|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenNei dette var simpelthen to veldig triste artikler å lese.
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren
Jeg syns det er litt tankevekkende at du (og mange andre) ikke evner å gjøre det før nå.
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Og ond som jeg er mener jeg at Farah ødelegger for "sine brødre og søstre" - og at hvis dette er gjengs holdninger blant disse så fortjener de pinadø å bli forskjellsbehandlet. For makan til idioti. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Han ødelegger. Absolutt. Jeg synes ikke du er ond som mener det. Resten av det du skrev regner jeg med at du ikke tenkte så veldig over, siden det gikk så fort. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenJeg er litt på linje med him i denne tråden.
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Er det noen her som benekter at rasisme fins i Norge?
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Jeg mener ikke at noen benekter at rasisme finnes. Det tror jeg alle vet. Men jeg føler noen ganger at det, i enkelte saker, er sånn at man leter etter alle mulige andre årsaker, enn at det kan være rasisme. Ofte i saker der yrker som går på å hjelpe andre mennesker er involvert. Fordi man ikke kan tro at slike medmennesker handler med rasistiske motiver.
|
|
|
#10 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenJeg synes at det er synd at Farah har kommet med en kronikk som ikke henger henger på greip, han ødelegger for seg selv. Og jeg synes det er rart at ikke den som skriver for ham forsøker å rettlede ham. Kolonitiden har jo lite å gjøre med det at han ikke fikk ambulansehjelp. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Vaklende
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenTakk for at du oppklarte, Maimor. Vi er fremdeles ikke enige, men ihvertfall et godt stykke nærmere hverandre nå som du har omformulert. (Kort svar herfra også, jeg har lastet ned ukas Private Practice og Grey's Anatomy.) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Men er ikke dette essensen i immigrasjonspolitikken til de fleste land. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
*_*
|
Er essensen i norsk immigrasjonspolitikk at det er rart å mene at man kan dra til et annet land for å få det bedre?
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det var vel ikke det jeg sa. Det var at ditt sitat, satt på spissen omtrent oppsumerer immigrasjonspolitikken til de fleste land. Ikke bare Norges, og heller ikke bare vestens.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Nei, men det fordrer at man gjør det lovlig, søker asyl eller oppholdstillatelse, ikke kommer inn ulovlig uten papirer og forventer å få samme behandling som norske statsborgere eller de som søker asyl eller opphold på lovlig måte. Det er tross alt et samfunn som tufter på at man har lover og regler. Det er ikke rart at folk må flykte fra krig og terror, men for å opprettholde et godt samfunn så kan man ikke si at alle kan komme hit på alle mulige premisser. Det kommer ikke noe godt ut av at et samfunn skal bli lovløst fordi andre samfunn har det enda verre.
|
|
|
#17 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenEllers fant jeg denne: Likestillings og diksrimineringsombudet konkluderte om diskriminerende opptreden uten å ha snakket med ambulansesjåførene!! Sist redigert av bønna : 12-10-08 kl 15:44. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenJeg har ved en tidligere anledning nevnt at jeg ikke har forandret syn etter at Schjenken kom med sin forklaring, og det stemmer, altså, men hele Farah-saken har åpnet øynene mine.
Henger meg på denne, jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenDere som er medisinere i en eller annen form, hvordan kan det ha påvirket en feilvurdering om Farah faktisk var ruset (hasj), i tillegg til å ha fått et slag i hodet? Kan det for eksempel ha vært tegn som forminskede pupiller, etc. som har gjort det vanskeligere å gjøre en riktig vurdering?
|
![]() |
|
|