Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-09, 21:31   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.442
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

Jeg skal ha med en tapasrett til ett utdrikkingslag på lørdag. Det er ca. 2 timer å kjøre dit og ikke all verdens kokemuligheter. Det skal ta maks en halvtime å lage, evt. varme opp.

Jeg er veldig glad i scampi og vil gjerne lage noe med det. Noen som har tips? Kan jeg legge frosne ferdigkokte scampi i en marinade og varme opp når de skal lages? Tips til god marinade (gjerne hvitløksmarinade)?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:44   #2
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

Jeg marinerer scampi i masse grovhakket chili, hvitløk, en haug med koriander , lime og olje. Har bare prøvd det med rå, og så stekt dem etter ca et døgn i marinaden. Men det går sikkert med ferdig kokte også, og så bare varme dem litt.
Noe annet som er veldig godt som er enkelt og ikke krever oppvarming er :
Du tar en tortillalefse, smører på rømme, legger på spekeskinke, legger på litt ruccula og soltørka tomat, drypper over litt balsamico og ruller sammen. Skjær i passe biter. Kjempedigg :-))

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:45   #3
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.933
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

Du kan marinere rå scampi og steke de på plass. Stekingen tar ikke mer enn 2-3 min. på sterk varme.

En god marinade (til ca. 30 scampi):
4 ss olivenolje
2 ts soyasaus
2 ts sitronsaft
4 knuste hvitløksfedd
1 ts salt
2 krm grovkvernet pepper

Skal marineres i minst 2 timer - akkurat passe til kjøreturen.

Solmettet tomatsaus er nydelig til, sammen med litt ruccula eller hjertesalat:
3 middels store tomater
1 ts honning
1 krm salt
2 ss olivenolje
20 g soltørkede tomater
2 ss rødløk
2 ts knust rosépepper
1/2 ts finhakket chili

Del tomatene og fjern kjernene. Finhakk tomatene i en food processor. Tilsett honning, salt, finhakkede soltørkede tomater og olje. Finhakk rødløken og bland den inn sammen med rosépepper og chili.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 21:47   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

En annen ting som er UTROLIG godt er å vikle inn små klumper med mozarella med parmaskinke. Sett en liten tannpirker i hver. Varmes i ovnen på 200 grader i 10 min. Snacks!!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 22:19   #5
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.442
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

Takker

Skal nok greie å lage noe godt ut av dette ja

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 23:14   #6
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

Ellers kan jeg anbefalle
Asparges i bacon og parmasan
4 porsoner
20 asparges
ca 10 baconskiver
1 dl revet parmasanost

Skrell aspargenene og fjern roten. Kok i et min. Avkjøles
Surr en bacon rundt aspargesen og legg dem ved siden av hverandre i ilfast form.
Dryss over parmasan
Dette gjør du hjemme før du drar.
Så er det bare å gratinere dem i ovnen på 225 grader i ca 10 minutter

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 02:16   #7
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.442
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tapasrett til å ta med i utdrikkingslag

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Du tar en tortillalefse, smører på rømme, legger på spekeskinke, legger på litt ruccula og soltørka tomat, drypper over litt balsamico og ruller sammen. Skjær i passe biter. Kjempedigg :-))

Det ble denne og det var supergodt

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no