|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: "Da damene dro" på tv2
Nå har jeg ikke sett på denne serien så jeg vet ikke om dette stemmer; Men hvis man har lagt opp familielivet etter at man er fullstendig uunnværlig og at familien bare vil falle sammen dersom man er borte en uke så er det nok ikke så kjekt å komme hjem igjen og se at det ikke stemmer. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg reagerte også først veldig negativt på henne som gikk gjennom alt i huset. Men programmet er tross alt lagd for underholdning - ikke bare for å vise et vanlig liv. Kan godt være hun faktisk er kontrollerende, men jeg tror det er minst like sannsynlig at hun er blitt oppfordret til å "gå gjennom huset" når hun kom hjem av tv-folkene for å understreke det de har valgt å vise fra denne familien. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Var det samme moren som hadde "adventskalender" til barna? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Ser at de fleste her har reagert som meg, ja.
|
|
|
#6 |
|
heimføing
|
Jeg tenkte også litt sånn. Det er jo helt tydelig at mye (mesteparten?) er regissert av tv2. F.eks. det med bryllupet, veldig viktig å få det avviklet rett etter hjemkomsten mens tv-teamet enda er der. Slik at de skal slippe å komme en ekstratur seinere for å filme det, liksom. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Etter å ha sett serien så er jeg redd for at folk andre steder i landet får en oppfatning om at "slik er det i nord-Norge". Jeg er selv nordfra (om enn jeg flyttet derfra som veldig ung) og har hørt mang en kommentar om nordlendinger som baserer seg på fordommer. Samme opplevde da jeg som voksen flyttet tilbake til nord-Norge en periode, og da var det nordlendingers fordommer om søringer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Fordommer? Nja... det er jo noe i det, da! Alle skjønner vel at Husøy-samfunnet og andre lignende samfunn (som er så til de grader kjønnsdelt) er spesielle, men jeg mener nå at det er noe i det også. Jeg oppfatter at folk i Nord-Norge er litt mer konservative i forhold til kjønnsroller. Det gjelder også utflyttede nordlendinger som bor lengre sør i landet. Mye mer fokus på "gode husmødre", syns jeg. Og så er jo nordnorske menn ofte mer opptatt av å "være mann" og hva det innebærer. Så det er jo litt i det da. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet du dette, eller tror du dette? Er ikke menn sørpå opptatt av å være mann? Eller tror du det er slik fordi du kjenner 5 (eller flere) nordlenninger?
|
|
|
#10 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Tror ikke du kjenner så veldig mange nordlendinger
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: "Da damene dro" på tv2bina: Hva legger du i "være mann"? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Nå er du helt på¨bærtur. Hilsen utflyttet nordlenning. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg, derimot, innfødt finnmarksjente, har slett ikke det inntrykket.
|
|
|
|
#15 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg har en mor fra Finnmark, og store deler av familien nord for Tr.heim på mammas side - OG vi har sameblod i årene, jeg er faktisk med i sametallet selv. Jeg er riktignok oppvokst i Oslo, men jeg er ikke enig med deg altså, Bina. Særinger finnes det overalt!!
|
|
|
#16 |
|
...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|