|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
25-08-08, 17:28 | #81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg er for selvbestemt abort, og føler på ingen måte at jeg har rett til å dømme henne for hennes valg, selv om jeg aldri hadde kommet til og tatt abort av same grunn. Aldri.
25-08-08, 17:48 | #82 |
Epikur
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg hørte en historie om et sykehus der de fikk inn den samme damen som skulle ta abort 7-8 ganger i løpet av like mange år. Det passet visst aldri, de skulle til syden, hun hadde akkurat fått ny jobb, hun var blitt arbeidsledig, ungen ville bli født midt i juleferien, osv, osv. Til slutt ble hun sendt til samtaler med en psykiatrisk sykepleier, Hvordan det gikk videre, vet ikke jeg, men noen bruker dessverre abort som prevensjon, og tillater seg å ta slike luksusvalg, sett fra en UFB'ers synspunkt.
25-08-08, 17:57 | #83 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Jeg tenker nett-troll. Når jeg ikke kjenner at jeg blir uvel av tanken på at det kanskje ikke er det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
25-08-08, 18:06 | #84 |
Travelt opptatt
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Veldig vanskelig problemstilling, kie. Det blir som debatten om "verdige trengende". Det føles ikke alltid riktig at alkoholiserte latsabber skal kunne leve på trygd (empatisk formulering, ikke sant ), men det MÅ være slik hvis vi skal kunne kalle oss et velferdssamfunn.
25-08-08, 18:08 | #85 |
Epikur
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Klart man rangerer. Klart man tenker annerledes om dette, utifra erfaring, modenhet, barneønske, egen kapasitet, alder og situasjon. I min situasjon, ferdigutdannet, med god jobb, grei inntekt, fin mann i stabilt forhold, snart plassert i hus som har plass nok, med nettverk av familie og venner, greie svangerskap, så kunne jeg tatt i mot både tvillinger og trillinger, så tett som helst. I tillegg er jeg oppvokst i stor familie, så et stort antall barn skremmer meg ikke. Tvert om.
25-08-08, 21:48 | #86 |
Passiv
|
Sv: Abort grunnet tvillinger?Vi diskuterer gjerne her på FP, men da på generelt grunnlag. Vi ønsker ikke at konkrete problemstillinger blir hentet fra andre fora til diskusjon her. Tråden låses herved. |
|
|