Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Den største kamelen av dem alle - mobil til tiåring

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-09, 11:30   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den største kamelen av dem alle - mobil til tiåring

Jeg tenker som Iset, og kommer ikke til å føle at jeg svelger noen kamel når minstemann begynner å være rundt omkring på egenhånd og kan ha bruk for mobiltelefon. Det har blitt tidligere for hvert barn (eldstemann fikk ikke før på ungdomsskolen), men jeg syns ikke det er noe problem hvis de klarer å passe på den og bruke den som de skal. Det jeg er mest bekymret for er stråling, så jeg vil helst ikke at de skal gå med den på kroppen hele tiden. Og jeg ville sjekket telefontypen med tanke på dette, det er veldig stor forskjell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 12:03   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er det ikke litt poeng å være tilgjengelig for venner og sånt hvis de andre har det?

Joa, men det har funket greit for henne å reise til venner foreløpig.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis vi skal tenke sånn så er det mange ting vi også kunne klart oss uten. Oppvaskmaskin, mobil, vaskemaskin, pc for moro-bruk og mye annet. Poenget er jo å gjøre hverdagen enklere og sikrere og følge med i tiden.

Joda, jeg ser den. Ungene mine er dog veldig lite med i tiden. De bryr seg ikke om tv-spill, pc eller slike ting. De er mer klatre-i-trærne, sykle og leke med venner-barn. Det er selvsagt jeg som har styrt de i den retningen, men det har ikke vært noe åpenbart problem for dem.

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Sannsynligvis kommer du til å svelge større kameler enn denne.

Ja, er du gal. Dette er dog den største hittill.

Gammel 05-05-09, 12:13   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Joda, jeg ser den. Ungene mine er dog veldig lite med i tiden. De bryr seg ikke om tv-spill, pc eller slike ting. De er mer klatre-i-trærne, sykle og leke med venner-barn. Det er selvsagt jeg som har styrt de i den retningen, men det har ikke vært noe åpenbart problem for dem.

Den er jeg helt med på og det høres kjempeflott ut. Jeg synes ikke man MÅ ha videospill og slikt heller, men skjønner ikke helt "motstanden" (og nå snakker jeg helt generelt) mot akkurat mobiltelefoner til barn, da det er et så nyttig redskap. Jeg ser på det som en fin ting å ha, og liker tanken på å lett kunne få tak i ungene og omvendt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.