|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Sv: Bøkene du elsket som barnJeg var en sånn som slepte med meg et lass bøker fra biblioteket (og ingen i slekta forstod at jeg ønsket meg bøker hver gang det var jul eller bursdag, jeg hadde jo så mange bøker allerede
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Sv: Bøkene du elsket som barnHvor skal jeg begynne... Har alltid vært en ekstrem lesehest.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Bøkene du elsket som barnLang liste: |
|
|
|
#5 |
|
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Bøkene du elsket som barnÅh, mye er nevnt allerede ser jeg: Ulvehunden og bøker om dyr var en slager, alle bøker om "barnedetektiver" slo an, Bobseybarna, Nancy Drew, Fem osv, jeg leste alle mammas gamle jentebøker type Evi Bøgenes, alt av Astrid Lindgren og Anne Cath Vestly. Den hemmelige hagen var en favoritt lenge, Ruffen husker jeg (og bilen mamma og jeg hadde - en Renault 5 - het Ruffen) og masse masse mer. Jeg har lest som en gal fra jeg kunne lese.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøkene du elsket som barnJeg husker jeg fikk en serie fra pappa som han hadde hatt da han var liten. jeg elsket den serien og leste den om igjen og om igjen. Bøkene handlet om en jente som het Bente Winther som bodde på et pensjonat. Hun ble kalt Puk, og jeg tror bokseien hette Puk.
|
|
|
#7 |
|
Forumamatør i lære
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
![]() |
Sv: Bøkene du elsket som barnJeg leste masse også da jeg var liten. På barneskolen ble det mye Gulltopp, Den hvite stenen, Bobsey Barna, Lykkebarna, Nancy Drew. Egentlig alt jeg kom over. Evy Bøgenæs etterhvert. Annik Saxegaard. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøkene du elsket som barnHusker jeg leste "Marens lille ugle" flere ganger. Samme med bøkene om Pernille og Susy (?). Alle funnet på loftet til mormor - hun sparte på mammas gamle bøker.
|
|
|
#9 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Bøkene du elsket som barnJeg elsket/ elsker Britta og Silver-serien!
|
|
|
|
#10 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Bøkene du elsket som barnRonja Røverdatter! Ingen over, ingen ved siden!
|
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bøkene du elsket som barnGreven av Monte Cristo.
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Bøkene du elsket som barn
Den var det jeg hadde et vagt minne om, ja. Det er der jeg har inspirasjonen til Kanin-nickene (Kaninungen skulle egentlig gå over til å hete Kløver etter at Hassel kom, men jeg har ikke helt klart det). Jeg husker ikke hvordan boka endte, da.
|
|
|
#13 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Åh ... dette kunne jo jeg skrevet! Britta og Silver - jeg har hele serien (nei, du får ikke min Britta og Silver får en sjanse |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Jeg skulle akkurat til å nevne denne. Jeg leste den mange, mange ganger og syntes den var både skummel og trist.
|
|
|
#16 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Bøkene du elsket som barnJeg gråt som det barnet jeg var da jeg leste Ronja Røverdatter! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Dei bøkene har eg nett kjøpt og skal byrje på den første i kveld. Eg slo til når biblioteket solgte dei for 10,- per bok. Gledar meg
|
|
|
#18 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Bøkene du elsket som barnEnid Blyton. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøkene du elsket som barnNå kom jeg på en perle til. Husker ikke forfatteren i farta, men boka heter "Barn av sitt folk". Den leste jeg mange ganger.
|
![]() |
|
|