Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-08, 10:47   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg har planer om disse:

John Irving - Garps bok
Isabel Allende - Summen av dagene

Også vil jeg gjerne høre hva dere andre planlegger og kanskje plukke opp noen tips. Jeg er litt tom for idèer kjenner jeg.

Jeg skal også lese mengder av ukeblader og en haug med nostalgibøker. For eksempel K for kjærlighet av Evi Bøgenæs - den har jeg lest hver sommer siden jeg var ti år og oppdaget den blant mammas gamle barnebøker en feriedag i juli. Den samme sommeren fant jeg Ina er den ivrigste blant de samme bøkene. Det var en fin sommer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 10:52   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg skal lese avslappende krim, har bestilt en pakke med Jo Nesbø-bøker. Men kan godt tenke meg noe annet også å ha med på ferieturen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 11:02   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Har lest:
Kate Mosse - Labyrinth
Leser:
Stieg Larsson - Menn som hater kvinner

Er jeg sent ute? Jepp.. Har ikke fått lest noe det siste året så den Kate Mosse-boken tok jeg frem fra i fjor.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 11:26   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg venter på Bisettelsen og skal lese Beatles og Bly for å friske opp. Også skal jeg lese Anna Karenina. Det kommer sikkert noen flere bøker også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 11:36   #5
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg har lest de to jeg hadde tenkt å lese:
After Dark av Haruki Murakami og His dark materials 1: Northern Lights av Philip Pullman.

Begge to anbefales, men kanskje ikke til samme type leser.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 12:14   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Her går det i litterære drops i sommer. Har lest 4 den siste uken, skal hente flere på biblioteket til uka. Lettlest og krever absolutt ingen tankevirksomhet. Passer perfekt til formen jeg er i om dagen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 12:16   #7
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg leser nå "The Witch of Portobello" av Paulo Coelho, også skal jeg lese ferdig "Eat Pray Love" av Elisabeth Gilbert (som jeg glemte i Norge sist jeg var hjemme).

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:11   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg holder på med Making Money av Terry Pratchett og Eat, Pray, Love av Elizabeth Gilbert. Så begynte jeg såvidt på Barack Obamas selvbiografi i går; vet ikke om jeg kommer til å lese den ferdig. Regner med at jeg plukker noen nye bøker neste uke, men jeg har ikke planlagt hva det skal være.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:13   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Nå fikk jeg gode tips om Obamas selvbiografi (har lest Hillary Clinton sin) og Allende. Foreløpig parallell-leser jeg siste til Stieg Larsson og Anne fra Bjørkely.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:17   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg har en Stieg Larsson liggende. Kanskje jeg skal prøve meg på krim i sommer? Kan man lese de bøkene uavhengig av hverandre?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:20   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Njaei. Jeg ville begynt på den første. Og den er i grunn kke krim-krim. Dvs. jeg kjenner mange osm ikke digger krim, men som liker hans bøker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:22   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Aha! Bokkasseutveksling! Jeg kopierer fra bloggen min:

Dette skal inn i bokkassen min:

Pseudodoxia Epidemica or Enquries into very many received tenets and commonly presumed truths av Sir Thomas Browne, har jeg endelig klart å få kjøpt. Den er omtalt mange steder, så den er lett å google. Han levde på 1600-tallet og skriver om hvordan man kan skille sannhet fra overtro, om den vitenskaplige metode etc. Virginia Woolf skrev om ham: «Few people love the writings of Sir Thomas Browne, but those that do are the salt of the earth» Jeg gleder meg virkelig til å lese denne.

Discworld: Har kommet til Witches Abroad, og skal ta med meg noen fler.

Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl, denne har jeg ikke somlet meg til å lese, vi får se om det blir nå.

The Time Traveler's Wife - Audrey Nifenegger, samme med denne, burde ha lest den for lenge siden.

Wimsey-bøker - Dorothy Sayers, det er fortsatt noen som jeg ikke har lest ennå.

Matter - Iain M Banks, kommet ny Culture-novelle, men den har ikke kommet i småformat ennå, og jeg liker ikke det store formatet, alt for upraktisk, og tar for mye plass. Hm, må tenke på denne. Kan være at jeg kjøper den store først og så den lille senere. Hm.

