Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fysikk for idioter

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 09:53   #1
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Fysikk for idioter

Jeg må innrømme at det ikke var mitt sterkeste fag på gymnaset og den lille kunnskapen jeg har er svunnet med årene.

En liten Mazunge sitter nå og eksprimenterer med hva som først kommer til bakken, det som ruller ned en bakke eller det som faller rett ned (så langt henger jeg med, såvidt). Kanskje på tide og pusse opp kunnskapen litt. Så jeg ikke kommer med vranglære.

Noen som kan anbefale en enkel lærebok i elementær fysikk (for mora) så hun kan henge med Mazungen i sin forskertrang?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 10:00   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fysikk for idioter

Den delen av fysikk han eksperimenterer med er mekanikk. Jeg kjenner ikke til noen bøker, men det gjør de nok på bokhandelen, i tillegg finnes det sånne eksperimentsett som man kan kjøpe.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 10:37   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fysikk for idioter

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Den delen av fysikk han eksperimenterer med er mekanikk. Jeg kjenner ikke til noen bøker, men det gjør de nok på bokhandelen, i tillegg finnes det sånne eksperimentsett som man kan kjøpe.

Vi har en del slike sett, men problemet er at jeg gjerne vil brushe opp teorien, så jeg forstår litt mer enn det vi finner ut.

Jeg husker jo ikke definisjonen på en newton. Jeg husker historien om eplet i hodet, men det hjelper ikke mye.

(Google er jo en fin ting.
En Newton er definert som

En kraft på 1 N er med andre ord den kraften som trengs for å akselerere en masse på ett kilogram en meter per kvadratsekund (endre massens bevegelseshastigheten med 1 m/s i løpet av ett sekund).

Kraft, akselrasjon, friksjon osv er ting som ligger der, men som ligger på harddisken, men som er ganske så nedstøvet. Det er litt sånn. Hvordan var det igjen?

Jeg husker 9,8 m/s, det er da noe.....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 10:43   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fysikk for idioter

Her er et nettkurs for begynnerfysikk. Jeg har ikke sett veldig nøye på det altså, men det virket ikke så verst.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:27   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fysikk for idioter

OK, men bøkene fra videregående skole, rom, stoff, tid. Kunne det vært noe?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no