|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Disse flaggene igjen
Jeg kjenner at jeg kommer til å ha dette innlegget med meg mens jeg humrer meg gjennom dagen. Veldig bra.
Det er hvis dere er uenige med meg dere er dumme. |
|
|
|
#2 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenFra Embs: "Det er disse formuleringene "passer best" og "mest naturlig" jeg reagerer på." Sist redigert av bønna : 14-05-09 kl 13:47. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Det er i alle fall ÅPENBART at du har nedlatende holdninger til finner. Du skriver faktisk landsnavnet deres med liten forbokstav. Jeg er RYSTET! En sånn klar oppvisning av forakt... at det går an. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg trodde også, som bønna, at vi diskuterte om andres flagg er passende på nasjonaldagen? Det er vel et stykke derfra til å ville forby? Sist redigert av Skremmern : 14-05-09 kl 13:25. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenJa, vi diskuterer vel hva som er passende, ikke om det skal bli forbud mot andre flagg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Disse flaggene igjenJEG syns det er greit å svare på hovedinnlegget uten å lese alt, dersom man sier fra om at de er det man gjør.
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Men du er jo bare redd for at noen skal bli lei seg, var det ikke sånn det var?
|
|
|
#14 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjen17 mai er en dag jeg er stolt av og som jeg gleder meg til hvert år. Vi er så priviligerte som bor i et land som Norge. Vi kan da vel være så rause at vi kan dele denne dagen med våre nye landsmenn, og hva gjør vel det om de vifter med sine egne flagg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det gjør absolutt ingenting. Det blir på samme måte som når jeg ser noen gå med lusekofte, lilla tights og snøjoggere i bryllup. Jeg aksepterer at de synes det er OK å gå slik og er raus og høflig nok til at jeg lar være å kommentere det. Jeg ønsker heller ikke forbud mot lusekoftekledde mennesker i bryllup. Men inni meg hever jeg øyenbrynene litt og tenker: Hvorfor har du tatt på deg disse klærne akkurat i dag? Har du ikke helt fått med deg kleskoden? Hva er det du prøver å si, egentlig? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Ja, du tror at hvis man bare sier det samme mange nok ganger og til slutt ikke mottar flere motargumenter, så har man vunnet debatten og overbevist motdebattantene? Det er ikke en helt uvanlig debatteknikk, det skal du ha … |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Meget mulig det, men gjør meg (og Bønna?) en tjeneste: Svar akkurat på det jeg spurte om i det innlegget. Ev. link til den siden der dere allerede har svart på dette spørsmålet. (Har lest litt mer i tråden, og jeg kan faktisk ikke finne et svar på det der.) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#20 |
|
Deltidsmamma
|
Det er klart de kan, men hvorfor vil man ikke på en dag som denne bruke det norske flagget? |
|
|
|
![]() |
|
|