Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralsminke eller hva man kaller det

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 22:03   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mineralsminke eller hva man kaller det

Ja sånn med mineraler, er det noe i det? Kan noen i så fall anbefale meg noe? Jeg trenger litt pudder til daglig bruk og kanskje litt øyenskygge. Men har ikke peil.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 22:55   #2
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det.

Loreal sin mineral foundation , veldig naturlig resultat og veldig dekkende.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 22:58   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det.

Jeg liker Jane Iredale mineral make-up.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 22:59   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det.

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg liker Jane Iredale mineral make-up.

Hvor får man kjøpt det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:00   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det.

Jane Iredale er veldig bra, men det er jo så vanskelig tilgjengelig - få forhandlere.
Selv bruker jeg i.d make up og er superfornøyd.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:01   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

På hudpleiesalonger. De hjelper til med å finne riktig farge også.

http://www.janeiredale.no/?cv=10&do=...&category=5812

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:03   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jane Iredale er veldig bra, men det er jo så vanskelig tilgjengelig - få forhandlere.
Selv bruker jeg i.d make up og er superfornøyd.


Og den får man tak i hvor?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:06   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Jeg bruker IDs mineralsminke. Jeg er veldig fornøyd. Jeg tror ikke dette passer for alle, men for min hudtype er det perfekt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:11   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

forhandlere:

http://www.janeiredale.no/?cv=10&do=...&category=5812

De er forholdsvis nye i Norge, så det blir nok enda fler etterhvert...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:14   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Ingen i nærheten av meg..... Eller i Oslo da, men der er jeg så sjeldent.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:14   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Jeg bruker i.d. Bare Minerals og er kjempefornøyd.
De har det flere steder i Oslo i hvertfall, bla. hos Spaghetti frisør i Bogstadveien (nei, de kan ikke stave), og inne i VG-huset hos en sånn frisør/hudpleie salong som heter Magic elns. (Jeg tror de finnes flere steder.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:18   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Kanskje det er noen som har id. eller glo minerals?
Jeg foretrekker id av de som er nevnt her, men alle har nok sine favoritter.

De er veldig lette å bestille fra nettet da. Der får du bestillt prøvepakker også sånn at man finner rett farge.
Hvilke sider vet jeg ingenting om desverre...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:21   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

i.d selges i parfymerier i tillegg til hudpleiesalonger, så det skal nok være rimelig greit å få tak i i de fleste byer.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 10:50   #14
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Av de merkene man får tak i i hudpleiesalonger, foretrekker jeg GloMinerals (løs). Finishen er mer "kremaktig" enn ID, og den irriterer den tørre huden min mindre. Dessuten fremhever den ikke porene like agressivt. ID gir meg synlige porer enda de normalt er bortimot usynlige.

Men favoritten er nok uansett Everyday Minerals. Billig, fire ulike finisher å velge mellom, og et hav av farger. Man kan dessuten bestille gratis prøvesett med tre foundationer, en rouge/bronzer og en concealer, og kun betale portoen på ca 5 USD. Jeg tør ikke å tenke på hvor mange prøvesett jeg har kjøpt derfra.

Nettsiden er www.everydayminerals.com

Hvis du vil ha noe norsk, kan du teste Kiss Me Minerals, men der er fargeutvalget dessverre noe begrenset. Ellers er kundeservicen super, og selve foundationen dekker veldig bra. Adressen er www.kissme.no

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 11:15   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Da har jeg bestilt meg et prøvesett! Takk for tipset!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 11:20   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Håper du finner en riktig farge, da. Jeg hadde medium beige i ID, og endte til slutt med medium beige neutral hos EDM. Jeg tror også at mange som har ørlite lysere hud, og som er ganske nøytrale i fargetonen slik nordboer gjerne er, kan teste ut enten Fairly Light Beige eller Buff Perfect. De gylne fargetonene ser for meg veldig gule ut, selv om jeg selvsagt har gått i fella der, også. Fullstørrelser koster nemlig bare 12 USD, så da er det ikke så farlig å feile.

Rougene er også veldig fine, og sitter bra, men de er veldig konsentrerte, og bør påføres med forsiktig hånd.

Edit: Jeg antar at du refererte til EDM.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 11:27   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Ja jeg mente EDM. Jeg aner ikke hva jeg tok egentlig, tok en sjans. Men for 5 dollar går det jo greit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:16   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Da har jeg bestilt meg et prøvesett! Takk for tipset!


Det var så vanskelig å velge fare. For mange valg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:24   #19
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Kanskje jeg kan hjelpe litt? Hva slags hudfarge vil du si at du har? Lys? Medium? har du kald/rosaaktig undertone, eller varmere, eller kanskje nøytral? Dette ser du visstnok lettest ved å se om blodårene på håndleddet ser grønne (varm) eller blåaktig (kald) ut. Men jeg tror at mange nordkvinner har en mer nøytral undertone, hvis de da ikke er veldig lyse og veldig blonde. Om du får en rødaktig (kald) eller gulaktig brunfarge (varm) når du blir brun kan også gi deg et lite hint. Og øyenfarge. Blå øyne har oftere en nøytral eller kald hudtone, mens grønne eller brune ofte har en varm hudtone (unntatt såkalte Snøhvit-typer).

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:25   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralsminke eller hva man kaller det

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det var så vanskelig å velge fare. For mange valg.

Ja det er egentlig helt umulig. Men for 5 dollar tenkte jeg at det gikk bra bomme! Da får man i allefall en følelese av produktet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no