Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Haga går av

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 13:59   #41
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men det at hun lyver og lyver for å omgå sannheten, hva kaller du det da?

Det at en politiker gjør det er mer avgjørende og av betydning for meg i forhold til om jeg kan kalle henne sterk, enn om hun tar hendsyn til helsa si.

Jeg mener det er sterkt gjort av henne som en engasjert person, ikke nødvendigvis i lys av å være politiker.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:04   #42
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg så pressekonferansen. Synd, synes jeg. Hun har vært et friskt pust. Og hvem i all verden skal ta over ministerposten? :grøssoggru:

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Dette syns jeg er trist. Forferdelig at media skal ha slik påvirkning i en sak. Jeg er ikke enig i de valgene hun har gjort, men hun er en dyktig og karismatisk politiker som burde få muligheten til å fortsette i jobben. Når det er sagt skjønner jeg godt at hun velger å trekke seg etter presset, som ikke kan ha vært enkelt å stå i.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Å, så synd! Hun er så sjarmerende, flink og karismatisk. Ganske skammelig av norsk presse, synes jeg, å jage og jage og jage på en sånn inhuman og hensynsløs måte. Klart hun har gjort feil, hver av feilene er liten, men i sum blir det jo mye tull.

Errare humanum est.

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Jeg syns det er rart at mange her syns disse feilene er så små.
Hadde feilene blitt ansett for like små om det var en FrP-er som hadde vært anklaget for å snytt på skatten?

Honeybunny lurer på det samme som meg. Det slår meg hvor solidarisk tankegangen er overfor Haga, og jeg her helt sikker på at man ikke hadde sagt det samme dersom det var Siv Jensen eller andre Frp-politikerer som bla avslørt for det samme snusket.

Helt på sin plass at Haga går av. Skulle bare mangle.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:24   #43
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haga går av

Mange synes haga har gjort en god jobb som politiker uavhengig av snusket. De samme mener vel ikke det samme om FrP politikere, da er det vel naturlig at de ikke ville blitt så lei seg, om det var udugelige politikere som hadde gjort det samme liksom?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:33   #44
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Mange synes haga har gjort en god jobb som politiker uavhengig av snusket. De samme mener vel ikke det samme om FrP politikere, da er det vel naturlig at de ikke ville blitt så lei seg, om det var udugelige politikere som hadde gjort det samme liksom?

Tvert i mot, synes jeg fallhøyden og skuffelsen blir større.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:57   #45
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haga går av

Jeg er ikke overrasket over at Haga går av og har heller ingen følelsesmessig forhold til det. Jeg er overbevist om at hun lett kunne ha kommet ut av knipen hvis hun hadde opptrådt 100% ryddig og ærlig fra dag 1 - noe som vi har sett før.

Når det er sagt så blir jeg provosert av Haga som sier dette:

Opprinnelig lagt inn av I en av nettavisene

- Jeg aksepterer fullt ut pressens rett til å stille alle spørmsål og til å få svar. Jeg opplever at politikere skal måles etter en strengere mal enn andre. Jeg observerer at mitt helt vanlig levde liv ikke når opp til forventningene, sier Haga.

Et vanlig levd liv? Er det et vanlig levd liv ikke å innberette leie (og dermed snyte på skatten), bygge ulovlig samt å leie ut ulovlig? Jeg synes det er en provoserende uttalelse og jeg synes det er sørgelig hvis det er slik at det er allment akseptert at slike ulovligheter ikke tas mer alvorlig. Jeg er ikke enig i at hun måles etter en strengere mal - forskjellen består ene og alene i at andre slipper unna med det.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:30   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haga går av

Som hobbypolitiker noterer jeg meg i hvertfall at det er lurt å følge regler man selv er for, ikke la det være for lang avstand mellom liv og lære og innrømme feil. Med en gang.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:46   #47
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg syns dette er riktig underholdende. Den sittende regjeringen trenger jo ingen fiender. De undergraver jo seg selv i et vannvittig tempo. Og det er jeg jo egentlig glad for.

Det er jo tragisk for Haga som person, og for familien hennes. Men igjen, hun er rikspolitiker, hun må forvente offentlighetens søkelys, hun burde ha visst at svin på skogen har lett for å dukke opp, og hun burde ha visst at man som statsråd ikke kommer unna med løgn.

Jeg syns pressen har gjort en god jobb, og håper de fortsetter å grave i politikerne. Som nasjon syns jeg vi fortjener bedre enn en gjeng med løgnaktige svindlere som tror at statsapparatet er deres private venneklubb.

Jeg får ikke grønn-prikket deg, så jeg får gjøre det offentlig. Jeg er SÅ enig!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 17:50   #48
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Tvert i mot, synes jeg fallhøyden og skuffelsen blir større.

Hvis det var en politiker som du synes var udugelig?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 19:45   #49
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hvis det var en politiker som du synes var udugelig?


Nei, jeg mente en som man trodde var redelig. Da blir fallhøyden større.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 16:57   #50
Milaya
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vakre Vestfjordddalen
Innlegg: 2
Milaya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Haga går av

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Journalistene i de store avisene lager mapper på alle politikere fra fylkesstyrenivå og oppover. I de mappene samles stort og smått av informasjon, nettverk, eierskapsinteresser, alle avvik mellom liv og lære, familie og jobb. Mulige informanter kartlegges og den dagen jeg feks kommer på tinget, får en fremredende lederjobb eller blir statssekretær eller statsråd og gjør en tabbe, så BÆM! der kommer mappen på bordet og sakene velter ut. Hver for seg er det tulleting, men tilsammen er 15-års småtabber kanskje ganske mye.

Den dagen du evt kommer på tinget er det jo bare for deg å fortelle sjefen din at; jeg har snyti på skatten i 1989, i 2004 hadde jeg svart dagmamma og i 2009 rappa jeg et eple på supern.

Det er jo dette som er noe av problemet; ved utspørring før regjering ble sammensatt hadde hun jo ingen svin på skogen......i følge henne selv i allefall...Da blir de småsvina store stygge overskrifter når de kommer fram...

Milaya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 17:31   #51
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haga går av

Jeg synes det var riktig at hun gikk av, denne saken hadde blitt brukt mot henne resten av tiden som politiker uansett.
Synes også det er flott at media avdekker slike ting som dette, alle kan gjøre feil, men en person i en slik stilling kan ikke gjøre disse feilene.
Er sikker på at hun har vært fullt klar over det hun har gjort, siden første dag hun leide ut det stabburet!

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no