Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du medlem av Mensa?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du medlem av Mensa?
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) 7 3,23%
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) 63 29,03%
Nei, jeg har tatt testen, men strøk 12 5,53%
Nei, så smart er jeg neppe 63 29,03%
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens 72 33,18%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-08, 13:03   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Mitt inntrykk av Mensa medlemmer er at de er like forskjellige som andre. Heldigvis og dessverre. Det hadde vært greit å melde seg inn i en forening for så å treffe mange man var helt "på nett" med, men det fungerer ikke slik.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 12:14   #2
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Nei, dette prioriterer jeg ikke å bruke tid på (fp derimot )

Gammel 30-06-08, 13:34   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke forferdelig oppskrytt med alle disse andre menneskene hele tiden? :introvert:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:39   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Er det ikke forferdelig oppskrytt med alle disse andre menneskene hele tiden? :introvert:

Du har skjønt det.

Gammel 30-06-08, 13:40   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke vakkert når to I'er endelig finner hverandre etter å ha sittet i hvert sitt hjørne og skult ut på verden i lang tid?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 13:42   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Toffen og Padda: Hvor riktig er denne famøse Facebook-testen i forhold til sånne årntlie, mon tro?

Gammel 30-06-08, 13:46   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken figur som logisk skal følge andre?
Not my cup of tea.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Sjokolade og sarkasme, derimot. DET bygger fellesskap.

...men sjokolade OG sarkasme! What a wonderful combination! Er det mulig å høyne med et glass vin også?

Gammel 30-06-08, 15:04   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Selvfølgelig velger jeg en IQ-tråd for å virkelig briljere med klønete ordlegging.

Gammel 30-06-08, 17:55   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tok den testen som var linket til her inne.. Kom vel ca 2/3 uti testen da Peder begynte hyle, så siste 1/3 trykket jeg svaralternativ 2 på alle.
Får se om jeg orker ta den "skikkelig" en dag. Men har litt dårlig tålmod på slike ting så...

Resultatet ble med det utgangspunkt 110, så da er jeg iallefall innenfor normalen +.

For min del så kjenner jeg at jeg får litt noia bare jeg ser slike oppgaver. Har dårlige matteopplevelser fra skolen, og har derfor "skydd" slike tester lenge. Nå skulle jeg ønske interssen for matte hadde vært større, og lærerne bedre. Men men. Skal få tatt noe videreutdannelse i øknomi en gang i tiden tenker jeg!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 18:30   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Tok den testen som var linket til her inne.. Kom vel ca 2/3 uti testen da Peder begynte hyle, så siste 1/3 trykket jeg svaralternativ 2 på alle.
Får se om jeg orker ta den "skikkelig" en dag. Men har litt dårlig tålmod på slike ting så...

Resultatet ble med det utgangspunkt 110, så da er jeg iallefall innenfor normalen +.

For min del så kjenner jeg at jeg får litt noia bare jeg ser slike oppgaver. Har dårlige matteopplevelser fra skolen, og har derfor "skydd" slike tester lenge. Nå skulle jeg ønske interssen for matte hadde vært større, og lærerne bedre. Men men. Skal få tatt noe videreutdannelse i øknomi en gang i tiden tenker jeg!

vanlige IQ-tester inneholder forholdsvis få tall-oppgaver, altså.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 18:39   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

vanlige IQ-tester inneholder forholdsvis få tall-oppgaver, altså.

Joda, men det er noe med de der figurene som gjør at jeg blir litt.. Men jeg takler det bedre enn matematikk da, for det er liksom litt mer logikk i slike oppgaver føler jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 18:04   #12
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå man snakker IQ generelt så snakker man vel om logikk og matematisk IQ ofte. Det er i allefall det jeg har inntrykk av? Men mange mener at det er noe som heter Visuell IQ, musikalsk IQ osv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 18:54   #13
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg er ikke medlem.

Når jeg tenker meg godt om så har jeg faktisk tatt en test i sin tid. Jeg husker ikke resultatet, men tror ikke det var så aller verst.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 19:35   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det er mange som mener at IQ ikke er et reelt begrep, og andre som mener at IQ er et reelt begrep, men at det måler noe helt annet enn det det er ment å måle. Men at IQ kun er et begrep man trenger å ta hensyn til når vi er i den lavere del av skalaen synes jeg høres merkelig ut. Hvorfor mener du det er en forskjell mellom det å ha 60 og 100 i IQ, men ikke det å ha 100 og 140 i IQ?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Kanskje fordi om man har 100 i IQ er man innenfor normalen og i like god stand til å følge med på nyheter og samfunnsutviklingen samt fungere godt mellommenneskelig sett som en med 140 i IQ? Noe en med IQ på 60 ikke er i stand tid, all den tid IQ på 60 betyr at man er psykisk utviklingshemmet.

Gammel 30-06-08, 20:29   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har et Mensa-medlem i nærmeste familie, så jeg føler at jeg av den grunn har blitt litt mer intelligent de siste ti årene.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-08, 20:45   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tok en IQ-test på engelsk i 1992 (over Internettet!), da fikk jeg 121, og ble fornøyd med det.

Siden har jeg ikke tatt sjansen på flere tester.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 15:49   #17
Bingo
Aktiv

Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er faktisk medlem!

Tok en test og fikk tilbud om medlemsskap. Jeg synes det er et hyggelig og sosialt sted å være medlem, særlig dyrt er det heller ikke.

Mensa Oslo har ulike arrangementer inkludert et kafetreff en gang i måneden. De fleste arrangementene er faktisk åpne. Hvem som helst kan være med. Man trenger ikke være medlem. Noen arrangementer er lukket fordi de foregår i private hjem, eller er subsidiert av organisasjonen eller har begrenset antall deltagere. Ellers er det stort sett åpent.

Testen som brukes er ikke laget av Mensa. Den er normert på et svært høyt antall personer og regnes for å være svært presis. Internettester gir en indikasjon, men er ikke presise.

Svarer gjerne på spørsmål, men har aldri hatt tillitsverv i organisasjonen.

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 15:54   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så vidt jeg har skjønt kun tester i regi av Mensa som godkjennes som grunnlag for medlemsskap? De arrangerer jevnlige "eksamener" rundtomkring, det står sikkert tid/sted på hjemmesiden.

Gammel 01-07-08, 16:00   #19
Bingo
Aktiv

Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det er ikke riktig. Det finnes flere IQ tester enn den Mensa benytter. Noen av disse godkjennes for medlemsskap dersom de regnes som tilstrekkelig faglig gode.

Det stemmer at Mensa arrangerer tester. I praksis betyr det at en representant fra Mensa deler ut, og samler inn besvarelsene samt tar tiden. Det er en psykolog som er faglig ansvarlig for testene og rettingen av dem.

Mensa har ikke laget testen, ei heller deltatt i utformingen av den.

(Oj, nå kom det to innlegg på likt gitt. Dette er et svar til "Irma", ikke "Skilpadda").

Sist redigert av Bingo : 01-07-08 kl 16:21.
Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 19:21   #20
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Kan ein få vere med om ein er veldig veldig snill?

Emneord
iq, klassiker, mensa

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.