|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Tankefull
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi skal få oss trampoline, men ikke i år.
|
|
|
#3 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har diger trampoline i diger hage, med nett. Den brukes MYE, også av meg sammen med ungene. Skader så langt: Ymse mindre forstuinger, tråkking/dunking på hverandre, skrubbing mot duken og 1 stk neseblod. Antall skader omtrent som ved sykling, sparkesykling, rollerblades, men totalt sett mindre blod. Støynivået er generelt lavt. Trampolina brukes også til piknik, soling, leking med dokker etc.
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har ikke trampoline, for vi har ikke plass til en.
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Jeg skjønner forøvrig veldig godt Maimors argument om å ha trampolinen i egen hage, der hun kan ha kontroll, fremfor å la ungene hoppe hos gale naboer uten risikoforståelse.
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Ja, vi har trampoline. Jeg støtter ikke opp under "det gikk bra med meg"-argumentasjon, men jeg kan ærlig talt ikke se hvor mye skader som kan oppstå med høyt sikkerhetsnett, en og en om gangen, saltoforbud etc. Jeg tar ikke ansvar for nabobarn. Det er heller aldri nabobarn her når vi ikke bruker den, det har jeg faktisk aldri opplevd. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?
Hvis alle overholder dette, har du jo kommet langt. Men vet du egentlig det? Og dersom noen tyvlåner den skader seg mens du er på jobb, så står vel du fremdeles juridisk ansvarlig - eller?
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Njei, jeg har ikke sjekket de juridiske reglene. Men for å "synse" litt, så synes jeg ærlig talt ikke det er mitt ansvar hvis noen "bryter seg inn" i hagen vår og skader seg når vi ikke er hjemme. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Det med at andre kan komme å hoppe når vi ikke er der tenkte jeg en del på før vi fikk den.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Nei, har ikke plass. Men skulle gjerne hatt for å ha kontroll på en trampoline selv og fordi det gir god motorisk trening.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?For eksempel kunne det vært greit om jeg kunne sørge for at de hoppet forsvarlig istedenfor på naboens trampoline - den er uten sikkerhetsnett og står kilt inn mellom husveggen og en bakke hvor det er 3-4 meter omtrent rett ned mot asfaltert vei.
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi låser nettet med hengelåst når vi er bortreist og tar av duken når vi er på ferie. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Når er du bortreist og når er du på ferie? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?Vi har ikke trampoline og har heller ikke planlagt å kjøpe det. I hagen vår kan vi få plass til en trampoline, men det er egentlig bare et sted hvor vi kan sette den opp slik at den står sikkert, og det er rett foran plattingen og inntil hekken til naboen. Den andre grunnen til at vi ikke vil ha trampoline er ansvaret for andre barn som måtte finne på å snike seg oppå mens vi er ute. Jeg vet man kan sikre litt, men barn klarer det utroligste.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Min 15-åring hopper ofte til kl. 23 om sommeren og gjerne enda lengre også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Men han skriker & skråler ikke så naboene ikke får sove, sant? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du trampoline, evt. hvorfor/hvorfor ikke?@ 007: Ja, nesten... Av helt andre grunner. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| trampoline |
|
|