Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvorfor sier hunder voff?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-09, 10:23   #41
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hva gjør man ti på halv seks på torsdager?

øh. leker litt før barneTV?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:28   #42
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

øh. leker litt før barneTV?

"Hvorfor det?"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:37   #43
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

"Hvorfor det?"

Da storesøster var i verste "hvorfor det?"-modus, funket det bra å stille spørsmålet tilbake til henne. "Hvorfor tror du det?" Ofte var det bare hennes måte å kommunisere på. Hun visste svaret, men formulerte det veldig ofte som et spørsmål.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:39   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Jeg har en sønn på snart seks år som mobber meg med å spørre "hvorfor det" igjen og igjen, og lattermild observerer at jeg roter meg inn i de særeste forklaringer.

Jah, der fikk man igjen for å påstå at mødre er allvitende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 12:19   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Da storesøster var i verste "hvorfor det?"-modus, funket det bra å stille spørsmålet tilbake til henne. "Hvorfor tror du det?" Ofte var det bare hennes måte å kommunisere på. Hun visste svaret, men formulerte det veldig ofte som et spørsmål.

Om jeg prøver meg på denne for storebror, så sier han, med dramatikk i stemmen: "men jeg vet ikke"

Avledning kan forøvrig funke om spørsmålene blir for intense..*slesk*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 14:35   #46
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.993
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Denne perioden kan jeg huske at jeg selv var i, og min mor hadde mange gode svar. Det hendte selvfølgelig at også hun (!) kom til kort, og da ble svaret "derfor". Andre ganger hadde hun tålmodig svart på alle mine rare og kanskje ikke fullt så rare spørsmål bare for å bli møtt med et "hvordan vet du det?", standardsvaret var "fordi jeg vet alt". Jeg ble så irritert av det svaret at jeg ganske raskt sluttet å spørre om sånt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 14:47   #47
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forøvrig ønsker storebror seg "den store boken om alle ting" - inspirert av Stanley til bursdagen sin i mai - Den ønsker jeg meg også, kjenner jeg.

Den vil jg også ha!
*synger* "Iiii deeen store bok om alle ting som finnes på vår jord ..."

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

For ikke å snakke om "Hva er klokka nå?" etterfulgt av "Hva gjør man da?" og "Hvilken dag er det i dag?" etterfulgt av "Hva skjer da?"

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Akkurat de spørsmålene kan vi takke oss selv og barnehagen for, tror jeg.

Jepp og jepp.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg synes oppfølgingsspørsmålene er verst. I det jeg har gitt et, etter mitt skjønn, fantastisk og velgjennomtenkt svar, så kommer det bare enda et tørt "men hvorfor det?". Det kan fortsette i det uendelige virker det som.

Og jepp.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 18:32   #48
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

"Hvorfor kan ikke munnen tørke?" spurte nesten-femåringen i bilen hjem fra barnehagen i dag.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 19:03   #49
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Jeg introduserer nye og spennende ord hvis det blir for lang, lang rekke av oppfølgingsspørsmål. Det fungerer overraskende ofte. Hva er trær? Hvorfor har vi trær? Spørmålsrekken kulminerer når en 4-åring blir opptatt av å smake på ord som økosystem.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 19:03   #50
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

"Hvorfor kan ikke munnen tørke?" spurte nesten-femåringen i bilen hjem fra barnehagen i dag.

Hva svarte du?

(Det kan den jo forøvrig)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 19:38   #51
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.



Jeg gledet meg til ungen skulle komme i spørrealderen så jeg kunne øse ut av meg all min kunnskap og livsvisdom, og så kom det bare slike vanskelige spørsmål som var umulig å svare på.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 23:11   #52
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hva svarte du?

(Det kan den jo forøvrig)

"Det bare er sånn. Hvis munnen tørker kunne vi ikke spise mat."

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 23:18   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Hunder sier voff fordi de tror at det skremmer det rare gummibeinet som lager pipelyd.

Har det fra sikre kilder!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 17:31   #54
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor sier hunder voff?

Under middagen i dag: Hvorfor har vi dager? Hva skjer når dagene er over? Er menneskene på jorda da?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no