|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Når er julemiddagen?
Sier som guniss.
|
|
|
#2 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Når er julemiddagen?Vi spiser når maten er klar. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Når er julemiddagen?Urt: hvis mine foreldre hadde vært så sta, så hadde jeg feiret jul hjemme hos oss selv i stedet (og inviterte foreldrene på mine premisser, selvsagt). Greit at barn har godt av å lære seg tålmodighet, og at de sikkert klarer en sen kveld denne ene gangen, men hvorfor pine barna akkurat på julaften?
|
|
|
#4 |
|
Unik
|
Fordi det alltid er blitt gjort slik
|
|
|
#5 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Nå spiser vi kl 17.00, men når barna var små spiste vi kl 16.00.
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når er julemiddagen?Jeg hadde forøvrig aldri godtatt å spist et sted FØR julen ble ringt inn. Løsninger på trøtte unger i mitt hus er at de får legge seg om man tar resten av gavene om morgenene, for de som har gått til sengs.
|
|
|
#8 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er julemiddagen?Vi har vanligvis spist kl. 16 eller kl. 17. I fjor og i år spiste/spiser vi kl. 15. :feirer hjemme: Har aldri hatt noe forhold til innringing av julen.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når er julemiddagen?Det er nå opp til meg og meg alene hva jeg gjør med mine barn.
|
|
|
#12 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når er julemiddagen?Kl 17.00 spiser vi middag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når er julemiddagen?Vi spiser i femtiden
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når er julemiddagen?Vi spiser sånn ca klokken 18. LilleVenn har heldigvis ikke problemer med å holde seg våken til langt utpå kvelden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Unik
|
Sv: Når er julemiddagen?Å sette seg tilbord når klokka er 17 og sølguttane synger jula inn, det er heilt greit. Men når me ikkje får komme før nærmare 18 og eg veit at middagen derfor ikkje blir før halv 7-7 så begynner det å bli seint for tre spente unger.
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Når er julemiddagen?Dere spiser skikkelig lenge noen av dere her, altså. Toppen en time på mat og rydde av bordet ... svosj ...
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Vi får god mat på julaften vi, så det er verdt å nyte både hovedrett og desserten.
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Når er julemiddagen?Julaften er først og fremst ungenes dag. Storebrors, enn så lenge. Og siden han har det best når han følger døgnrytmen sin så klusser vi minst mulig med den. I år styrer vi skuta selv og det betyr at vi legger opp til middag i 15-16 tida. Deretter pakker vi opp det ungene klarer av gaver, tar oss tid til å se skikkelig på - og ved behov leke med ting - etterhvert, legger lillesøster 19 og lar storebror holde på til 20, eller før om han ber om å få legge seg. Etter ungene har lagt seg pakker vi voksne opp våre gaver, og 1.juledags morgen tar vi resten av deres gaver. |
|
|
|
![]() |
|
|