Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pinto Beans?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-08, 11:22   #1
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Pinto Beans?

Ica Maxi i byen her har sluttet å føre refried beans på boks, så da må jeg altså lage selv fra bunnen av. Men, jeg aner ikke hva pinto beans er på norsk? :utlendingwannabe:

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 18:11   #2
skaperen.wordpress
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1
skaperen.wordpress har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pinto Beans?

Dette er sakset fra en oppskrift hvor jeg bruker pinto bønner for å lage frijoles refritos til den mexicanske frokosten Huevos Rancheros:
Jeg brukte en type som kalles Rosecoco og som du får kjøpt i innvandrersjappene, da dette er en type Pinto bønner (Pinto bønner- frijol pinto - som oversatt betyr malt bønne (malt som i painted) et navn den har fått på grunn av det flekkete skinnet. Får du ikke tak i Pinto bønner kan du bruke vanlige brune bønner.
Bønnene må altså ligge i vann over natten….

Les mer her:
http://skaperen.wordpress.com/2009/0...mexicansk-vis/

skaperen.wordpress er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 18:12   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pinto Beans?

Pintobønner, rett og slett. Dere har ikke Ultra der du bor? De har refried beans. Pintobønner får du forresten på boks også, så du slipper denne bløtleggingen. Jeg pleier å bløtlegge kikerter da, siden vi bruker mye av det og det blir mer økonomisk, men jeg koker opp hele pakken (2 kg) på en gang, avkjøler dem og veier dem opp i 200-grams poser og legger i fryseren. På den måten har jeg alltid 1/2 boks (per pose) kikerter tilgjengelig i fryseren.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 13:06   #4
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Pinto Beans?

8 1/2 måneder har jeg ventet på svar! :føler seg oversett på FP:

Sent, men godt

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no