Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 13:21   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Nei, men plutselig kommer det en hel haug utenlandske flagg og tar over og vi blir snikislamisert og må bytte navn til Lille-Jemen og ingen husker andre verset på nasjonalsangen lenger (Eh... Hm... Hvordan var det igjen...) og Siv Jensen må gå med burka. Tenk åssen det blir da!

Jeg kjenner at jeg kommer til å ha dette innlegget med meg mens jeg humrer meg gjennom dagen. Veldig bra.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

... og bønna, vi er ikke nødvendigvis dumme fordi vi er uenige med deg. Vi er til og med kanskje smartere!

Det er hvis dere er uenige med meg dere er dumme.

Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:36   #2
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Fra Embs: "Det er disse formuleringene "passer best" og "mest naturlig" jeg reagerer på."

For meg er det en nærmest en selvfølge at norske flagg passer best og er mest naturlig på feiringen av den norske nasjonaldagen. Akkurat som finske flagg er mest naturlig når det er feiring av finland. Sånn.

De som vil, bare vær uenig.

"Jeg skjønner ikke at man skal få så mye pes for å si at bunadsko er det mest naturlige å ha til bunad. Er det ikke derfor det heter bunadsko? Om andre vil stille i stiletthæler får de gjøre det, men jeg synes tross alt at bunadsko hører mere naturlig til bunaden enn joggesko.

Eller er det diskriminerende overfor de som har en folkedrakt der joggesko inngår? (dette blir litt søkt)

Akkurat som det norske flagget hører mere naturlig til norges nasjonaldag enn det finske.

Sist redigert av bønna : 14-05-09 kl 13:47.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:54   #3
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Fkk jeg det siste ordet nå?

Sist redigert av bønna : 14-05-09 kl 14:01.
Gammel 14-05-09, 14:18   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Fra Embs: "Det er disse formuleringene "passer best" og "mest naturlig" jeg reagerer på."

For meg er det en nærmest en selvfølge at norske flagg passer best og er mest naturlig på feiringen av den norske nasjonaldagen. Akkurat som finske flagg er mest naturlig når det er feiring av finland. Sånn.

De som vil, bare vær uenig.

"Jeg skjønner ikke at man skal få så mye pes for å si at bunadsko er det mest naturlige å ha til bunad. Er det ikke derfor det heter bunadsko? Om andre vil stille i stiletthæler får de gjøre det, men jeg synes tross alt at bunadsko hører mere naturlig til bunaden enn joggesko.

Eller er det diskriminerende overfor de som har en folkedrakt der joggesko inngår? (dette blir litt søkt)

Akkurat som det norske flagget hører mere naturlig til norges nasjonaldag enn det finske.

Det er i alle fall ÅPENBART at du har nedlatende holdninger til finner. Du skriver faktisk landsnavnet deres med liten forbokstav. Jeg er RYSTET! En sånn klar oppvisning av forakt... at det går an.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:24   #5
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Det er i alle fall ÅPENBART at du har nedlatende holdninger til finner. Du skriver faktisk landsnavnet deres med liten forbokstav. Jeg er RYSTET! En sånn klar oppvisning av forakt... at det går an.

De er ikke brune i huden, så du kan i hvertfall ikke slenge rasist-stempelet etter meg; ædda bædda

Gammel 14-05-09, 13:12   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde også, som bønna, at vi diskuterte om andres flagg er passende på nasjonaldagen? Det er vel et stykke derfra til å ville forby?

Sist redigert av Skremmern : 14-05-09 kl 13:25.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:14   #7
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Ja, vi diskuterer vel hva som er passende, ikke om det skal bli forbud mot andre flagg.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:49   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

JEG syns det er greit å svare på hovedinnlegget uten å lese alt, dersom man sier fra om at de er det man gjør.

Gammel 14-05-09, 14:50   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

JEG syns det er greit å svare på hovedinnlegget uten å lese alt, dersom man sier fra om at de er det man gjør.

Men du er jo bare redd for at noen skal bli lei seg, var det ikke sånn det var?

Gammel 14-05-09, 14:50   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er en pyse.

Gammel 14-05-09, 14:52   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, jeg er en pyse.

Typisk Venstrefolk.

Gammel 14-05-09, 15:47   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er fordi ingen har svar Bønna, men fordi alle er lei av å svare det samme om igjen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:51   #13
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror ikke det er fordi ingen har svar Bønna, men fordi alle er lei.

Jeg tror det er ønsketekning fra din side

Gammel 14-05-09, 15:58   #14
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

17 mai er en dag jeg er stolt av og som jeg gleder meg til hvert år. Vi er så priviligerte som bor i et land som Norge. Vi kan da vel være så rause at vi kan dele denne dagen med våre nye landsmenn, og hva gjør vel det om de vifter med sine egne flagg.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:07   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

17 mai er en dag jeg er stolt av og som jeg gleder meg til hvert år. Vi er så priviligerte som bor i et land som Norge. Vi kan da vel være så rause at vi kan dele denne dagen med våre nye landsmenn, og hva gjør vel det om de vifter med sine egne flagg.

Det gjør absolutt ingenting. Det blir på samme måte som når jeg ser noen gå med lusekofte, lilla tights og snøjoggere i bryllup. Jeg aksepterer at de synes det er OK å gå slik og er raus og høflig nok til at jeg lar være å kommentere det. Jeg ønsker heller ikke forbud mot lusekoftekledde mennesker i bryllup. Men inni meg hever jeg øyenbrynene litt og tenker: Hvorfor har du tatt på deg disse klærne akkurat i dag? Har du ikke helt fått med deg kleskoden? Hva er det du prøver å si, egentlig?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:08   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Hmmm, da ble det tyst ja...

Ja, du tror at hvis man bare sier det samme mange nok ganger og til slutt ikke mottar flere motargumenter, så har man vunnet debatten og overbevist motdebattantene? Det er ikke en helt uvanlig debatteknikk, det skal du ha …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:11   #17
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, du tror at hvis man bare sier det samme mange nok ganger og til slutt ikke mottar flere motargumenter, så har man vunnet debatten og overbevist motdebattantene? Det er ikke en helt uvanlig debatteknikk, det skal du ha …

Gammel 14-05-09, 16:12   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Meget mulig det, men gjør meg (og Bønna?) en tjeneste: Svar akkurat på det jeg spurte om i det innlegget. Ev. link til den siden der dere allerede har svart på dette spørsmålet. (Har lest litt mer i tråden, og jeg kan faktisk ikke finne et svar på det der.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:08   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Mnjaa, Zoë. Det går jo an, men er det naturlig? Vil du for eksempel si at det er like naturlig å ikke lese alt først, eller kanskje til og med si at det er mer naturlig å ikke lese alt?

Jeg mener ikke at vi skal forby det jeg heller. Herlighet, det er jo bare små forumister som prøver å ha det gøy. Men er det passende? Jeg vet hva jeg synes om akkurat det, jaffal.

Gammel 14-05-09, 16:09   #20
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Det er klart de kan, men hvorfor vil man ikke på en dag som denne bruke det norske flagget?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.