|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg synes ikke det er så veldig interessant å diskutere enkelteksempler. Det er de store linjene som sier noe om kjønnsrollene i samfunnet vårt. Hvis det kun er kvinner i et samfunn som gjør ting i huset er det snakk om kjønnsroller som finnes der. På individnivå kan en argumentere med at en liker å vaske do, eller ta seg mest av barn, men argumentet har ingenting i en kjønnsrolledebatt å gjøre.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Får litt flau smak i munnen når jeg ser bhgdriften da men.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: "Da damene dro" på tv2I et så lite samfunn, så kjenner jo ungene til de andre fedrene på øya, så sånn sett tror jeg ikke jeg ville hatt noen problemer med å levere D-S i barnehagen. Men J-A derimot, hadde jeg vært mer skeptisk kun pga medisineringen, og kjennskap til sykdommen hans, men hadde Litamannen vært i bhg/skole, hadde det vært helt greit. |
|
|
|
#6 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Måtte le da de endte alle 4 i sammen sengen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Curlingkone
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Ang mobbing av menn som gjør ting hjemme så tror jeg det helst skjer innad i mannsmiljøet jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg lærer sønnene mine å rydde etter seg, men det er ikke lett siden gubbern bidrar lite. Har sagt at de må lære seg dette pga ingen damer vil være vaskehjelpen deres. Skal de ha ukelønn MÅ de bidra her, og det har jeg bestemt. De får heller ikke lørdagsgodt hvis de ikke hjelper meg å rydde. Utrolig nok er de mer lydige enn sambo. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Kanskje det vil fungere å få mannen din litt mer pusete dersom du inndrar lørdagsgodisen hans også? Og kosen på fræddan?
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Uæh, nå får jeg sikkert safran og Acsa på nakken.
|
|
|
#12 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: "Da damene dro" på tv2Det har sikkert blitt bedre, men mye henger fortsatt i. Er veldig kjekt å bo her jeg bor. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Det hadde aldri falt meg inn heller å vurdere om tulipanene matchet gardinene. Riktignok har vi ikke gardiner i stuen, men dere forstår hva jeg mener. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: "Da damene dro" på tv2Jeg kom aldri lenger enn til det siterte innlegget før jeg ble så sjokkert at jeg holdt på å ramle av stolen, men jeg ser jo nå at jeg ikke var den eneste.
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: "Da damene dro" på tv2Kråka: Hvordan håndterer egentlig damene i denne vennekretsen at mennene blir mobbet? Er det damene som mobber, eller er det de andre mennene som ikke er huslige som mobber? Og til slutt, hva har DU gjort for dette? Godtar du det? |
|
|
|
#17 |
|
heimføing
|
Så lenge dere bruker det antikvariske uttrykket hjelpe til om menn som tar sin andel (liten eller stor) av husarbeid, så er det ikke rart det blir sett på som "unormalt" og grunnlag for vennlig mobbing. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: "Da damene dro" på tv2Bare for å ha sagt det: Jeg har ikke tulipaner som matcher gardinene. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Mennene som mobber hverandre ja. De tør ikke si at de vasker eller rydder hjemme nei, så mange gjør det nok i smug. Synes jeg hører det overalt hvor lite menn bidrar på vaskefronten, men de bidrar jo med annet som f. eks husmaling, plenklipping, måking, oppussing osv. Jeg mobber ikke noen som vasker hjemme, men husker det var mye snakk om en som alltid skiftet på sengene + vasket under sengen 1 gang i uken. Damen som var sammen med han var jo veldig glad for det, men andre himlet med øynene og mente det var unormalt at mannen vasket UNDER sengene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Og dette er voksne menn? Herregud så barnslig og tåpelig. Og dermed så "tør" ikke de andre mennene si at de gjør husarbeid? Om noen hadde sagt til mannen min noe sånt så hadde han fnyst av dem og gitt totalt faen.
|
![]() |
|
|