Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke fem album må alle ha?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-08, 21:00   #61
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fem album må alle ha?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Og, og dette mener jeg i fullt alvor, Knutsen og Ludvigsens beste.

Den har vi slitt ut. Den eneste barneplaten også jeg orket å høre på omigjen og omigjen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:05   #62
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg kjenner at jeg og skilpadda så alldeles kunne hørt på musikk sammen.

Jeg tenkte akkurat det samme!

Jeg sørget og fælt etter Kurt's død. Lagde nesten et lite alter på pikerommet med bilder klipt ut fra Topp...

Uansett; mange bra album er allerede nevnt. Må og bare anbefale 'Stop making sense' av Talking Heads som ble anbefalt lenger oppe i tråden

Når det kommer til vår gode venn Nick Cave velger jeg meg 'Boatman's call' (men bare hvis jeg må velge), og av min minst like gode venn Bowie er det nok 'Hunky Dory' som er favoritten, selv om 'Ziggy' selvsagt og er umulig å komme unna.
Johnny Cash ble nevnt, jeg elsker sisteplata 'The man in black', særlig pga. noen fantastiske coverlåter.

Ellers noen favoritter jeg kommer på akkurat nå:

Michael Jackson, 'Off the Wall' (så glatt og deilig pop som kun MJ/Quincy Jones får det til)

Mr. Bungle, 'California' (deilig galskap)

Daft Punk, 'Discovery' (funky fransk disko man ikke kan unngå å bli glad av)

Jeff Buckley, 'Grace' (man kommer ikke utenom)

John Coltrane, 'A love Supreme' (obligatorisk for kjennere, anbefales for dem som tror de ikke liker jazz; liker du ikke denne kan du bare gi opp!)

Nina Simone; Otis Redding, Ray Charles; Soul favoritter hvor Best-of plater ofte duger bra.

John Legend, 'Get lifted'

Jimi Hendrix, 'Are you experienced'

Annie, 'Anniemal'

Dette ble veldig lite organisert, men det var noen av de jeg kom på nå... Å begrense seg til fem er jo bare umulig...

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:06   #63
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tilhører de som mener at U2 og Pink Floyd bør være på lista.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:06   #64
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Er det bare jeg som synes det høres ut som om Billy Corgan konstant må drite? Ellers liker jeg albumet godt, bevares.

Okei, nå har du ødelagt Billy for meg. Bæsjebilly.

Gammel 04-08-08, 21:13   #65
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

American Idiot - Green Day
The best of Abba
The Wall - Pink Floyd
Et samlealbum av Creedence Clearwater Revival
Beatles for Sale, Help eller Rubber Soul av Beatles (eller et samlealbum?)

Evt:
The Black Album - Metallica
Very best of Kiss
Greatest Hits Queen
The New America - Bad Religion

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:23   #66
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jimi Hendrix, Janis Joplin og denslags er selvfølgelig på plass. Så også John Legend.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:32   #67
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Nick Cave: Let love in
Pink Floyd: The Wall
Radiohead: Ok Computer
The Doors: The Doors
Madrugada: Industrial Silence

Og for øvrig:
Tom Waits: Blood Money
DumDum Boys: Blodig alvor ...
Allan Edwalls beste
P.J. Harvey: Is this desire?
The Clash: Best of
Seigmen: Metropolis eller Total
LarsWinnerbäck: Söndermarken
Depeche Mode: Black celebration
Jokke: Alt kan repareres (mest fordi den inneholder "Hvis jeg var deg ...". Den eneste sangen som får meg til å grine hver gang jeg hører den ... )
Waterboys: A pagan place
The Smiths: The Queen is dead eller The world won`t listen
Imperiet: Tiggarens Tal
The White Stripes: Elephant
Thinkerbell: Thinkerbell
Bowie: Ziggy Stardust

Alle disse platerne er i min platesamling.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:39   #68
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Dette var vanskelig..

REM- Automatic for the people
....

Enhver samling bør ha minst ett eksemplar av automatic for the people.

Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 21:41   #69
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har visst mye å lære.

Gammel 04-08-08, 21:44   #70
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte Midnight Oil!

