Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Loppisfunn!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 23:13   #81
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loppisfunn!

I morgen er det bokloppemarked på museet - det gleder jeg meg til!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:33   #82
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Åh, denne tråden digga jeg . Jeg skal dra med meg hele familien på loppis i Oslo på lørdag. Det store spørsmålet er hvilket bør vi prioritere å være ved til åpningstiden kl ti?

Jeg glemte visst å fortelle at jeg prioriterte den på Slemdal. Der ble det hjørneskap fra 50-tallet ca, leker til ungene, lokket til to osteklokker (jeg skal bruke de oppå sølv- eller glassfat med stett), en gammel kakeboks, en liten ause og en del leker til ungene. Hørneskapet står i garasjen. Jeg har pusset det ned og grunnet det. Det skal ende opp med fargen isvann.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

I dag har jeg kjøpt

- En gammel sjenk med utskjæringer (som jeg skal male helt lys)
- Et nydelig salongbord (som jeg også skal male helt lys)
- En gammel kjele med glasslokk (en venninne mente at den muligens er så gammel som 100 år)
- Flere deler til serviset Edme
- Flere andre gamle tallerkener
- En vannkanne i sink
- sølvfat med fløtemugge og sukkerskål
- Ny dukketrille og dukketøy til mellomsøster
- To spill til storebror

Den gamle sjenken er nå ferdig malt og patinert. Tilsammen syv strøk har den fått... og pussing mellom strøkene. Det siste strøket ble gnidd inn med en våt klut.

Jeg var på loppis i Sverige for et par uker siden (anbefales!). Der kjøpte jeg en gammel trestige til å ha under et epletre i hagen (den er som en kjøkkenstige), en kiste, et gammelt toalettbord (det har jeg lyst til å bruke som baderomsmøbel på gjestetoalettet), to speil, to serveringsfat, en utrolig koselig gammel sausmugge og diverse andre småting.

Så var jeg på Nordstrand sist helg. Der fikk jeg tak i en nydelig gammel hvit skuvseng til datteren min. Nydelig var den! Den har fått ny madrass og skal tas i bruk i dag eller i morgen.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:39   #83
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Loppisfunn!

Jeg kan skryte av to sølvstaker til den nette sum av 5,- pr stk. Det var en sjanse å ta, de lignet ikke mye på sølv før de møtte pussekluten, men det var en lite kostbar sjanse.

Postkasse til 50,-, mannen fant den etterpå på nett til 2.300,-. Fat i sølvplett til fem tiere. Superfornøyd!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:40   #84
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loppisfunn!

Hva betalte du for Skuvsengen Nooria? Bilde?

Jeg fant en fantastisk baby/kleskurv gjemt vekk på loppis sist helg. Til den nette sum av 20 kroner. Det var to stykker bak meg i køen som knurret høyt da jeg glisende forsvant med kuppet.

(Bare synd jeg ikke fant den mens jeg hadde spedbarn. Nå går den direkte til kleskurv)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:48   #85
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hva betalte du for Skuvsengen Nooria? Bilde?

Jeg fant en fantastisk baby/kleskurv gjemt vekk på loppis sist helg. Til den nette sum av 20 kroner. Det var to stykker bak meg i køen som knurret høyt da jeg glisende forsvant med kuppet.

(Bare synd jeg ikke fant den mens jeg hadde spedbarn. Nå går den direkte til kleskurv)

Morsomt å gjøre sånne kupp .

Jeg betalte alt for mye, men jeg kunne ikke gå fra den. 300 kr hadde jeg råd til for den sengen som jeg har lett etter så lenge. Jeg fant den akkurat i tide. Nå må mellomsøster over i ny seng, slik at lillebror kan få sprinkelsenga. Nordstrand har nok rykte på seg for å være Oslos beste loppemarked (såvidt jeg har skjønt), og det har de fått med seg, så de prøver seg på høye priser.

Jeg må få tatt et bilderaid og vist dere en del av mine loppefunn en dag.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:52   #86
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Loppisfunn!

Er det Nordseter du mener? Ja, de er i allefall Oslos ryddigste. Syntes kanskje ikke utvalget var det beste i år, også irriterer det meg at de har tomme hyller og masse ikke-pakket-ut på lørdag.

Har kjøpt 2 skuvsenger. En til 150 kroner og en til 300. Synes ikke 300 høres for mye ut?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:14   #87
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Er det Nordseter du mener? Ja, de er i allefall Oslos ryddigste. Syntes kanskje ikke utvalget var det beste i år, også irriterer det meg at de har tomme hyller og masse ikke-pakket-ut på lørdag.

Har kjøpt 2 skuvsenger. En til 150 kroner og en til 300. Synes ikke 300 høres for mye ut?

Nordseter ja. Ok, godt å høre at ikke prisen jeg betalte var for høy da. Er de fine de du fikk tak i? Kanskje du vil vise bilder etter hvert?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:48   #88
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Loppisfunn!

Nooria: Jeg vil veldig gjerne se bildet av sjenken! Har lyst å male en gammel sjenk jeg har, men tør ikke helt.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 17:36   #89
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Nooria: Jeg vil veldig gjerne se bildet av sjenken! Har lyst å male en gammel sjenk jeg har, men tør ikke helt.

