Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-09, 14:24   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Har en stekt kylling jeg skal lage noe godt av og trenger tips til grønnsaker. Gjerne en spennende saus til og. Må ikke ta lang tid å lage.

Noen som kan hjelpe?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:27   #2
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.805
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Når jeg lager kyllingwok så bruker jeg sukkererter, ananas, gulrøtter, vannkastanjer, purreløk, cashewnøtter og nudler. Krydrer litt etter forgodtbefinnende, men det er i alle fall alltid soyasaus og pepper i, gjerne litt søt chilisaus også.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:33   #3
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Når jeg lager kyllingwok så bruker jeg sukkererter, ananas, gulrøtter, vannkastanjer, purreløk, cashewnøtter og nudler. Krydrer litt etter forgodtbefinnende, men det er i alle fall alltid soyasaus og pepper i, gjerne litt søt chilisaus også.

Har du ris til? Hva slags i tilfelle?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:39   #4
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.759
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Eg er veldig glad i paprika, så eg har oftast masse rød og gul paprika. I tillegg har eg løk, purre, gulrøter og ein boks med wokblanding. Eldorado sin er billig og bra, den har bønnespirer, bambusskudd og vannkastanje. Har også cashewnøtter i.

Eg juksar og brukar ferdigsaus frå feks. Blue Dragon. Brukar enten jasminris, basmatiris eller fullkornsris.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:40   #5
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg er veldig glad i paprika, så eg har oftast masse rød og gul paprika. I tillegg har eg løk, purre, gulrøter og ein boks med wokblanding. Eldorado sin er billig og bra, den har bønnespirer, bambusskudd og vannkastanje. Har også cashewnøtter i.

Eg juksar og brukar ferdigsaus frå feks. Blue Dragon. Brukar enten jasminris, basmatiris eller fullkornsris.

Hvor finner jeg wokblanding? Frysedisken, eller?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:43   #6
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.805
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Ullmor: nei, ikke ris til - jeg har heller nudler i woken. Bruker de instant-greiene som man bare skyller av og tømmer oppi.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:46   #7
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Vi bruker:
Gulrot
Paprika
Løk
Squash
Chili
Champignon
Babymais
Bambusskudd
Vannkastanjer

+ Soyasaus, østerssaus og basmatiris.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 14:47   #8
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Sender handlelista til mannen min, blir morsomt å se hva han ender opp med.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 15:07   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.759
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyllingwok - hva slags grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hvor finner jeg wokblanding? Frysedisken, eller?

Me brukar Eldorado sin, den er på hermetikkboks, kvit. Blue Dragon har også, men det er same greie og kostar det dobbelte.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no