Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer du FrP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Stemmer du Fremskrittspartiet
Nei, absolutt ikke! 155 86,59%
Ja, selvfølgelig! 24 13,41%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 16:49   #401
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er dette Siv-velgernes skyld, eller er det de andre partienes/politikernes skyld? Kanskje det rett og slett er Siv sin skyld?

Hva med at fler politikere enn Frp-politikerne lærer seg et språk som folket gidder å høre på, som er fengende nok til at folk opptar interessen sin for poltikk?
Hva med at andre partier tar selvkritikk på at 1/3 av Norges befolkning ikke synes at resten ikke har noe eller nok vettugt å komme med, langt mindre klarer å formidle det de ønsker å formidle?

ALLE er opptatt av politikk, men det er mange som sier at de ikke er det, nettopp fordi politikerne er en gjeng bablende tulllinger som krangler seg i mellom om hvem som har mest skyld i elendighet og fordervelse.

Tja, skyld og skyld? Det er folk flest sin skyld, fordi vi har en oppmerksomhetsgrense på 20 sekunder hvis det ikke inneholder sex. Det er de andre politikernes skyld, fordi de ikke klarer å fornye seg. Det er medienes skyld, fordi de bygger opp om tabloidiseringen (noen som så klipp fra valgkampen i 81, der alle fikk nøye oppmålt tid, og programlederne ikke fikk avbryte? Jeg synes brød-og-sirkus-vinklingen som har vært de siste valgkampene er direkte fornærmende, både mot politikerne og min intelligens).

Og det er Hagen og Jensens skyld, fordi de ikke bare godtar, men styrer utviklingen.

At de gjør det godt, gjør det ikke rett.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 17:31   #402
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Nei, men om et folkevalgt organ i en kommune med et rovdyrproblem så sitter det nødvendigvis mange bønder, hvis ikke ville de ikke hatt noe rovdyrproblem.

Sitter det ikke mange jegere også tror du? Rovdyrproblematikk forekommer jo først og fremst i typiske jakt-kommuner. De som skyter ulv og bjørn, skyter også elg, rådyr og småvilt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 17:47   #403
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Sitter det ikke mange jegere også tror du? Rovdyrproblematikk forekommer jo først og fremst i typiske jakt-kommuner. De som skyter ulv og bjørn, skyter også elg, rådyr og småvilt.

Det forekommer i typiske landbrukskommuner, der husdyr er på utmarksbeite. Du finner ikke mange oppegående jegere som uttalt jakter fordi det er gøy å skyte utryddnigstruede dyr.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:03   #404
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tja, skyld og skyld? Det er folk flest sin skyld, fordi vi har en oppmerksomhetsgrense på 20 sekunder hvis det ikke inneholder sex. Det er de andre politikernes skyld, fordi de ikke klarer å fornye seg. Det er medienes skyld, fordi de bygger opp om tabloidiseringen (noen som så klipp fra valgkampen i 81, der alle fikk nøye oppmålt tid, og programlederne ikke fikk avbryte? Jeg synes brød-og-sirkus-vinklingen som har vært de siste valgkampene er direkte fornærmende, både mot politikerne og min intelligens).

Og det er Hagen og Jensens skyld, fordi de ikke bare godtar, men styrer utviklingen.

At de gjør det godt, gjør det ikke rett.

Jeg er så hjertens enig, Scarlett. Jeg fikk helt mark av de fleste valgsendingene i fjor. Programlederne skulle være så kule og kritiske at det ble nærmest umulig å komme med et velfundert, fornuftig svar.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:04   #405
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Vi var enige helt til hit:

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Nettopp derfor synes jeg det er viktig og riktig å kritisere de valg andre gjør og samtidig være åpen for den samme kritikken. Jeg påstår gjerne at de som stemmer FrP er enten umoralske eller uansvarlige.

Nettopp derfor synes jeg det er viktig og riktig og kritisere de valgene andre gjør, ikke personene. Det er ikke personene som er umoralske eller uansvarlige - og derfor er jeg enig alt du skriver - bortsett fra siste setning.

På samme måten som de fargete i USA som er kriminelle. Selvfølgelig må de stå til ansvar for sine handlinger, men fargete mennesker er ikke mer kriminelle eller onde enn andre folk. Kriminaliteten er ikke en iboende egenskap hos dem. De har vokst opp i et samfunn hvor disse egenskapende har blitt presset frem. Og de må per i dag betale for dette.