The Road to Oxiana - Robert Byron, nok en klassiker som jeg har lyst å få med meg. Byron reiser gjennom Midt-Østen, gjennom Persia og Afghanistan på 30-tallet.

I tillegg fikk jeg disse tipsene:

The Book Thief - Markus Zuzak

Freakonomics - Stephen D. Levitt

The Brooklyn Follies - Paul Auster

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 13:56   #13
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg har lest Eg elska ho av Anna Gavalda. Nå holder jeg på med Boktyven av Markus Zusak.

Disse har jeg tenkt å lytte til på iPoden:
Inès, jeg elsker deg av Isabel Allende, Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda og Kafka på stranden av Haruki Murakami.

Skal også lese Tusen strålende soler av Khaled Hosseiniog En tidsreisende kvinne av Audrey Niffenegger.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:08   #14
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Sommer er tid for lettleste bøker, hittil i ferien har jeg lest:
Anybody out there? - Marian Keyes
Rachels holiday - Marian Keyes
Eragon - Cristopher Paolini
Den eldste - Christopher Paolini
Det gyldne kompasset - Philip Pullman
Den skarpeste kniven - Philip Pullman
En kikkert av rav - Philip Pullman

Jeg har såvidt begynt på Special topics in calamity physics - Marisha Pessl, men jeg har visst ikke hodet med meg for tiden, så den er lagt litt på vent.

Og så har jeg disse liggende som jeg har planer om å få lest i nærmeste framtid:
Stieg Larsson-bøkene
De to siste om Harry Hole
Summen av dagene - Isabel Allende
Og et par til som jeg ikke husker i farten.
Deilig med endelig tid til å lese annet enn faglitteratur!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:49   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.899
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Jeg skal straks begynne på Jonathan Safran Foers Extremely Loud & Incredibly Close, siden jeg likte Everything is Illuminated så godt. Etter det vet jeg sannelig ikke.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 14:55   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.789
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Det gyldne kompasset - Philip Pullman
Den skarpeste kniven - Philip Pullman
En kikkert av rav - Philip Pullman

Har du lest disse bøkene "hittil i ferien"? Jeg synes de bøkene er lange og innimellom dørgende kjedelig. Er på siste bok nå, og håper å bli ferdig i helga. Da har jeg holdt på med dem siden nyttår (har lest én bok mellom hver av dem bare for å fa en pause).

:innser at jeg burde lese mer enn to sider på senga hver kveld:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 16:00   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

His dark materials 1: Northern Lights av Philip Pullman? The Golden Compass, vel? Eller ar de byttet navn?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 16:07   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.789
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Wikipedia sier:

Sitat:

For some time during the pre-publication process, the series of novels was known as The Golden Compasses. The word Compasses referred to a pair of compasses—the circle-drawing instrument—rather than a navigational compass. Pullman then settled on Northern Lights as the title for the first book, and continued to refer to the trilogy as The Golden Compasses.[1]
In the United States, in their discussions over the publication of the first book, the publishers Alfred A. Knopf had been calling it The Golden Compass (omitting the plural), which they mistakenly believed referred to Lyra's alethiometer, because the device superficially resembles a navigational compass. Meanwhile, in the UK, Pullman had replaced The Golden Compasses with His Dark Materials (a title that Pullman had taken from a line in Paradise Lost) as the title of the trilogy. According to Pullman, the publishers had become so attached to The Golden Compass that they insisted on publishing the U.S. edition of the first book under that title, rather than Northern Lights with the title used in the UK and Australia.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 16:07   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

His dark materials 1: Northern Lights av Philip Pullman? The Golden Compass, vel? Eller ar de byttet navn?

The Golden Compass er samme bok som Northern Lights; Compass er den amerikanske tittelen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-08, 17:12   #20
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke bøker skal du lese i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har du lest disse bøkene "hittil i ferien"? Jeg synes de bøkene er lange og innimellom dørgende kjedelig.

Åh, jeg elsket dem! Jeg har lest alle tre nå den siste uka og ble ferdig med den siste i dag, nesten litt vemodig å være ferdig syns jeg.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no