|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Disse flaggene igjen
:tenker hardt for å komme opp med et enda frekkere svar: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Eldstejenta vet selvsagt hvorfor vi feirer 17. mai, men jeg tror ikke hun "signaliserer noe" ved å vifte med flagget, mer enn hun "signaliserer" ved å rope hurra og smile bredt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Jeg er enig. Du bør snarest få lært henne at hun har krav på pølse og kake og brus også. |
|
|
|
#8 |
|
By the Sea
|
Ja?
|
|
|
#12 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er du bare dum. Like noe framfor noe annet er vel absolutt ikke et poeng, men hvorfor man skal framheve et annet land på et lands nasjonaldag er litt rart.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nettopp! Det tenker jeg også! Enig i alt.
Dette var vel -by far- den mest ulogiske ytringen i tråden så langt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Disse flaggene igjenNei, jeg tenker når de først er i Norge, så må de vel være så glad for alt som har med Norge å gjøre, og så innmari takknemlige, og derfor ikke ønske å vise sin egen etniske tilknytning whatsoever, right? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, ja. (: litt |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vaklende
|
Hvis man ikke har en nasjonaldrakt da? Skal man da ikke få lov å velge en litt annen måte å vise det på? Det dreier seg om et lite mindretall, og med eksempelet ditt regner jeg med at du nå ikke tenker på 30 sint utseende mennesker som tviholder på en annen nasjons flagg mens de roper ut med Norge. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Jeg lar jo glatt være, men jeg ser ikke problemet med at noen som tilfeldigvis ikke er etnisk norske gjerne vil feire dagen, og samtidig kanskje komme med et "hurra, vi er fra (f.eks.) Pakistan, men synes det er stas med 17. mai", og illustrere det med å "vifte festlig" med eget flagg. |
|
|
|
![]() |
|
|