Gammel 04-08-08, 21:46   #71
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte R.E.M og Out of time

Gammel 04-08-08, 21:58   #72
Nebbia
Passiv

Standard

REM - Automatic for the people
Tom McRae - Tom McRae
Jeff Buckley - Grace
Mazzy Star- Among my swan
Grant Lee Buffalo - Fuzzy

Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 22:45   #73
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Fem, liksom...
Fem funky:
John Legend: Get lifted
Natasja: I Danmark er jeg født
Timbuktu: The båtten is nådd
Lauryn Hill: The miseducation of
Erykah Badu: Baduizm

Fem spansktalende:
Los de Abajo: Cybertropic Chilango Power
Café Tacuba: Yo soy
Lila Downs: Border
Los fabulosos Cadilacs: Vasos vacios
Santa Sabina: Babel

Fem å chille til
:
Bo Kaspers orkester: Söndag i sängen
Come Shine: Come Shine
Ane Brun: A temporary dive
Tori Amos: Little Earthquakes
Radka Toneff (og han Steve): Fairytales

Fire filmmusikkplater
Good morning, Vietnam
My girl
Amores Perros
Y tu mamá tambien

Fire Putumayo-perler (samleplater med verdensmusikk)
Dreamland
Nuevo Latino
Brasileiro
Latin Groove

Fire sjangersprengende:

Asian Dub Foundation: Community music
Los de Abajo: vs The Lunatics
Ojos de Brujo: Techari
The Fabulosos Cadilacs: Fabulosos Calavera

Fire tidløse:
The Beatles: Rubber soul
Miles Davis: Kind of blue
Joni Mitchell: Blue
U2: Rattle and hum

Tre fra 80-tallet:
Paul Simon: Graceland
Kirsty MacColl: Kite
Tracy Chapman: Tracy Chapman

Tre samleplater:
The best of Sting - Fields of gold
Bob Marley: Legend
The Kinks: The singles collection

Og en portugiser:
Mariza: Fado Curvo

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:00   #74
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Dette er min "Desert Island"-liste akkurat i dag. Disse platene kunne jeg ha overlevd med på en øde øy:

Jazz/Etnisk
Miles Davis - Kind of Blue
Dexter Gordon - Ballads
October Project - October Project
Tinariwen - Aman Iman Water is Life
Gogol Bordello - Super Taranta!

Rock/Metal
Rush - Presto eller Hold your fire
Led Zeppelin - Mothership
Metallica - Master of Puppets
AC/DC - Highway to Hell
Orphaned Land - Mabool
Thin Lizzy - Life

Elektonisk og annet rart
Mark Ronson - Version
Underworld - dubnobasswithmyheadman
Leftfield - Leftism
Massive Attack - Protection
Radiohead - The Bends
Dubstar - Stars

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 23:14   #75
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Radiohead - The Bends

Åh, enig i at det er deres beste! Den kunne jeg overlevd ganske lenge på.

Gammel 04-08-08, 23:56   #76
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare fem!?

Janis Joplin: Greatest hits
Neil Young: Harvest Moon
Chumbawamba: Showbusiness!
The Doors: The Doors
Beatles: Revolver
Suzanne Vega: Suzanne Vega
David Bowie: Hunky Dory
Pink Floyd: Wish You Were Here

Nevnte jeg at jeg er dårlig på telling?

Jeg ser at det er flere som teller dårligere enn meg her, så da kan jeg vel legge til disse også:

Tom Waits: Rain Dogs
Tori Amos: Little Earthquakes
Simon & Garfunkel: Greatest Hits
de Lillos: Suser avgårde
Cowboy Junkies: The trinity Session
Don McLean: American Pie

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 00:00   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er visst ikke så gode til å telle noen av oss.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 00:01   #78
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har trettiåtte.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 00:58   #79
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mer en en-låts-person enn album-person, men det er jo mange album som inneholder masse bra låter da.

Mye bra er nevnt før her. Legger til:

Paolo Nutini - These streets (Åh så bra!)
Supertramp - Breakfast in America
Robbie Williams - I've been expecting you + Escapology (bittelitt )
Rosie Vela - Zazu (F A N T A S T I S K )
Bel Canto - Shimmering Warm and Bright
Manfred Mann's Earth Band - Best of
Duran Duran - Greatest (høy mimrefaktor)
Donald Fagen - The nightfly
Dire Straits - Love over gold

Og som mange andre her er jeg helt med på at Bowie, Depeche og Pink Floyd er musts. Og høyner med Steely Dan, Prefab Sprout, Lloyd Cole og Chris Rea. Og Pet Shop Boys så klart.

Sist redigert av Miss Norway : 05-08-08 kl 01:27. Årsak: Glemte Steely jo...
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 01:10   #80
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen nevnt Billy Bragg?

Og så må du jo ha en av mine etterpåfestfavoritter:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:05.