|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Her er det ganske forskjellig da jeg enten begynner 08 30 eller 12 på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg står alltid opp kl 7, går inn til ungene og vekker de. Så går jeg i dusjen, og når jeg er ferdig i dusjen får jeg ungene til å kle på seg. De har da som oftest lagt i sengene sine og våknet langsomt eller gått opp for å se på tv.
![]() |
#23 |
nygift
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg er B meneske, jeg sitter gjerne oppe til to om natta, og har vekkeklokka på 7.15, men står opp 8.20
![]() |
#24 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg er B-menneske, men bor sammen med to hardbarka A-mennesker. Gubben og poden står opp 5.30-5.45. Gubben går på jobb 6.15-6.30 og da står jeg opp.
![]() |
![]() |
#25 |
søt
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Med barn:
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Vi står opp kl 6, da dusjer jeg mens mannen steller seg. 15 min senere vekkes unger og de stelles og ordnes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
...
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Jeg er B, eldste er B og minste er B så det betyr stressende, grinete morninger uansett hvor godt planlagt de er synes jeg. Jeg står opp 5.35, ordner meg, ordner matpakker, vekker så unger og får de klar og vi er ute av huset ca 6.45. Ungene blir levert i barnehage og jeg fortsetter ferden til jobb. Er framme litt over 9.
![]() |
#28 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Vi er B-mennesker alle 3, så morgene er som regel preget av at vi alle helst ville forblitt i sengen en stund til...Vekkerklokken ringer 07, vi står opp et sted mellom 07 og 07.15. LøveMannen dusjer som regel, jeg pleier å gjøre det om kvelden for å spare tid om morgenen.....LøveMannen lufter hunden og lager frokost til LilleVenn, mens LilleVenn og jeg kler på oss og gjør oss klare. Om vi drar hjemmefra ca 07.30, rekker vi å være på jobb til 08. Dessverre blir klokken ofte 07.45 før vi kommer oss avgårde |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
I mål
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Vi står opp når vi må for å få hverdagen til å bli bra. Og det vil si klokka 6. Den som ikke skal levere går først i dusjen, spiser og drar på jobb, ute av døra før 7. Den andre går etterpå i dusjen og tar seg av S; de spiser frokost sammen dersom S våkner i tide til det, og går som oftest mellom kvart på åtte og kvart over åtte, alt ettersom hvor travelt man har det med å komme seg på jobb. Det er rolig og lite stress, veldig systematisk og likt hver morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?
For oss har det det å si at det er egentlig ikke noe problem å stå opp så tidlig som vi gjør og å starte dagen på den måten vi gjør. Ungene må sjelden vekkes, de våkner og er blide og fornøyde og utsovet.
![]() |
#31 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Med en hjemmeværende og en med fleksibel arbeidstid er det vel strengt tatt ikke lov å klage. Hvis det var det du gjorde da...
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill Sist redigert av Myrsnipa : 18-03-09 kl 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Mannen er avgårde allerede 05:30. En time etter står jeg opp, vekker ungene, vi kler oss og spiser en skive og to. Er ute av huset til ca 07:30, leverer dem i barnehage og er på jobb en gang mellom 08:00 og 08:30
![]() |
#33 |
I mål
|
Ja, det er jeg enig i når det gjelder S. Han må nesten aldri vekkes. Jeg vil heller ikke si at det er noe problem for oss, men jeg våkner jo ikke av meg selv klokken 6 liksom? For meg er det irrelevant om jeg er A- eller B-menneske når jeg velger oppståelsestid. Jeg hadde stått opp 6 samme hva jeg var, ser ingen alternativer. Jeg står opp når det er nødvendig å stå opp, og det har jeg igrunnen alltid gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Hertuginne
|
Men det gjør gjerne jeg, og har ofte vært våken flere ganger fra klokken fem. Ja, jeg vet, jeg er gal.
![]() |
#35 |
I mål
|
Ja, DA er du iallfall A. Det er jeg enig i. Men jeg føler for å poengtere at det er ikke akkurat sånn at alle vi som står opp før halv syv, våkner da helt av oss selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Hertuginne
|
Det tror jeg så gjerne. Av og til bare må man, fordi dagen må gå opp, samme hvor trøtt man er.
![]() |
#38 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Helt utrolig å lese om de så klarer å våkne av seg selv så tidlig. Får jeg sove så lenge jeg vil, kan jeg fint sove til kl. 12.
![]() |
#39 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Adrienne, du er definitivt A. Jeg har det på samme måten, men bytt ut tiden til 8-8.30, så har du meg. Jeg står likevel opp 6.20 noen dager i uka og 7 resten av hverdagene. I helgene må jeg sove ut en av dagene, så klarer jeg meg fint.
![]() |
#40 |
awesom
|
![]() Sv: Hvordan er morgenene deres?Min klokke ringer som regel 6.40, så slumrer jeg den til 6.50, da står jeg opp og dusjer. Klokken 6.55 ringer sambos klokke, da vekker han ungene, den ene sprettter opp og kan godt finne på å si "juhhuuuu, det er morgen", den andre ungen er morragretten som fy, han begynner hver morgen med å hyle "Eg e ikke ferdig å søøøøv". Etter litt lirking og lokking med barnetv, er begge gutta oppe rundt 07.10. Sambo kler på dem, og pusser tenner og gjør dem klare til klokken er 07.30. Da er jeg ferdig påkledd og sminket, så hopper jeg og ungene i bilen og kjører til barnehagen. Sambo bruker et lite kvarter på å gjøre seg ferdig, så kjører han og.
![]() |
|
|