Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 19:51   #41
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg blir bekymret av denne tråden mtp uførepensjonsøknaden min. Usj.

Hvis kravene ift rehabilitering, attføring og tap av arbeidsevne er oppfylt så skal du jo ikke ha noe å frykte?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 10:28   #42
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Hvis kravene ift rehabilitering, attføring og tap av arbeidsevne er oppfylt så skal du jo ikke ha noe å frykte?

Nei, men tydeligvis vet man jo aldri.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 10:29   #43
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.



Det går nok bra, vi skriver jo om skrekktilfellene, det kan jo ikke være sånn over hele fjøla.

Sant nok.
Får bare trekke pusten til jeg får svar.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 10:48   #44
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

NAV Nittedal dro en klassiker da jeg hadde noe uryddige arbeidsforhold som akademisk løsarbeider etter hovedfag, og de spurte hva slags stillinger jeg hadde søkt på sist. Jeg sa som sant var at det var et par stipendiatstillinger jeg hadde søkt på, så dama foreslo at jeg skulle søke på de andre stip. stillingene som var utlyst også! Ærlig talt, bare fordi jeg hadde hovedfag i biologi måtte jeg da ikke være så fin på det at jeg ikke kunne ta doktorgraden på partikkelfysikk eller teologi!

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 11:43   #45
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Ulvefar:
Du var jo jammen fin på det da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 11:44   #46
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Ulvefar: du kunne jo gjort en komparativ analyse av kreasjonisme og evolusjonsteori?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 11:46   #47
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Jeg må bare ta med en liten historie.

For noen år siden jeg jeg på kurs via Aetat (dette var rett før det ble nav tror jeg).
På de kursene er det obligatorisk med 1 dag med jobbsøkekurs.
(vi skulle bruke tiden til å finne praksisplass)

Det var flere kurs der og alle lærerne hadde da jobbsøkerkurs med "elevene".
Kort tid etter at jeg var ferdig var alle kurspengene brukt opp så firmaet som holdt kursene fikk endel arbeidsledige lærere.
Han ene møtte jeg et par mnd etter kurset og han var da arbeidsledig.

Han var en smule oppgitt, fordi han hadde fått beskjed om at han måtte ta dette jobbsøkerkurset, ellers mistet han dagpengene.
Det var da et kurs han måtte ta som han hadde undervist i i noen år allerede.........

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:46   #48
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg må bare ta med en liten historie.

For noen år siden jeg jeg på kurs via Aetat (dette var rett før det ble nav tror jeg).
På de kursene er det obligatorisk med 1 dag med jobbsøkekurs.
(vi skulle bruke tiden til å finne praksisplass)

Det var flere kurs der og alle lærerne hadde da jobbsøkerkurs med "elevene".
Kort tid etter at jeg var ferdig var alle kurspengene brukt opp så firmaet som holdt kursene fikk endel arbeidsledige lærere.
Han ene møtte jeg et par mnd etter kurset og han var da arbeidsledig.

Han var en smule oppgitt, fordi han hadde fått beskjed om at han måtte ta dette jobbsøkerkurset, ellers mistet han dagpengene.
Det var da et kurs han måtte ta som han hadde undervist i i noen år allerede.........

Goddagmannøkseskaft.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:52   #49
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Mams: Det der minner om situasjonen jeg seslv var oppe i for noen år siden da jeg var arbeidssøker via Aetat.
Jeg fikk høre - ikke fra Aetat, men på bygda! - at det skulle avholdes datakurs i Aetats regi.
"Ja!" tenkte jeg, "Dette vil jeg være med på!" og gakk hen til Aetat for å melde meg på.
Der fikk jeg beskjed om at de ikke hadde begynt å ta påmeldinger ennå, jeg måtte komme tilbake i begynnelsen av november.
Vel, første november troppet jeg igjen opp på Aetat for å spørre om kurset, og fikk da beskjed om at kurset var avlyst fordi det var for få påmeldte!
Javisst, ja - om alle interesserte fikk beskjed om å komme tilbake i begynnelsen november, så var vel ikke det så rart ...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 18:33   #50
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.944
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

NAV Nittedal dro en klassiker da jeg hadde noe uryddige arbeidsforhold som akademisk løsarbeider etter hovedfag, og de spurte hva slags stillinger jeg hadde søkt på sist. Jeg sa som sant var at det var et par stipendiatstillinger jeg hadde søkt på, så dama foreslo at jeg skulle søke på de andre stip. stillingene som var utlyst også! Ærlig talt, bare fordi jeg hadde hovedfag i biologi måtte jeg da ikke være så fin på det at jeg ikke kunne ta doktorgraden på partikkelfysikk eller teologi!

Heia nav!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 18:51   #51
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

NAV Nittedal dro en klassiker da jeg hadde noe uryddige arbeidsforhold som akademisk løsarbeider etter hovedfag, og de spurte hva slags stillinger jeg hadde søkt på sist. Jeg sa som sant var at det var et par stipendiatstillinger jeg hadde søkt på, så dama foreslo at jeg skulle søke på de andre stip. stillingene som var utlyst også! Ærlig talt, bare fordi jeg hadde hovedfag i biologi måtte jeg da ikke være så fin på det at jeg ikke kunne ta doktorgraden på partikkelfysikk eller teologi!

Storartet, kravstore akademikere altså.

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Ulvefar: du kunne jo gjort en komparativ analyse av kreasjonisme og evolusjonsteori?

  Svar med sitat
Svar

Emneord
nav, restarbeidsevne


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no