Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dere som syr klær selv ...

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-09, 20:59   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Smart, Joika. Det var sånn jeg gjorde det (ergo: smart ). Jeg importerte min mor, åpnet en flaske vin og sydde mitt første plagg med min mor ringside.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:16   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Smart, Joika. Det var sånn jeg gjorde det (ergo: smart ). Jeg importerte min mor, åpnet en flaske vin og sydde mitt første plagg med min mor ringside.

Hehe. Eneste som kanskje kan by på problemer er om jeg får fikse ideer som mamma syntes er dumme fordi hun er litt "satt i symønsteret" sitt (dette er en vanlig mor-datter problematikk vi har), men jeg får prøve følge "oppskriften" hun serverer i allefall en gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:27   #23
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hehe. Eneste som kanskje kan by på problemer er om jeg får fikse ideer som mamma syntes er dumme fordi hun er litt "satt i symønsteret" sitt (dette er en vanlig mor-datter problematikk vi har), men jeg får prøve følge "oppskriften" hun serverer i allefall en gang.

Høres ut som at du og moren din er som jeg og moren min. Ordet flid er det jeg forbinder med mamma og håndarbeid. Om du ser på en hardangerduk hun har sydd eller et plagg hun har strikket, har det ikke en lyte. Det er helt perfekt og utrolig nydelig! Imidlertid er det helt identisk med en eller annen oppskrift. Jeg derimot er utålmodig, ikke pedantisk nøye (les slurvete ) og har alt for mange kreative fantasier i hodet til å følge en oppskrift fra A til Å.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:33   #24
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Høres ut som at du og moren din er som jeg og moren min. Ordet flid er det jeg forbinder med mamma og håndarbeid. Om du ser på en hardangerduk hun har sydd eller et plagg hun har strikket, har det ikke en lyte. Det er helt perfekt og utrolig nydelig! Imidlertid er det helt identisk med en eller annen oppskrift. Jeg derimot er utålmodig, ikke pedantisk nøye (les slurvete ) og har alt for mange kreative fantasier i hodet til å følge en oppskrift fra A til Å.

Mamma er generelt flinkere husmor enn meg, nøyere enn meg osv osv. Hun var også veldig opptatt av at jeg måtte "ha mønster".

Jeg skal jo designe... hallo.. mønster?
Jeg strakk meg til å ta med noen plagg jeg likte, som vi kunne tegne av.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:51   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.877
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Dette blir spennende, Joika! Jeg skal gå i lære hos min svigerinne, som er utdannet formingslærer og nå tar doktorgrad på feltet. Snakk om å skyte spurv med kanoner.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:54   #26
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som syr klær selv ...

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Dette blir spennende, Joika! Jeg skal gå i lære hos min svigerinne, som er utdannet formingslærer og nå tar doktorgrad på feltet. Snakk om å skyte spurv med kanoner.

He he. Doktorgrad må til!!

Jeg kan si at jeg ikke liker sy, men tanken på kule klær er så forlokkende at jeg bare MÅ prøve.

Jeg har gått et år på aktivitørlinja på vidregående. Da lærte vi lappeteknikk og sånt.. quilting? I allefall. Det kan jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no