Man skal hate synden, men elske synderen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 29-11-06 kl 18:08. Årsak: La til de to siste avsnittene
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:06   #406
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vi var enige helt til hit:

Nettopp derfor synes jeg det er viktig og riktig og kritisere de valgene andre gjør, ikke personene. Det er ikke personene som er umoralske eller uansvarlige - og derfor er jeg enig alt du skriver - bortsett fra siste setning.

Men hvis en ikke kan kalle mennesker uansvarlige eller umoralske på bakgrunn av de valg de gjør så fraskriver en dem jo også ansvar.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:11   #407
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Men hvis en ikke kan kalle mennesker uansvarlige eller umoralske på bakgrunn av de valg de gjør så fraskriver en dem jo også ansvar.

En er ikke uansvarlig fordi en gjør eller har gjort uansvarlige valg, da ville nok de fleste av oss være uansvarlige.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:16   #408
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Men hvis en ikke kan kalle mennesker uansvarlige eller umoralske på bakgrunn av de valg de gjør så fraskriver en dem jo også ansvar.

Nei, man kan godt gjøre handlinger som er uansvarlige og/eller umoralske og la folk ta ansvaret for dem. Men handlingen farger ikke nødvendigvis personen, jeg er ikke nødvendigvis et umoralsk menneske selv om jeg gjør umoralske ting.

Det er jo nettopp derfor at vi i Norge har et rettsystem som gjør at når man har sonet straffen sin så er man fri. Mennesker er mer enn handingene sine.

Og hvem er det ikke som må ta avsvar for handlingene sine? Men man skal ikke måtte betale ved at det er en integrert del av personligheten sin. Det du gjør ved å si at menneskene er slik er å stenge for all forandring. Menneskene er ikke slik, de blir slik - og ja, de må ta ansvaret for de handlingene som er gjort.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:39   #409
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

En er ikke uansvarlig fordi en gjør eller har gjort uansvarlige valg, da ville nok de fleste av oss være uansvarlige.

Så du påstår enkelt og greit at uansvarlig ikke er noe man gjør eller har gjort eller er? Hva er uansvarlig da? Moral handler nettopp om handling. Det er dette jeg tror AprilRyan mener. Rettssystemet vi har er en form for rasjonalisert dømming. Man dømmer folk for uaktsomt drap, svindel osv. fordi man mener de har gjort noe galt.

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:41   #410
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, man kan godt gjøre handlinger som er uansvarlige og/eller umoralske og la folk ta ansvaret for dem. Men handlingen farger ikke nødvendigvis personen, jeg er ikke nødvendigvis et umoralsk menneske selv om jeg gjør umoralske ting.

Det er jo nettopp derfor at vi i Norge har et rettsystem som gjør at når man har sonet straffen sin så er man fri. Mennesker er mer enn handingene sine.

Og hvem er det ikke som må ta avsvar for handlingene sine? Men man skal ikke måtte betale ved at det er en integrert del av personligheten sin. Det du gjør ved å si at menneskene er slik er å stenge for all forandring. Menneskene er ikke slik, de blir slik - og ja, de må ta ansvaret for de handlingene som er gjort.

Jeg er enig i at det er handlingene som er umoralske og jeg tror absolutt at mennesker kan forandre seg.

Det jeg oppfattet i dine innlegg var en slags verdi-relativisme. At du bortforklarer ansvaret til det enkelte individ og nærmest mener at moral og etikk er flytende og valgene en gjør helt avhenger av tid og sted. Jeg er enig i at kultur og historie påvirker menneskers valg, men er ikke direkte årsak til handlingen. Subjektet handler, ikke historien.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:45   #411
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Du er ikke gal selv om du har gjort noe galt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:46   #412
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du er ikke gal selv om du har gjort noe galt.

Men likevel kan du altså kalles forbryter når du har begått en forbrytelse.

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:47   #413
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Men likevel kan du altså kalles forbryter når du har begått en forbrytelse.

Jepp. Men du har også ex-forbrytere, rehabiliterte forbrytere eller angrende syndere som ikke lengre kan defineres utifra en forbrytelse, som var en handling.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:52   #414
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jepp. Men du har også ex-forbrytere.

