Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du medlem av Mensa?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du medlem av Mensa?
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) 7 3,23%
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) 63 29,03%
Nei, jeg har tatt testen, men strøk 12 5,53%
Nei, så smart er jeg neppe 63 29,03%
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens 72 33,18%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-08, 12:09   #41
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Tok hjemmetesten og fikk 120, :idjot:

Gammel 29-06-08, 12:29   #42
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har tatt forskjellige hjemmetester og i følge de kvalifiserer jeg til medlemskap. Om det stemmer eller ikke aner jeg ikke, men jeg synes slike oppgaver er morsomt tidsfordriv.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 12:35   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er medlem, og jeg er slettes ikke sjempesjedelig.

Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:00   #44
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når dette spørsmålet kommer opp så syntes jeg det alltid er så rart at ofte så ligger de fleste et godt stykke over gjennomsnitts iq i følge dem selv. Noe sier meg at disse "hjemmetestene" ikke blir helt reelle....

Ellers så er jeg ikke så opptatt av den type iq.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 13:53   #45
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min filosofi er at man langt på vei kan trene seg opp i dette som typisk går igjen i hjemmetestene. Dette med å se sekvenser på tall og figurer er langt på vei noe man kan bli god i ved mye trening. De som har svært høy iq trenger antakelig ikke treningen men klarer å løse de fort og riktig likevel.

Jeg har også alltid lurt på om hjemmetestene og de offisielle testene er like i antall, type og vanskelighetsgrad når det gjelder oppgavene.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 14:43   #46
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir alltid så full av flir av de som "Åh nei, jeg fikk bare 130, så dum jeg er, da", og så mener de egentlig selv at de er sjempeschmarte, men vil bare unngå å virke så fordømt skrytete.

Jeg ligger for øvrig på gjennomsnittet.

Gammel 29-06-08, 15:01   #47
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en periode hvor jeg kjøpte bøker med masse iq-tester fra mensa, og tok mange uformelle tester. Jeg har vel passert kravet på en del av testene, men vet selvsagt ikke om jeg ville gjort det i den avgjørende eksamenssituasjonen. Da hadde jeg sikkert sittet med et resultat på 57 eller noe sånt. For meg dreide interessen seg mer om at jeg synes slike tester var gøy, enn interesse for mensamedlemskap. Jeg tror man totalt sett har større nytte av sosial intelligens.

Gammel 29-06-08, 15:08   #48
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Min filosofi er at man langt på vei kan trene seg opp i dette som typisk går igjen i hjemmetestene. Dette med å se sekvenser på tall og figurer er langt på vei noe man kan bli god i ved mye trening. De som har svært høy iq trenger antakelig ikke treningen men klarer å løse de fort og riktig likevel.

Det tror jeg nok er riktig. Jeg har tatt en del slike tester, og ser at jeg kjenner igjen mønster fra test til test, og dermed kan løse oppgaven raskere.Jeg er relativt god på sekvenser og tall, men gjør det som regel dårligere på tester med ord.

Gammel 29-06-08, 16:30   #49
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Nei, så smart er jeg neppe.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 16:31   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:what would Esme do:

Har ikke tatt noen offisiell test, aner ikke hva kravet er og er generelt lite interessert i å bli Mensa-medlem. Kanskje fordi EQ-en er like bra som IQ-en?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 16:51   #51
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt en del uoffisielle tester, og de fleste gangene har jeg nesten kvalifisert. Det er vel ikke noen fast poengsum som kvalifiserer, men at man er blant de til enhver tid 2% beste?

Tror ikke jeg noen gang kommer til å tørre å ta en ordentlig test. Hvis jeg ikke sto ville jeg følt meg teit, og hvis jeg sto ville jeg ikke turt å fortelle det til noen av redsel for å bli tatt for å være kjedelig og selvhøytidelig.

Gammel 29-06-08, 17:06   #52
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

120 er jo bra det - snittet ligger vel på sånn akkurat 100 tror jeg.

Gammel 29-06-08, 17:41   #53
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Kanskje fordi EQ-en er like bra som IQ-en?

Sånn snakker bare Følere.

Gammel 29-06-08, 18:12   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Sånn snakker bare Følere.

Fnis. Sleng opp en link til den årntlie testen da, så får vi se hvor glup jeg er.

Gammel 29-06-08, 18:15   #55
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Sleng opp en link til den årntlie testen da, så får vi se hvor glup jeg er.

Døh, aC: Vi er ENFP. Siden når trengte vi en test til å fortelle oss at vi er mer enn gløgg og smart nok?

Gammel 29-06-08, 18:24   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Døh, aC: Vi er ENFP. Siden når trengte vi en test til å fortelle oss at vi er mer enn gløgg og smart nok?

Det er egentlig bare for å fortelle alle andre det.

Gammel 29-06-08, 18:48   #57
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ganske langt unna å kvalifisere til medlemskap. Mannen min scorer derimot veldig bra, men er ikke videre interessert i å gjøre noe med det.

Gammel 29-06-08, 18:53   #58
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en test fra Mensa: http://www.mensa.no/olavtesten/#

Tror ikke jeg har prøvd denne før? Ikke vet jeg om jeg har lyst til å prøve heller. Har en følelse av at min iq er nedadgående.

Gammel 29-06-08, 18:55   #59
Nebbia
Passiv

Standard

Hva er egentlig greia med Mensa? For meg virker det som en hevn fra alle som ble valgt sist i gymtimen.

Jeg har lest en rekke avisartikler om Mensa-medlemmer, og de fremstår alle sammen som potensielle kandidater for en annen forening også; Rettferd for tapere. De var bråkete på skolen fordi det var så kjedelig, de ble misforstått av alle, og var/er genrelt sosiale utskudd. Vel er jeg introvert, men uten å ha tatt en eneste IQ-test tror jeg at jeg kan konkludere med at jeg ikke er Mensa-materiale.

:rolig skolelys:

Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 19:43   #60
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men jeg har flotte pupper!

Bilder!

Emneord
iq, klassiker, mensa

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.