Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal jeg fylle eplene med?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-08, 13:29   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Hva skal jeg fylle eplene med?

I går hadde vi bakte epler fylt med kremost, krydder og hvitløk som grillbehør. Nå har jeg lyst til å lage bakte epler til dessert, hva er godt å ha oppi? Jeg har tenkt på makronfyll, men er åpen for inspirasjon.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 13:32   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.585
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Epler med makronfyll?

Hvor bor du, sa du?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 13:37   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Hm, ja, kanskje det er en vinner. Bare snus deg fram så skal du få.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:12   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Havre, smør, rosiner og sukker kanskje? Med vaniljesaus som tilbehør?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:12   #5
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Jeg har fått servert bakte epler med mandelfyll (det er vel kanskje det samme som makronfyll? ). Og vaniljekrem ved siden av. Funker sikkert veldig bra med vaniljeis til også. Det var ihvertfall knallgodt!


Oppskrift:
Ingredienser:

  • 10 stk. eple
  • Mandelfyll:
  • 3 dl brunt sukker
  • 3 ts malt kanel
  • 3 ss vann
  • 150 g grovt hakkede mandler
  • Vaniljekrem:
  • 9 dl yoghurt naturell
  • 6 ts sukker
  • 5 ts vaniljesukker


Fremgangsmåte:

Slik gjør du:

  1. Rør alle ingrediensene til vaniljekremen sammen. La den stå og trekke.
  2. Rør sukker, kanel, vann og mandler sammen til en mandelmasse.
  3. Grav ut kjernehuset i eplene med en teskje, så eplene blir hule.
  4. Fordel mandelmassen i eplene og legg dem på et ildfast fat eller form.
  5. Bak eplene i ovnen i 20-25 minutter ved 200 grader C.



  Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:27   #6
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Bakte epler med honning og sitron!! Nydelig!

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:37   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.585
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Emma - jeg kopierer oppskriften din inn i tråden for gode forslag uten melk og gluten. Vaniljesaus er lett å lage uten, nemlig.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:38   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Emma - jeg kopierer oppskriften din inn i tråden for gode forslag uten melk og gluten. Vaniljesaus er lett å lage uten, nemlig.

Smart!

  Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:39   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Rosiner er i hvert fall veldig godt i, så jeg er nok på nett med Irma her

  Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 18:39   #10
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Stekte epler med sjokolade, eller kanel og sukker.

Bananer stekt på bål, med sjokolade inni "båten" og er kjempegodt!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 19:00   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Strøkavring, masse smør, sukker og kanel. Med melk på etterpå.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 20:03   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Hvordan baker man epler? Søster kan du gi meg steg-for-steg oppskrift på den du lagde med kremost og hvitløk?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:11   #13
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Marsipan. :sikle:

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 21:26   #14
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Hva med eplemos? :tradisjonell:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 09:34   #15
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hvordan baker man epler? Søster kan du gi meg steg-for-steg oppskrift på den du lagde med kremost og hvitløk?

Klart, jeg leste det på matsidene til aftenposten, men måtte gjøre endel endringer, siden originalen er med blåmuggost, som det bare er meg som spiser.

-Som siderett til kjøttmiddag tar du et eple pr person. Vask eplene og stikk ut kjernehuset, dekk bunnen av eplet med litt alufolie
-Fyll: Jeg brukte en liten boks Tine kremost med urter, rørte den sammen med pepper, cumin og 1 most hvitløksfedd (en sånn boks holder til fem epler)
-stapp fyllet ned i kjernehushulrommet i eplene, jeg brukte en teskje
-sett eplene i en ildsfast form, og bak på 180 grader i 25-35 minutter.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 09:54   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Røde eller grønne epler?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 10:12   #17
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg fylle eplene med?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Røde eller grønne epler?

Jeg brukte sånne som er røde og gule, det som i mitt hode er "vanlige epler".

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
epler


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no