Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

I hvilken rekkefølge signerer man?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 21:44   #21
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Jeg starter med eldste barn og nedover i alder, så mitt navn og mannens til slutt.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:29   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Jeg går nok mest etter min egen regel som jeg ikke har tenkt så mye over. Er det til noen av Pelenmannens regler så står hans navn først, deretter mitt og under i mitten står Herremannens navn. Om det er til noen av mine venner så står nok mitt navn først, samme sak om det er mer Herremannens venner. Er det familie står nok også Herremannens navn øverst.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:37   #23
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Jeg har også lært at kvinnens navn skal før mannen. Derfor hadde jeg mitt navn før mannens på dørskiltet vårt. Men jeg har også lært at når man skriver, så skal den som skriver nevnes sist. Det har jeg gjort før, men på julekortene i år står det hilsen Betsy og mannen, også barna med den elste først.

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:56   #24
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Jeg skriver alltid meg selv til sist, det lærte jeg da jeg var liten. Så da blir det snuppa, mannen og meg uansett hvem det er til.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:57   #25
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg skriver alltid meg selv til sist, det lærte jeg da jeg var liten. Så da blir det snuppa, mannen og meg uansett hvem det er til.

Samme her.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:08   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Alltid meg selv til slutt. Litt oppdragelse har jeg da.

nikker. Ellers spørs det litt på anledning. Som oftest Mazunge, Mazkis og Maz, iallefall i disse juletider.

Jeg er så teit at jeg stusser når ellers oppegående mennesker sier "jeg og Per" .

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 06:52   #27
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Skriver først barna,eldste først osv etter alder, deretter manne og meg til slutt

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 07:35   #28
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.236
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Jeg skriver alltid meg selv i midten, fordi Snuppas siste navn er oppkalling etter pappaen. Det blir lettere å lese når de to like navnene ikke kommer rett etter hverandre.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 08:29   #29
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

På julekortene, som ikke er spesielt fra meg, skriver jeg ungene først, i stigende alder. Deretter meg og så mannen.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:21   #30
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Kvinne, mann, deretter barn etter alder. Fungerer fint hos oss som bare har sønner.

Slik gjøres det her også.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 22:22   #31
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilken rekkefølge signerer man?

Jeg skriver alltid kone først, deretter mann, deretter barn etter alder, begynner med eldstemann

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no