Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikkeflasker i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 13:46   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.406
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

De har drikkeflasker og de vaskes hver dag.

Det henger en stor lapp på kjøkkenet i barnehagen: "ALLE DRIKKEFLASKER SKAL VASKES MINST EN GANG OM DAGEN". Jeg antar at den lappen henger der av en grunn og ikke bare for at vi foreldre skal bli betrygget.

Jeg er en del i barnehagen nå som jeg er i permisjon og ungene er VELDIG nøye på at de får riktig tut på flaska si. Jeg klarer ikke å se forskjell på alle de forskjellige korkene, men det gjør altså de. Nåde den som gjør feil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 21:59   #22
elg
Superduperaktiv
 
elg sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 530
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Men jeg trodde at det var bra at barna fikk i seg en del bakterier for å forhindre allergier? Må tilstå at jeg aldri har undersøkt om vannflaskene til barna blir vasket eller ikke i barnehagen, og det har aldri falt meg inn å ta den med hjem.

Er visst en dårlig mamma jeg...

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:10   #23
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

I "vår" barnehage har de ikke drikkeflasker, men hver sin kopp med navn på, som henger på en egen knagg like ved vasken.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:13   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

De har drikkeflasker i vår barnehage, de står samlet i en stor boks. Aner ikke om de blir vasket, har faktisk ikke spurt. Men den ser ren og pen ut i hvertfall.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:28   #25
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De har drikkeflasker i vår barnehage, de står samlet i en stor boks. Aner ikke om de blir vasket, har faktisk ikke spurt. Men den ser ren og pen ut i hvertfall.

Bakteriebelegget inne er usynlig.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:29   #26
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

De har nettopp fått drikkeflasker i bhg. Tidligere hadde de kopper, som det ikke var nok av og som heller ikke ble vasket hver dag, det så ihvertfall ikke slik ut, de var alltid sørpete ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:40   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Bakteriebelegget inne er usynlig.

Er det? Det jeg mente var selvsagt at det ser ut som om de vasker dem ofte, siden de ser rene og pene ut.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 23:59   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.846
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

I storebror sin barnehage, og i barnehagen jeg jobber i, har vi drikkeflasker. I storebror sin barnehage er det vi foreldre som har ansvaret med å få flaskene hjem til vask hver fredag. I min barnehage er det vi voksne som sørger for at flaskene kommer seg hjem for vask på fredagen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 10:12   #29
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.563
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

I guttas barnehage har alle barn med egen drikkeflaske. Det oppfordres om at denne skal bli med hjem hver dag for å få en vask, men det vet jeg at de færreste gjør. Før jeg ble sykmeldt (jobber der selv også) hang jeg stadig opp påminnelser om at flaskene måtte vaskes, de så rett og slett ikke ut, mange av dem. Et fåtall gjorde som de ble bedt om. Jeg tar flaskene hjem daglig og kjører dem i oppvaskmaskinen.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 11:44   #30
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Storesøsters avd har en boks med drikkeflasker.
Jeg har tatt det som en selvfølge at de blir vasket. De har ikke bedt foreldre om å ta dem med hjem for å vaske dem i alle fall.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:47   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.137
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

vår drikkeflaske er med hjem hver dag. Kanskje ikke hver dag den går i oppvaskmaskinen, men nesten, ellers så skyller vi den.

De bruker de kun ute og på tur. Inne i barnehagen drikker de av kopper og glass.

Har forresten kjøpt en ny drikkeinnretning jeg skal prøve i barnehagen nå. Drikkeflaske med ganske tykt sugerør. Tenkte å sende med henne smoothie til frokost der noen ganger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:07   #32
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Har drikkeflasker i bhg og de vaskes der hver dag.

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:10   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Anser ikke det for å være et problem, vi tar med flaskene hjem hver dag for vask i oppvaskmaskinen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:38   #34
Bindy
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 11
Bindy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Vår barnehage har kopper. Disse blir vasket hver dag i barnehagen. Vi hadde drikkeflasker før, men de ble kuttet ut pga hygienen

Bindy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:02   #35
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Vi sender flaskene hjem hver fredag for vask. Men foreldre gidder ikke ta med flaskene hjem. Selv tar jeg flasken til lillemor hjem hver eneste dag. Kom en dag i barnehagen og skulle fylle på flasken hvor den da var full av masse hvite klumper,de sa det var youghurt men hun spiser ikke det i barnehagen. Så etter det tar jeg den med hjem hver dag.De vasker aldri flaskene i barnehagen. Det er det ikke plass eller tid til.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:12   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.975
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Begge har med drikkeflasker som de får vann på. TAs med hjem hver dag og vaskes i oppvaskmaskinen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 08:04   #37
ElseMarie
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 33
ElseMarie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Her hadde de drikkeflasker en liten stund i fjor høst, så gikk de over til kopper!

ElseMarie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 08:30   #38
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Hos oss har de flasker i barnehagen. Jeg har stilt spørsmål ved det og gjør det på ny neste foreldremøte. De vaskes, men ikke ofte nok misstenker jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 11:33   #39
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Vi tar den med hjem å vasker den.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 16:20   #40
Nunne
Elsker familielivet
 
Nunne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 7
Nunne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Drikkeflasker i barnehagen

Jeg tar den med hjem sammen med matboksen hver dag.-)

Nunne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no