Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 10:07   #1
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Til dere som innrømmet å skrive/lese sms i bilen

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Synes det skulle bli forbudt å røyke og spise også mens man kjørte bil.

For så vidt synes jeg at sjåføren bør holde seg til å kjøre bil, ingenting annet. Jeg syns til og med hands-free er forstyrrende i bil. I den mest hektiske Oslo-trafikken på ettermiddagen kan til og med radio eller samtale med sidepassasjer være forstyrrende nok for meg.
Blir nok vanskelig å forby spising i bil, men at folk burde bli mere bevisst på sånne ting er helt klart.

Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 12:13   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

. Jeg syns til og med hands-free er forstyrrende i bil. .

Jeg har en og annen gang kjørt og snakket i telefonen .Og har testet ut hands free og jeg blir mere opptatt at den er rett å blir ukonsentrert en det jeg faktisk er med å holde mobilen. Bruker uansett bare en hand på rattet så blir ikke noe forskjell angående hender som en del påpaker før i værtfall.
Så jeg er trafikkfarlig med hand free. både sånn blåtann og sånn med ledning.

Nå bor vi ute på "landet" har ikke prøvd å snakke i telefonen samtidig som jeg eks kjører nede i byen .

Har faktisk skreve sms og. ser aldri ned . vet hvor alt er

Gammel 19-09-08, 12:16   #3
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

jeg mener det erfaktisk mere trafikk farlig disse ungdommene som sitter åfikler med sterioen en en som holder mobilen i handa å skriver sms og ser på veien.

Er mange nesten ulykker og faktiske ulykker med at man fikler med cd spilleren.

En kompis av svoger moste sin bil pga sterioen.
Mange sier at hun som kjørte seg i hjel i Leirfjorden holdt på med cdspilleren...
En kompis kjørte i en elg med at han fiklet på sterioen.

Gammel 19-09-08, 12:16   #4
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er nok en ganske mye større trafikkrisiko om jeg vrenger ut på veiskulderen på Ring 3 fordi jeg må svare "Kommer ASAP" enn om jeg skriver det uten å se på telefonen.

du vrenge over med én gang? du svare ASAP?
Jeg tviler på at du ikke kan vente ett - et par minutter til du har manøvrert kjøretøyet forsvarlig ut av trafikk...

Gammel 19-09-08, 12:18   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg tviler på at du ikke kan vente ett - et par minutter til du har manøvrert kjøretøyet forsvarlig ut av trafikk...

Nå har jeg bare kjørt et par ganger i Oslo. og sist med en HYLENDE snoopy i baksete vi kjørte flere min før vi fant en plass vi kunne kjøre ut og stoppe...

Gammel 19-09-08, 12:19   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg gidder ikke beskrive hvilke situasjoner som gjør at jeg må svare med en gang. Selvfølgelig er jeg klar over at det ikke er ideelt, men noen ganger blir det bare sånn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 12:23   #7
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

- Når man skriver beskjeder blir bilistene mer distraherte. De tar hendene bort fra rattet for å bruke telefonen, og når de forsøker å lese de små bokstavene på skjermen, tenker de på hva de skal svare på meldingen, sier Nick Reed, en av forskerne som var med på å gjennomføre testen til BBC.

Jeg fatter ikke at noen vil bortforklare dette åpenbare faremomentet i trafikken med andre faremomenter.
Det er rett og slett fullstendig ansvarsløst i mine øyne, på lik linje, eller værre som det påstås i denne testen, enn å kjøre i fylla.
Jeg vil ikke at slike trafikanter helt nonchalant skal få utsette andre for fare, helt uten å bry seg om det.
Jeg fatter det bare ikke.

Og får det i hvertfall ikke til å stemme.
"Mitt barn sitter bakovervendt fordi det er sikrest, jeg bruker bilbelte, kjører aldri fylla, det er jo forkastelig, men jeg leser og skriver sms mens jeg kjører, for det jeg"

Gammel 19-09-08, 12:25   #8
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Nå har jeg bare kjørt et par ganger i Oslo. og sist med en HYLENDE snoopy i baksete vi kjørte flere min før vi fant en plass vi kunne kjøre ut og stoppe...

Enda du bare har kjørt et par ganger i Oslo, leste du og skrev sms? Er det det du sier?
Og flere minutter uten å svare på en sms? Gjør det noe?
Er det bedre å kræsje front mot front enn å la være å lese en sms, eller å svare på den, i løpet av de minuttene?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.