|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er du medlem av Mensa? | |||
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3,23% |
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) |
63 | 29,03% |
Nei, jeg har tatt testen, men strøk |
12 | 5,53% |
Nei, så smart er jeg neppe |
63 | 29,03% |
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens |
72 | 33,18% |
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Tok hjemmetesten og fikk 120, :idjot:
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Har tatt forskjellige hjemmetester og i følge de kvalifiserer jeg til medlemskap. Om det stemmer eller ikke aner jeg ikke, men jeg synes slike oppgaver er morsomt tidsfordriv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg er medlem, og jeg er slettes ikke sjempesjedelig. |
![]() |
![]() |
#44 |
Pauset
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Når dette spørsmålet kommer opp så syntes jeg det alltid er så rart at ofte så ligger de fleste et godt stykke over gjennomsnitts iq i følge dem selv. Noe sier meg at disse "hjemmetestene" ikke blir helt reelle.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Min filosofi er at man langt på vei kan trene seg opp i dette som typisk går igjen i hjemmetestene. Dette med å se sekvenser på tall og figurer er langt på vei noe man kan bli god i ved mye trening. De som har svært høy iq trenger antakelig ikke treningen men klarer å løse de fort og riktig likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg blir alltid så full av flir av de som "Åh nei, jeg fikk bare 130, så dum jeg er, da", og så mener de egentlig selv at de er sjempeschmarte, men vil bare unngå å virke så fordømt skrytete.
![]() |
#47 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg hadde en periode hvor jeg kjøpte bøker med masse iq-tester fra mensa, og tok mange uformelle tester. Jeg har vel passert kravet på en del av testene, men vet selvsagt ikke om jeg ville gjort det i den avgjørende eksamenssituasjonen. Da hadde jeg sikkert sittet med et resultat på 57 eller noe sånt.
![]() |
#48 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?
Det tror jeg nok er riktig. Jeg har tatt en del slike tester, og ser at jeg kjenner igjen mønster fra test til test, og dermed kan løse oppgaven raskere.Jeg er relativt god på sekvenser og tall, men gjør det som regel dårligere på tester med ord.
![]() |
#49 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Nei, så smart er jeg neppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?:what would Esme do: |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg har tatt en del uoffisielle tester, og de fleste gangene har jeg nesten kvalifisert. Det er vel ikke noen fast poengsum som kvalifiserer, men at man er blant de til enhver tid 2% beste?
![]() |
#53 |
Epikur
|
Sånn snakker bare Følere.
![]() |
#55 |
Protonterapeut
|
Døh, aC: Vi er ENFP. Siden når trengte vi en test til å fortelle oss at vi er mer enn gløgg og smart nok?
![]() |
#57 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Jeg er ganske langt unna å kvalifisere til medlemskap. Mannen min scorer derimot veldig bra, men er ikke videre interessert i å gjøre noe med det.
![]() |
#58 |
Ekvilist
|
Her er en test fra Mensa: http://www.mensa.no/olavtesten/#
![]() |
#59 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du medlem av Mensa?Hva er egentlig greia med Mensa? For meg virker det som en hevn fra alle som ble valgt sist i gymtimen. |
![]() |