Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Enda en bilstoltråd... Bilstol uten bil?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-08, 19:37   #1
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Spørsmål

Enda en bilstoltråd... Bilstol uten bil?

Med fare for at dere er lei av å anbefale bilstoler, så spør jeg ydmykt om hjelp til å finne en bilstol vi kan kjøpe til Gla'gutten. Er det noen som har erfaring (eller meninger) om hva slags stol vi bør kjøpe, uavhengig av hva slags bil den settes i? Jeg har lest igjennom ymse bilstoltråder her, men mange av rådene har vært å ta med bilen og prøve etc. som da ikke er aktuellt for oss. Bilstolen vi har bør byttes ut snart! Det hadde vært fint å ha noen aktuelle kandidater klare til neste gang vi ser en bilstolkampanje på Babyshop f.eks.

Viktige detaljer:

- Gutten er 8 mnd og snart 9 kg.
- Vi eier ikke bil, så stolen bør passe til alle biler (til når vi låner bil eller kjører taxi).
- Den bør derfor også være lett å montere/sikre uavhengig av faste anordninger i bilen (isofix mm).
- Bakovervendt.
- Den bør vare en stund

På forhånd takk for tips!

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)

Sist redigert av Fru Snurp : 12-09-08 kl 19:47.
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 19:40   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.272
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en bilstoltråd... Bilstol uten bil?

Britax TWE er liten, får plass i alle biler, vil jeg tro, og er enkel å feste. Mest styr er forankringsselene. Jeg er ikke så bevandret i bilstolverden at jeg vet om det nå finnes bakovervendte stoler uten sele eller bein.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 19:43   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en bilstoltråd... Bilstol uten bil?

TWE er et godt valg. Men litt lite sidestøtte til de minste. Men de fleste sitter fint i den like vel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 19:56   #4
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Enda en bilstoltråd... Bilstol uten bil?

Takk for tips!

Ved googlesøk på Britax TWE dukket denne gamle tråden opp (kom ikke opp når jeg søkte på bilstol tidligere?). Litt samme problemstilling, ja , bortsett fra at jeg tror vi klarer å unngå å glemme hvordan den monteres fra gang til gang

Er kanskje ikke skjedd så mye på et år så Britax TWE er nok den beste kandidaten fremdeles?

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 20:33   #5
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda en bilstoltråd... Bilstol uten bil?

Jeg ville tatt en titt på TWE ja.
Vi har hatt det både i romslige biler, og knøttsmå.
Det er superlett å bære med seg, og enkelt å montere.

Det går fra 9kg da, men det er vel ikke så lenge til han når den grensen.
Mange syns det ikke passer så bra til helt små, men det kommer an på barnet.
Lillesøster satt veldig godt i det fra hun var 9mnd.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bilsikring, bilstol, giraffererkule, sikring, sjiraff


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no