|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Poenget her nå er vel ikke hvem som gjør hva i huset i hverdagen, det er jo snakk om når damene drar, at mennene burde klare å passe huset og barna uten at det ser ut som ensvinesti når en kommer hjem igjen. Jeg vet at E hadde klart å være hjemme uten problemer og jeg hadde sluppet å måtte skrubbe huset når jeg kom hjem igjen. Jeg syns det blir å sy gullputer under armene på mennene om de ikke engang klarer å legge klær i skittentøyet, men det er nå min mening og slik jeg vil ha det med den jeg er sammen med. Sist redigert av Lita : 06-02-09 kl 23:32. Årsak: La til et ord. |
|
|
|
#3 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2
Det har du fått svar på i denne tråden, hehe..
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Det er tv-programmet kritikerne kritiserer, ikke det virkelige Husøy-samfunnet. Det ligger en påstand om hvordan en tror publikum, kjønn og samfunnet er når en lager et slikt program. Husøysamfunnet er egentlig ikke det som diskuteres, men heller fortellingen. Grensen kan virke litt hårfin, men den er der. Rart at en journalist og til og med sjefredaktør ikke greier å skille to debatter.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Det som fascinerer meg er at det er så få menn som reagerer når de blir utsatt for den type generaliseringer. Ingen i hele verden får meg til å tro at menn genetisk er mer klønete og mindre strukturerte enn kvinner. Selv ikke når det gjelder husarbeid.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Her kommer du inn på noe av problemet ved en tradisjonell kjønnsinndeling. Når kvinner definerer seg ut fra en tradisjonell kjønnsrolle, hvor hun legger sin flid i å stelle hjemme, er det essensielt at hun gjør det bedre enn mannen. Jo mer udugelig han er desto mer nyttig er hun og klarere er rollen hennes. Mannen taper tid med barn og ved skilsmisse ender mor ofte med omsorgen. Triste greier.
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, det kommer an på. Mannen min har en del kompiser som er som han, de er kjempetrygge i mannsrollen og er litt sånn manne-manner. De har tatt stor del av permisjon og er utrolig flinke til å gjøre ting med barna. De er sånn som blir irriterte over menn som ikke greier å stelle familien, og irritert over generaliseringer på det, at kvinner er så mye bedre foreldre, så jeg har litt annen erfaring på det.
|
|
|
#9 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er akkurat dette jeg også mener når jeg tidligere påpekte at Kråka sammenligner disse oppgavene med et yrke.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: "Da damene dro" på tv2I dette tilfellet, der mannfolka jobber borte store deler av dagen - sikkert i helg også - så vil jeg tro at kvinnfolka er vant til å ha kontroll og oversikt. Og at det er like mye problemet som at mannfolka ikke "gidder". Det at kvinnfolka ikke slipper mannfolka til, fordi de er vant til - og vil - gjøre det på sin måte.
|
|
|
#11 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Enig med c27. Jeg skriver dårlig og får ikke alltid frem det jeg egentlig mener. Sist redigert av Kråka : 11-02-09 kl 11:56. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Om det er slike menn du stort sett har i din omgangskrets, ja, da forstår jeg bedre dine synspunkter.
|
|
|
|
#13 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Her hvor jeg bor. Man er ikke ekte mann hvis man puser for dama si. Så jeg er temmelig vant med å høre slikt ja. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har bodd mye på bygder i Norge og har faktisk aldri hørt noe liknende. For en utrolig bakmåls idiot-ting å si! Så usikre menn det må være i bygden din.
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: "Da damene dro" på tv2Hvor kommer dere fra i grunn? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Og å gjøre nødvendig arbeid i huset er å "puse for dama si"?
|
|
|
#18 |
|
|
Ja, ikke bare er det helt bak mål, det er fullstendig uten logikk også! :frustrert: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|