|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg orker ikke å bruke min fremtid til å forvalte andres fortid. Og med det mener jeg at ting jeg kan bruke, eller har bestemte minner knyttet til, blir en del av mitt liv. Men ting som andre har hatt et forhold til, som duker/sengetøy/servise etc, koster meg ikke en kalori å kvitte meg med.
![]() |
#62 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?
Jeg også er helt der altså. Da vi flytta dit vi har hus nå, så hadde flere pappesker fra sist vi flytta, som vi aldri hadde fått pakket ut. Vi kastet dem uten å se hva som var oppi |
![]() |
![]() |
#63 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er som deg, guniss. Jeg er jo ellers Sentimental med stor s, men jeg er ikke videre opptatt av ting. Jeg sliter med å kvitte meg med ting fordi jeg har en mor og svigermor som bryr seg og blir veldig opprørte over at jeg ikke tar vare på alt - og hver gang jeg har en kasse som jeg putter ting oppi som skal ut av huset, hiver de seg over den og akker og oier seg over at jeg vil kvitte meg med brukbare ting, så begynner de å orge noe veldig med å plukke fra hverandre innholdet i kassen og prakke det på stakkars andre familiemedlemmer etc.
![]() |
#64 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Gamle skolebøker, brev og kort har vi mye moro med i vår familie, så det ser jeg absolutt verdien av å ta vare på.
![]() |
#65 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Ja, jeg blir ekstremt sentimental i forhold til ting jeg faktisk har et forhold til, og kaster uten skrupler det jeg ikke har et forhold til.
![]() |
#66 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slik endte min tantes relativt store sølvtøysamling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg er veldig sentimental i forhold til enkelte ting
![]() |
#69 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg vet ikke om jeg kan si at jeg blir sentimental, men jeg liker å omgi meg med ting som betyr noe for meg. Før var jeg en hamster, nå er jeg ikke fullt så gal. Jeg kaster ting som ikke betyr noe, og kommer aldri til å sloss om ting i et arveoppgjør. Heldigvis er jeg opptatt av helt andre ting enn andre, så jeg kan godt være dem som kommer hjem med det gamle sengetøyet, bøker og kjørl som andre ser på som søppel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
By the Sea
|
Compilation tapes må definitivt tas vare på! Jeg har en hvor hele b-siden er "I want your sex" med George Michael.
![]() |
#71 |
www.bomulls.no
|
Her har dere meg også!
![]() |
#73 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Nei, jeg er en kaster.
![]() |
#74 |
Tøff
|
![]() Sv: Spinoff - blir du sentimental i forhold til ting?Jeg knytter meg ikke sentimentalt til ting, men til historien som følger med dem. Ellers ser jeg helt klart poenget med å ta vare på ting som er verdifulle. Min mormor var opptatt av at tingene hun hadde skulle være av god kvalitet, så fikk hun heller ha mindre av dem. Litt sånn er jeg óg. Det er ikke dermed sagt at jeg hadde kastet noe som var billig bare fordi det er billig om det hadde affeksjonsverdi.
![]() |
|
|