Man har også ex-FrP'ere og ex-Nazi. Å f. eks være forbryter forutsetter et felleskap som kan dømme en som det. Det er dette som er poenget. Handlinger er moralske/umoralske. Mennesker utfører handlinger. For dette dømmes man av andre. Var Hitler en psykopat?

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:56   #415
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Man har også ex-FrP'ere og ex-Nazi. Å f. eks være forbryter forutsetter et felleskap som kan dømme en som det. Det er dette som er poenget. Handlinger er moralske/umoralske. Mennesker utfører handlinger. For dette dømmes man av andre. Var Hitler en psykopat?

Jeg vet ikke om han var psykopat, men det er ikke usannsynlig.

En gang uansvarlig, alltid uansvarlig. Stemmer det?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:58   #416
aba
Energirik
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
aba er litt kul
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

wow hadde dette tatt av da?? Er borte en dag eller no så braker det løst...har lest det meste, og må bare si jeg kommer fortsatt til å stemme FrP om det ikke er noe annet parti som klarer å overbevise meg om noe annet. Og bare for å ha det helt klart, jeg kjører ikke trailer, eller drosje

aba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:03   #417
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg vet ikke om han var psykopat, men det er ikke usannsynlig.

En gang uansvarlig, alltid uansvarlig. Stemmer det?

Jeg mener det å stille noen til ansvar for handlinger de har gjort er på sin plass. Rehabiliterte ex-nazister bør kunne antas å en gang å ha stått for sine handlinger.

På den andre siden er jeg helt og holdent for at vi skal gi folk en ny sjanse her i livet. Men det forutsetter at de har tatt ansvar for sine egne handlinger og gjort opp for seg på en bredt akseptert måte. Det er poenget.

Må bare minne om at dette er en prinsipiell diskusjon om moral/rett, og ikke om FrP-velgere

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:06   #418
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Jeg mener det å stille noen til ansvar for handlinger de har gjort er på sin plass. Rehabiliterte ex-nazister bør kunne antas å en gang å ha stått for sine handlinger.

På den andre siden er jeg helt og holdent for at vi skal gi folk en ny sjanse her i livet. Men det forutsetter at de har tatt ansvar for sine egne handlinger og gjort opp for seg på en bredt akseptert måte. Det er poenget.

Må bare minne om at dette er en prinsipiell diskusjon om moral/rett, og ikke om FrP-velgere

Men en som er uansvarlig; er det en som ikke tar ansvar for egne valg, eller er det en som gjør valg som andre måtte definere som uansvarlig (uavhengig om en står til ansvar for valget)?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:18   #419
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Men en som er uansvarlig; er det en som ikke tar ansvar for egne valg, eller er det en som gjør valg som andre måtte definere som uansvarlig (uavhengig om en står til ansvar for valget)?

Skjønner ikke helt hvor du vil, men jeg anser mennesket som grunnleggende sosialt vesen. Herfra erkjenner jeg at felleskapet utgjør kjernen for våre definisjoner. I interaksjonen med andre mennesker speiler vi oss selv. En forelder kan selv synes at han/hun er verdens beste og mest ansvarlige pappa/mamma, men det hjelper ikke om barna forsømmes grovt.

Man er fremdeles en dårlig uansvarlig mor/far om du ikke ikke gir dem det samfunnet anser som viktig å gi dem. Å ikke kle dem skikkelig før man sender dem ut i snøen, å lære dem at det er greit å banke opp andre barn eller å gi dem sprit i tåteflasken er uansvarlig. En handling forutsetter et aktivt handlende subjekt. Det å ikke handle er også en handling.

Så for å svare på spørsmålet: begge deler

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 19:31   #420
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Så for å svare på spørsmålet: begge deler

Der er vi uenige. Jeg definere/dømmer en person som uansvarlig om han ikke vil stå til ansvar for sine handlinger. Når man sier at en person er noe så dømmer en samtidig personen som det. Jeg er mann, jeg er norsk, jeg er gift, jeg gjør noen ganger uansvarlige ting (selv om jeg aldri har stemt FrP).

En kan godt mene at noen gjør et uansvarlig valg om de stemmer FrP, men derfra til å mene at personen er uansvarlig er et ganske langt sprang i betydning. Ingen her har noe grunnlag til dømme alle som stemmer FrP som uansvarlige mennesker.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no