Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hagebok for dummies - grunnbok i hagestell, og hvordan anlegge hage

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-09, 19:27   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hagebok for dummies - grunnbok i hagestell, og hvordan anlegge hage

Jeg har et noe spesielt behov for hagelitteratur. Om et par måneder flytter vi nemlig inn i ny bolig, der ingen ting er gjort utendørs, annet enn grovplanering.
Jeg er riktignok oppvokst i en familie der både mamma og pappa har hatt relativt grønne fingre, men det har visst ikke smittet så veldig over på meg.

Det jeg ønsker meg er altså en bok som beskriver hvordan man anlegger en hage - alt fra "slik lager du plen", og "slik lager du fine blomsterbed", til valg av riktige planter, beskjæring av roser, "slik unngår du at nabokatten driter mellom dine Viola Tricolor", og litt ymse om hagestell og slikt.
Er det noen som vet om den ultimate hagebok for meg, eller kan anbefale meg god hagelitteratur for en nybegynner som virkelig skal starte fra bunnen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 19:31   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hagebok for dummies - grunnbok i hagestell, og hvordan anlegge hage

Eg har ei heime som kanskje kan passe for deg. Men då må du vente til i morgon, for å få navnet på den Kjem ikkje heim før.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 19:32   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagebok for dummies - grunnbok i hagestell, og hvordan anlegge hage

Anbefaler "Late hager" av han gartneren som pleide å være på Frokost-TV og nå er i Dagbladet på søndager. Jeg har "late køkkenhager" og den har vært helt genial.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 19:41   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hagebok for dummies - grunnbok i hagestell, og hvordan anlegge hage

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg har ei heime som kanskje kan passe for deg. Men då må du vente til i morgon, for å få navnet på den Kjem ikkje heim før.

:venter:

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Anbefaler "Late hager" av han gartneren som pleide å være på Frokost-TV og nå er i Dagbladet på søndager. Jeg har "late køkkenhager" og den har vært helt genial.

Ah... Han som var på NRK1 altså? Han likte jeg godt, så da slår kanskje boka an også. Den skal jeg sjekke ut. Takk for tips.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 19:44   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagebok for dummies - grunnbok i hagestell, og hvordan anlegge hage

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Ah... Han som var på NRK1 altså? Han likte jeg godt, så da slår kanskje boka an også. Den skal jeg sjekke ut. Takk for tips.

Jeg også. Jeg sendte faktisk en mail til ham og fortalte hvor nyttig boka hans hadde vært, og fikk et veldig hyggelig og sjarmerende svar. Han kategoriserer ting som f.eks. "latterlig enkelt" - helt etter min smak! Det er en veldig god grunnbok, og gjør det enkelt å gå over til mer avansert lesestoff etterhvert.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 20:05   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hagebok for dummies - grunnbok i hagestell, og hvordan anlegge hage

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg også. Jeg sendte faktisk en mail til ham og fortalte hvor nyttig boka hans hadde vært, og fikk et veldig hyggelig og sjarmerende svar. Han kategoriserer ting som f.eks. "latterlig enkelt" - helt etter min smak! Det er en veldig god grunnbok, og gjør det enkelt å gå over til mer avansert lesestoff etterhvert.

"Latterlig enkelt" låter som en bra kategori. Jeg håper mye faller inn her. Boken er herved bestilt fra Bokkilden.no.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no