|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg maste og maste og maste om enten langt hår eller hull i ørene. Jeg var så hårsår at jeg hylte bare noen så håret mitt så da ble det hull. Jeg var rundt 8 år, tror jeg. Dette var tidlig 80-tallet så da ble det tatt på frisørsalong og selvsagt med uedelt metalløredobber. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Dette kommer abrolutt IKKE til å bli en av mine kjepphester, men jeg forstår hvor argumentene med allergi kommer fra. Det er jo ikke noe man ønsker for barnet sitt. Sitat:
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...
Du har formodentlig ikke nikkelallergi selv, siden du synes det er så uskyldig? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
awesom
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg siterer en mann som vet hva han snakker om.
|
|
|
#5 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ganske så enig i hele innlegget og alt det der, og at barn under 12 ikke bør få øredobber.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Enig med Olympia, jeg er fullstendig enig i at barn ikke skal ha piercinger før de er ganske så store, men pkt nr 1, at man kan få ødelagt styrenerven til irismuskulaturen henger ikke på greip.
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Jeg skal henge meg opp i noe annet enn Olympia. Hva er det du mener barneloven sier skal skje ved 14 års alder?
|
|
|
#8 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jøss, jeg så ikke engang at det stod 14 der. Jeg regner med at vedkommende mente 12 år, som det står i loven.
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Jeg ville vært forsiktig med å bruke det ukritisk. Jeg vil gjerne vite hvor det står at barnet ikke kan ta egne avgjørelser for det er 14. Barneloven sier
Barneloven sier også at barnet ved fylte 15 selv kan bestemme i forhold til valg av utdanning og om å melde seg inn i eller ut av foreninger. Men 14?
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Den om at de "garantert" vil utvikle intoleranse mot nikkel var vel også i overkant...
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Dette har heldigvis ikke vært et samtaleemne hos oss ennå. LilleVenn er veldig lite jålete og det kunne nok ikke falt henne inn og spurt om hull i ørene. Det virker heller ikke til å være vanlig at småjenter har det her vi bor. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...Jeg svelget en kamel i fjor og er ikke nevneverdig stolt av det. Jeg må si det har vært mye styr.
|
|
![]() |
|
|