Hvorfor tør du ikke?

Bilder kommer!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 21:27   #90
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg glemte visst å fortelle at jeg prioriterte den på Slemdal. Der ble det hjørneskap fra 50-tallet ca, leker til ungene, lokket til to osteklokker (jeg skal bruke de oppå sølv- eller glassfat med stett), en gammel kakeboks, en liten ause og en del leker til ungene. Hørneskapet står i garasjen. Jeg har pusset det ned og grunnet det. Det skal ende opp med fargen isvann.



Den gamle sjenken er nå ferdig malt og patinert. Tilsammen syv strøk har den fått... og pussing mellom strøkene. Det siste strøket ble gnidd inn med en våt klut.

Jeg var på loppis i Sverige for et par uker siden (anbefales!). Der kjøpte jeg en gammel trestige til å ha under et epletre i hagen (den er som en kjøkkenstige), en kiste, et gammelt toalettbord (det har jeg lyst til å bruke som baderomsmøbel på gjestetoalettet), to speil, to serveringsfat, en utrolig koselig gammel sausmugge og diverse andre småting.

Så var jeg på Nordstrand sist helg. Der fikk jeg tak i en nydelig gammel hvit skuvseng til datteren min. Nydelig var den! Den har fått ny madrass og skal tas i bruk i dag eller i morgen.

Her er bilder av noen av mine loppisfunn:

Skjenk som jeg har pusset opp (den skal få nye knotter)

Hjørneskap som jeg er i gang med å pusse opp


Tallerkenhylle som jeg har malt (alt innhold bortsett fra det største fatet og skjeen er loppisfunn)


Her er skuvsenga med mellomsøster på første prøvetur i den (hun er ikke loppisfunn men hjemmelaget ):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg skuvseng.jpg (20,1 KB, 49 visninger)
__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 08:49   #91
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Loppisfunn!


Funnet på gjenbruksbutikk... Figgjo


Gjenbruksbutikk.... alle disse fatene havnet på hytta


Dette bordet hørte til hytta, så det hentet vi på etlager Kjempegammelt og fint!


Dette bordet har jeg kansje vist før?



Det ble iallfall sånn etter sølvspraylakking


Stettfatet jeg kjøpte til 10 kr..

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 19:48   #92
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Loppisfunn!

Åh.
Jeg er ikke det minste misunnelig på de fatene.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 19:59   #93
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Loppisfunn!

Kjempefint servise, Voice! Vil også ha!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 12:41   #94
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hvorfor tør du ikke?

Bilder kommer!

Fordi den er ganske fin som den er, og jeg er redd for å ødelegge den...

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 13:24   #95
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Fordi den er ganske fin som den er, og jeg er redd for å ødelegge den...

Du kommenterte ikke min sjenk.

I går fikk jeg et kreativt kikk. Pluttselig landet det oppi hodet mitt hvordan spisestua skal bli. Jeg skal blant annet male et gammelt skap, fjerne døren og tapetsere det inni .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 15:30   #96
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Du kommenterte ikke min sjenk.

Nei, uff, det glemte jeg jo helt!
Jeg synes den er kjempefin! Det aner meg at du er god til å pusse opp møbler! Jeg har aldri prøvd, så derav skepsisen!

Har du noen råd? Pusse først? Grunne?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 16:48   #97
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Nei, uff, det glemte jeg jo helt!
Jeg synes den er kjempefin! Det aner meg at du er god til å pusse opp møbler! Jeg har aldri prøvd, så derav skepsisen!

Har du noen råd? Pusse først? Grunne?

Det kommer helt an på hvordan den er i utgangspunktet. Grunne må man jo. Om den i utgangspunktet er lakket/malt må den pusses... alt fra lett med sandpapir til pussemaskin (men om du har en skjenk som i utgangspunktet er fin er ikke det nødvendig). Vanligvis pusser jeg lett og ganske raskt over flatene før jeg grunner... og da ikke med maskin.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 16:54   #98
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det kommer helt an på hvordan den er i utgangspunktet. Grunne må man jo. Om den i utgangspunktet er lakket/malt må den pusses... alt fra lett med sandpapir til pussemaskin (men om du har en skjenk som i utgangspunktet er fin er ikke det nødvendig). Vanligvis pusser jeg lett og ganske raskt over flatene før jeg grunner... og da ikke med maskin.

Den ble sikkert lakket da den var ny. Ikke helt lett å se, men jeg regner med det. Hvilken farge har du brukt?

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 17:09   #99
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Loppisfunn!

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Den ble sikkert lakket da den var ny. Ikke helt lett å se, men jeg regner med det. Hvilken farge har du brukt?

Først grunning, deretter mørkebrun oljemaling, så et par strøk skagen (halv oppskrift - dvs at det er dobbelt så mye hvitmaling i forhold til andre farger som det egentlig skulle vært) og til slutt gnidde jeg inn lit hvitmaling med en våt klut. I mellom hvert lag pusset jeg med sandpapir.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 13:28   #100
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Loppisfunn!

Oj det virket avansert! Men for et resultat!! :wow:

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no