|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf? | |||
| Selvsagt. Jeg ser på det som en støtte til palestinerne |
|
7 | 5,98% |
| Ja. Det er stygt. |
|
10 | 8,55% |
| Nei, hvorfor skulle jeg det? |
|
87 | 74,36% |
| Jeg klarer ikke ta noe standpunkt her |
|
13 | 11,11% |
| Deltakere: 117. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Nei hadde ikke nektet nei, men ville nok ha opplyst dem hvis de ikke viste hva det stod for. Slik at de kunne avgjøre om hva de står for selv. Bli beviste på hva de hadde på seg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?"Ja, det er stygt"? Nå fikk jeg nesten lyst til å lage en spinoffpoll om hvor mange som ville nektet barna sine å gå med klær de synes er stygge.
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Jeg stemte "Jeg synes det er vanskelig å ta noe standpunkt". For meg går det mest på dette med alder. Jeg er usikker på om jeg hadde vært komfortabel med å sende en femåring ut med palestinaskjerf.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?
Vi snakker vel om barn som velger selv? |
|
|
|
#5 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Klarer ikke helt å svare på spørsmålet pga alternativene. Jeg vil i utgangspunktet ikke nekte det, men jeg synes at de kanskje burde ha et bevisst forhold til det dersom de ønsker å gå med det - og ikke bare bruke det fordi andre gjør det eller fordi det ser fint ut. Man sender ut et politisk budskap når man bruker det, synes jeg, og man burde støtte det for å bruke skjerfet.
|
|
|
#6 |
|
seru
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Jeg svarte Nei, hvorfor skulle jeg det?, men det hadde i grunnen ikke føltes naturlig at min 3- og 5-åring hadde gått med palestinaskjerf. Hadde de derimot vært litt eldre og med litt mer innsikt hadde det vært greit. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Jeg hadde ikke nektet barnet mitt å gå med palestinaskjerf, men jeg hadde forventet at han hadde satt seg inn i situasjonen der nede. Og at han kunne forklare horfor han gikk med det.
|
|
|
#8 |
|
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?I utgangspunktet ikke. Men det må taes hensyn til alder, forståelse og slike ting, for det måtte vært et bevisst valg pga. signalene det sender ut.
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Storebror på snart 15 sagger, BB-boxeren lyser lang vei. For å være ærlig, så gir jeg bæng i hvor sagge-idèen kommer fra, så lenge den ikke symboliserer noe jeg virkelig tar avstand fra. (Som nazi-symboler.) Jeg ville ikke nektet han å følge moten, noe jeg derimot hadde gjort om han var jente og gikk med korte topper med teksten Take me - lick me. Eller, ikke nektet, men frarådet på det aller, aller sterkeste. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
trøtt
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Som et uttrykk for støtte til palestinerne ville det vært helt greit. Det som er ugreit med palestinaskjerf i dag er at det misbrukes av steinkastende pøbler som neppe bryr seg filla om verken Gaza eller Vestbredden. Det er årsaken til at jeg er litt betenkt med å bruke mitt... Jeg ønsker ikke å bli assosiert med pøbler.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Ville du nektet barnet ditt å bruke palestinaskjerf?Som flere andre her hadde jeg gitt mine barn en kjapp innføring i bakgrunnen til plagg med den type symbolverdi og bedt de finne ut av om de var enig i det eller ikke før de gikk med det. ...og jeg hadde krevd, ja, krevd! at det skulle være ordentlige Palestina-skjerf og ikke noe skjit fra HM eller Lindex. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du gi meg en kjapp innføring også?
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Spørsmålet er ikke feil selv om det ikke passer din oppfatning. Jeg ønsket å undersøke akkurat det hovedspørsmålet er, så for meg er spørsmålet veldig riktig. Denne moren har latt sin datter bruke skjerfet frem til helvete brøt løs for et par-tre uker siden.
|
|
|
#20 |
|
Tøff
|
Så sa jeg da heller ikke at spørsmålet er feil, jeg sa det ble det for meg, derav formuleringen "jeg synes".
|
![]() |
|
|