent(de har sluttet å produsere denne, men du finner den fortsatt) og kenwood major.... du har selvfølgelig andre gode design merker som er vel så gode som krups, kitchen aid osv.

Legger du deg på rundt 3000,- får du en god maskin som elter tyngre deiger med plenty av ekstra utstyr som visp/blender/kjøttkvern o.l.
rundt 2000,- så får du som oftest samme maskina uten ekstra utstyret og gjerne med litt lavere effekt, uten at det betyr så mye. Trenger du utstyret så kjøper du den til 3000,-
Bruker du maskinen ofte og til "tyngre" deiger så kan det lønne seg å kjøre på dyrere modeller som kenwood titanium til rundt 5000-6000,-

Sviski er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no