Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 22:54   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Bamsedrakten var jo et sjakktrekk.

Ja.

Faens unge, derimot, var ikke noe sjakktrekk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:31   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, hva enkelte ville kalt min mann da er jeg neimen ikke sikker på. Heldigvis interesserer det meg midt i baken.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:31   #3
Lita
Passiv

Standard

Da er jeg visst forlovet med en homo jeg da! Han kan både vaske, rydde og skifte på senger! Ikke minst, kan han lage mat!

Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:24   #4
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å vanne blomster og å finne gardiner som matcher er ikke noe jeg ser på som husarbeid. Det er snakk om interesse. Man kan leve bra uten blomster og uten matching. Men altså... Hvor hører du menn bli kalt homo fordi de skifter på sengene? Er de menn som bor alene og som foretrekker å ikke sove i sin egen møkk homo? (I det hele tatt tenker jeg at menn som er redd for å bli kalt homo og menn som kaller andre menn homo må være temmelig bak mål i utgangspunktet.) Som Irma sier så handler det om grunnferdigheter for å leve. At det er arbeidsfordeling i hjem og at noen foretrekker det ene framfor det andre synes jeg er naturlig, men det er ingen dum ting å noen ganger praktisere litt av det man ikke normalt har som oppgave. Å utfylle hverandre gjør man ikke dersom man ikke kan utfylle rollen til den andre når den andre ikke er hjemme. Jeg tenker også at det å kunne utføre alle oppgaver i hjemmet og å gjøre litt på tvers av den daglige arbeidsfordeling også sender signaler videre til barna.

Det jeg har uthevet tror jeg er veldig viktig, vi lærer jo ungene våre uansett kjønn og rydde av bordet etter seg, rydde opp lekene sine, osv osv.
Ser de at pappa ikke gjør det, hvorfor skal de gjøre det da liksom?
Vi er våre barns største forbilder, så skal vi lære sønnene våre at å vaske og rydde kun er for damer, hvis ikke kan de bli mobbet og ertet for det?

Resten av innlegget:

Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:48   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som faktisk liker å vaske doen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:50   #6
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja jeg gjør. Den blir så ren og fin etterpå da. Hater ekle, gule og stinkende toaletter.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:55   #7
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Mulig jeg blir sett rart på nå, men synes faktisk, med handa på hjerte, at det er hyggelig! Jeg har to nye bad, som jeg blir glad av å gå inn i, og så gir det en god følelse når dem er vakset, rene og pene...gjør det opp til flere ganger i uka!!
Ja da, er sikkert rar, kan ikke for det, liker å vaske! Og har støv på hjernen! Jeg er ekstremt nøye, perfeksjonist kaller venner meg. Så burde sikkert gått til terpi, men kommer meg aldri ditt

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:57   #8
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av c27, her.

Mulig jeg blir sett rart på nå, men synes faktisk, med handa på hjerte, at det er hyggelig! Jeg har to nye bad, som jeg blir glad av å gå inn i, og så gir det en god følelse når dem er vakset, rene og pene...gjør det opp til flere ganger i uka!!
Ja da, er sikkert rar, kan ikke for det, liker å vaske! Og har støv på hjernen! Jeg er ekstremt nøye, perfeksjonist kaller venner meg. Så burde sikkert gått til terpi, men kommer meg aldri ditt

Joiner deg i terapi jeg altså... Støv på hjernen jeg og, men å vaske do er ikke akkurat noen favoritt. Det må gjøres, jeg gjør det og ferdig med det liksom.

Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:59   #9
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Men dere, hva synes dere om programmet, da? Eller skal vi ta den rooosa sangen, den roooosa sangen?

(Neida. Måtte bare. )

Musemus er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 15:01   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men dere, hva synes dere om programmet, da?

(Neida. Måtte bare. )

Hi hi..godt spm!!
Synes det virker morsomt!!
Skal iallfall se hvordan det utarter seg

Gammel 07-02-09, 15:06   #11
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Joiner deg i terapi jeg altså... Støv på hjernen jeg og, men å vaske do er ikke akkurat noen favoritt. Det må gjøres, jeg gjør det og ferdig med det liksom.

Er ikke sånn at jeg vil vakse do frem for å være med ungen liksom, men synes det helt greit og vel så det å vaske do!
God jeg ikke er aleine om å trenge terapi da, hi hi

Gammel 07-02-09, 15:57   #12
Lita
Passiv

Standard

Jeg må finne meg en mann som er som dere!

Vi har en singel kamerat, med en gutt på 11 år. Han har vært alene med gutten siden mor døde i barsel. You can have him!

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Men dere, hva synes dere om programmet, da? Eller skal vi ta den rooosa sangen, den roooosa sangen?

(Neida. Måtte bare. )

Jeg syns det virker interressant og skal se på programmene fremover.
Konseptet i seg selv er vel så som så, men det er grei tv-underholdning!

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

De vaskeglade mennene jeg kjenner blir litt mobbet, dessverre.

Det er virkelig nedsettende, og de som mobber bør seriøst gå inn i seg selv! En mann er like barsk selvom han kan hjelpe til i huset! Tenk på alle de alenefedrene uti verden. Tragisk at folk skal mobbe for sånt!

Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:57   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-02-09, 15:03   #14
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Har en onkel som er lik meg, men han er gift

Gammel 07-02-09, 17:01   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Evt. kan vi bare adoptere hver vår av de der, så slipper vi å lete etter mann som gjør det.

Gammel 07-02-09, 17:03   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Evt. kan vi bare adoptere hver vår av de der, så slipper vi å lete etter mann som gjør det.

Yey!

Jeg vil ha hun som liker å vaske doer.

Gammel 08-02-09, 20:45   #17
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Den kommentaren fra Folkebladet er noe av det dummeste jeg har lest. Kunne vært skrevet av en 13-åring. Snakk om polarisering mellom by og land og å sause en rekke problemstillinger sammen.

Gammel 07-02-09, 15:05   #18
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

De vaskeglade mennene jeg kjenner blir litt mobbet, dessverre.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:07   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har aldri opplevd at menn som er flinke til husarbeid har blitt mobbet. De har heller blitt hyllet i overkant mye. "Tenk så flink han er, og mann og greier!"

Og, i forhold til det med at man gjør det man vil gjøre - man har da strengt tatt ikke noe valg? Jeg kan ikke fordra å rydde og vaske, men det må jo gjøres. Selv om jeg hadde hatt en mann med støv på hjernen hadde det ikke vært fair å overlevere alle drittoppgavene til ham.

Gammel 07-02-09, 16:22   #20
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Og, i forhold til det med at man gjør det man vil gjøre - man har da strengt tatt ikke noe valg? Jeg kan ikke fordra å rydde og vaske, men det må jo gjøres. Selv om jeg hadde hatt en mann med støv på hjernen hadde det ikke vært fair å overlevere alle drittoppgavene til ham.[/quote]

Med å velge, mener jeg at jeg kan ikke skylde på at mannen min er lat om det er jeg som gjør alt!! Så om jeg gjør alt, alltid (noe jeg ikke gjør) så er jo det opp til meg!
I et forhold kan man jo bli enig om hvem som tar seg av hva, ikke sant? Jeg dekker på, du putter i oppvaskmaskinen osv...noen ganger tar man kanskje som dame/mann på seg mer enn den andre, og så lenge man begge er enige om løsningen så synes jo jeg det blir å velg!
Skjønner du hva jeg mener?
For som du sier, ting må gjøres og det uavhengi av hvem som gjør det!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.