Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Paranoid - LinkedIn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-08, 14:09   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Paranoid - LinkedIn

Jeg går sjelden eller aldri inn på min LinkedIn-bruker (aner ikke hvorfor jeg er medlem, egentlig), men gjorde det i dag. Der lyser det mot meg "People you may know", og alle som en er folk jeg kjenner på svært forskjellige måter. Alt fra tidligere kolleger, skolekorpsvenner jeg ikke har snakket med på årevis, en pyskolog(!) jeg har snakket litt med for noen år siden, samt nyere bekjentskaper. Hallo? Hvordan i all verden vet LinkedIn så mye om meg når jeg ikke har fortalt noenting?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:14   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

LinkedIn vet egentlig ikke mer enn det du har fortalt.
Den er bare veldig flink til å koble det du har fortalt med hva andre har fortalt.
Jeg som jobber i en kommune, og har fortalt LinkedIn hvilken kommune, får opp alle andre som jobber i samme kommune. En del, med andre ord.
Facebook gjør det samme.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:16   #3
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

Jeg har ikke fortalt mer enn hvor jeg jobber, hvilken skole jeg har gått på. Men forslaget om å invitere en gammel skolekorpsvenn kommer virkelig ut av det blå, vi har aldri gått på samme skole, ei heller jobbet sammen, og ikke snakket sammen på 20 år. Jeg har ikke oppgitt hvilket skolekorps jeg spilte i.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:48   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

Hvis dere har felles venner, gjerne flere, så har den sikkert linket dere sammen.
Det er nok ikke verre enn det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:57   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

Hva er LinkedIn?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 15:28   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

En slags Facebook for arbeidsnettverk. Ikke noe særlig brukbart eller nyttig synes jeg, men kan hende har jeg vært for lite aktiv.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 16:58   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg har ikke fortalt mer enn hvor jeg jobber, hvilken skole jeg har gått på. Men forslaget om å invitere en gammel skolekorpsvenn kommer virkelig ut av det blå, vi har aldri gått på samme skole, ei heller jobbet sammen, og ikke snakket sammen på 20 år. Jeg har ikke oppgitt hvilket skolekorps jeg spilte i.

Men har skolekorpsvennen nevnt deg?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 17:11   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Men har skolekorpsvennen nevnt deg?

Tviler jeg på. Men etter å ha tenkt meg litt om kommer jeg på at jeg har fått e-postadressen hans av noen felles venner en gang for lenge siden, og lagt den inn i Gmails adressebok. Mulig jeg har latt LinkedIn søke i mailen min - det går an, ikke sant?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 18:46   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Mulig jeg har latt LinkedIn søke i mailen min - det går an, ikke sant?

Facebook kan i hvert fall, jeg husker ikke om LinkedIn kan.
Jeg er ikke der så ofte jeg heller, gitt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 18:49   #10
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

LinkedIn sjekker kontaktlisten i mailen din, derfor får man av og til noen artige venneforslag.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:05   #11
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Paranoid - LinkedIn

Det må være forklaringen, selv om jeg trodde jeg nettopp ikke hadde latt LinkedIn søke gjennom mailen. Men jeg må ha sviktet i det avgjørende øyeblikket, tydligvis. Men å foreslå at jeg skal bli venn med psykologen, da. Litt omløp må man da kunne forvente fra et yrkesnettverksverktøy?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no